Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort 1.6 16V 93r Brak iskry i napiecia na pompie paliwa.

30 Lip 2005 15:39 4991 16
  • Poziom 10  
    Witam problem jest taki podczas jazdy zagslo mi auto i niemoge go odpalić.Po przekręceniu kluczyka nie słychac załączenia pompy paliwa oraz brak iskry na świecach.Jęsli mieliście podobne usterki to proszę o podpowiedz.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdemontuj skrzynkę bezpieczników, rozbierz i sprawdzaj punkty lutownicze. Sprawdź dokładnie obwód bezpiecznika odpowiedzialnego za pompę i zapłon. Usterki skrzynki bezpiecznikowej to częsta przypadłość w fordach.
  • Poziom 19  
    A ja zabrałbym się do tego od sprawdzenia przekażników,i czy wychodzi ze stacyjki plus po zapłonie,a może po drodze jest jakieś odcięcie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    hm a ten wyłącznik uderzeniowy nie odcina tez zapłonu ?? hm bo jeśli pompa siada to często winny w fordach jest ten wyłacznik bezwładnościowy . HM mozesz sprawdzić dla pewności czy prawidłowo przełącza ci kostka stacyjki bo np w seatach jak pada kostka to sa problemy z rozruchem a kontrolki swieca .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    szkoda ze nie znamy rocznika :(
  • Poziom 27  
    Gdybanie !!! Odczytac wpierw pamiec.
  • Poziom 10  
    W którym miejscu znajduje się urządzenie sterujące.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Chodzi mi o urządzenie sterujące EEC IV.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Miałem taki przypadek. U mnie okazało się , że przyczyną było przepalenie jednego z przewodów plusowych (u mnie biegnie ich kilka a nie jeden tak jak np. w żuku) których od klemy akumulatora wychodzi kilka sztuk. Moje poszukiwania trwały miesiąc czasu . Usunąłem spalony odcinek kabla , uzupełniłem nowym a po drodze dałem na wszelki wypadek bezpiecznik wsuwany.
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedz.Ale nadal brak jest iskry na świecach ,a na rozdzielaczu jest wtyczka w której czarny przewód ma +12V a na bocznych przewodach niema żadnego napięcia.Co jest przyczyną że niema iskry.
  • Poziom 10  
    Na wtyku do rozdzielacza zapłonu czarnym przewodem dochodzi napięcie +12V a na dwóch bocznych przewodach jest około 11V względem czarnego przewodu.W dalszym ciągu niema iskry na świecach.Czy moduł zapłonu może miec coś wspólnego a jeżeli tak to gdzie on się znajduje?
  • Poziom 28  
    Wyłącznik bezwładnościowy odcina tylko zasilanie pompki.
    Cewka o (której pisałeś "rozdzielacz") dostaje zasilanie po stacyjce.
    U ciebie brak jest prawdopodobnie napięcia z przekaźnika głównego. Podaje on zasilanie na:
    *przekaźnik pompy (pin 30)
    *przepłwomierz (przewód czarny)
    *moduł zapłonowy (pin8)
    *wtryskiwacze
    *elektrozawory: powietrza i odprowadzania oparów
    *sterownik EEC IV (pin 37 i 57)
    Sprawdź więc czy odzywa się jakikolwiek przekaźnik po przekręceniu stacyjki, czy działa przekaźnik główny czy ma zasilanie (prosto z aku.),sterowanie (po stacyjce ale może być jakieś dodatkowe zabezpieczenie)
    i czy podaje zasilanie na wyżej wymienione punkty.

    Modul zapłonowy jest koło wlewu płynu do szyb.
  • Poziom 10  
    Z rozdzielacza zapłonu zewnętrzne przewody wchodzą na EEC IV wtyk 58 i 59.Brak jest modułu Edis. Czy w escorcie jest możliwość aby modułu Edis nie było.Niema go przy wlewie płynu do spryskiwaczy.
  • Poziom 28  
    elektrit napisał:
    ...w roku bodaj 1993 była zmiana...

    widocznie to co ci podałem dotyczy sterowania przed zmianą w 1993r,a jak było po zmianie.. nie wiem :-(
    może masz inny sterownik ?
    myślę jednak że powinieneś szukać zasilania tego sterownika(czarne przewody) bo on zawsze steruje i pompą i zapłonem

    ps. wg. moich danych dla EEC IV pin 58 i 59 to sterowanie wtryskiwaczami a zasilanie to pin 37 i 57.
    sprawdź też czy masz zasilanie na wtryskiwaczach i przepływomierzu (czarne przewody).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego Opengl dobierasz się do sterownika, a nie napisałeś czy sprawdziłeś już inne podane do tej pory przyczyny usterki, czyli skrzynkę bezpieczników i same przekaźniki. Zanim zacniesz dłubać w elektronice pojazdu i zczytywać błędy komputera, to może zacznij od usterek, które są dość typowe dla tych pojazdów.
    Sam przeszedłem kilka "trudnych elektrycznie" chwil ze swoim escortem i okazało się, że to właśnie były usterki skrzynki bespiecznikowo - przekaźnikowej. I od niej zacząłbym poszukiwania.