Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klr 600 tłok uderzył o zawory - Jaka może być przyczyna?

18 Jun 2017 22:12 1731 8
  • Level 6  
    Witam, mam taki problem, otóż w moim Kawasaki klr 600 tłok uderzył o zawór, motocykl momentalnie stracił kompresje, miał przejechane 250 km, z silnika nie wydobywały się żadne stukoty itp. chodził i zbierał się bardzo żwawo. Podczas ostatniej przejażdżki na chwile zatrzymałem się i dodałem gazu do tzw "odciny" i wtedy tłok uderzył o zawory wydechowe chwile pochodził, nie trzymał wolnych obrotów zgasł i już nie dało go się zapalić. Jaka może być przyczyna? Zużyty łańcuch rozrządu? Rozrząd był ustawiony dobrze (strzałki do poziomu z głowicą), chociaż nie jest idealnie ale 1 ząbek w tą czy w tą to za dużo. Motocykl miał robiony szlif cylindra + tłok wossner i ten tłok różni się wysokością o jakieś 1,5 - 2 mm jest wyższy od oryginału, może to jest przyczyną? Zawory już zdemontowałem i zamówiłem nowe.
    Motocykl : Kawasaki klr 600 94r.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 43  
    haggrid4 wrote:
    ten tłok różni się wysokością o jakieś 1,5 - 2mm jest wyższy od oryginału


    Chyba żartujesz? Kto wpadł na taki debilny pomysł?
  • Level 6  
    z tego co czytałem to zmniejsza komorę spalania, tłok zamawiałem w warsztacie niedaleko mnie zdziwiło mnie to trochę bo ja mam 94r. a tłok który dostałem był do modeli z 84-85 , ale zamawiał mi to doświadczony mechanik więc pomyślałem że wie co robi
  • Level 22  
    haggrid4 wrote:
    tłok różni się wysokością o jakieś 1,5 - 2 mm jest wyższy od oryginału, może to jest przyczyną?

    Si Sinior
  • Level 39  
    haggrid4 wrote:
    tłok wossner i ten tłok różni się wysokością o jakieś 1,5 - 2 mm jest wyższy od oryginału

    Niestety nie bardzo się zgodzę Wossner robi niezłe wynalazki (są tłoki podnoszące kompresję a tym samym moc). Nie liczy się całkowita wysokość tłoka a wysokość od osi sworznia tłoka do denka tłoka. Jeśli tłok był by wyższy 2mm w tym miejscy to raczej byś nie zrobił 250km.
    Ja obstawiam 2 możliwości albo wysunęło/wypadło gniazdo zaworowe (dość często się zdarza w starych singlach enduro np. w nx650) i wtedy zawór zmasakrowany. Albo przeskok rozrządu. O który zawór konkretnie chodzi bo może coś z dekompresorem.
    Taka uwaga tłoki Wossnera składa się z większym luzem niż zaleca to instrukcja serwisowa motocykla bo są to tłoki kute i bardziej puchną niż odlewane. Jeśli się tego nie uwzględni to motocykl po szlifie lubi się zatrzeć i sporo kasy w błoto.

    Instrukcja serwisowa w języku niemieckim jeśli nie tobie to może mechanikowi się przyda.
  • Level 6  
    Uderzył w oba ale skrzywił tylko ten co nie chodzi na nim dekompresor,tłok jest na pewno wyższy przed montażem wsadziłem na jednym sworzniu obydwa tłoki było widać gołym okiem ze wossner jest wyższy przyłożylem od góry liniał i była szpara okolo 1,5mm w stosunku do starego tłoka, wszystko składam sam ,dzięki za serwisówke ale znalazłem juz wcześniej
  • Level 33  
    Jak złożysz silnik to sprawdź w czasie mijanki o ile mm mija się tłok z zaworami.
    Wał cofamy o jakieś 10 stopni w prawo i lewo od GMP i wciskamy zawory.
  • Level 39  
    Sprawdź jak kolega wcześniej radzi luz bo nie chce mi się wierzyć, że winny jest tłok. 1 ząbek na rozrządzie ma znaczenie. Napinacz łańcucha rozrządu dobrze założony?
  • Level 6  
    Tłok oddałem do frezowania na wzór starego żeby nie mieć wątpliwości, zawory zamontowałem nowe i dotarłem.
    Winą było to że na luzie dodałem gazu do oporu a później puściłem całkiem manetkę , łańcuszek nie był nowy więc dostał prawdopodobnie luzu i przy takich obrotach nie nadążył, do tego klekota poniżej 1500 obrotów, w najbliższym czasie go wymienię na razie śmiga, dzięki za rady.