Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

silnik deutz f2l912 traci moc

1992kamil 19 Jun 2017 08:07 9015 64
  • #1
    1992kamil
    Level 6  
    Witam, częściowo wyremontowałem silnik deutz f2l912 a mianowicie regeneracja głowic i wymiana tulei z tłokami. Odpala na "dotyk" ale kopci trochę na siwo jak się rozgrzeje to już tylko tak delikatnie. Na zimnym na wolnych obrotach(a muszę podkręcić bo mam za wolne) ma 4 bar ciśnienia oleju po mocnym rozgrzaniu spada do 1,1/1,2 bar. Chodzi według mnie ładnie i ma moc. Tylko jest taki problem że cały czas jeden cylinder jest cieplejszy od drugiego- i to od razu po odpaleniu idzie wyczuć na króćcu wylotowym że lewy jest cieplejszy od prawego. A po intensywnej pracy jak się rozgrzeje to ten lewy jest bardzo gorący prawy gorący i silnik z chwili na chwile traci moc bardzo kiepsko wkręca się na obroty. Macie jakiś sensowne pomysły co by to mogło być?
  • #2
    stasiekb100
    Level 26  
    Z którego kopci na siwo, odkręcić tłumik i sprawdziłem. Jeśli z obydwu to za późny wtrysk paliwa
  • #3
    1992kamil
    Level 6  
    odkręciłem i się okazuje że ten co się grzeje to nie kopci a ten co jest zawsze zimniejszy to wali na siwo równo. Zamieniłem wtryski i sie okazuje że bez zmian. Na siwo daje ten co jest zawsze zimniejszy. W tej sytuacji jakaś regulacja pompki powinna pomóc czy jak? I czy jest jakiś prosty sposób żeby to wyregulować? Tylko warto pamiętać ze tam pompki paliwa są osobno na każdy cylinder.
  • #4
    stasiekb100
    Level 26  
    Ten co na siwo to trzeba zwiększyć kąt początku wtrysku paliwa, tzn. przyspieszyć poczatek wtrysku. C 330 czy 360 jest regulacja dla wszystkich naraz, ale też ustawiać można każdy cylinder indywidualnie . Co napędza te pompki, mają własne wałki krzywkowe, wałek rozrządu. Jeśli wałek rozrządu to trzeba tą pompkę co dymni na siwo przybliżyć do krzywki, a jeśli jest regulacja na popychaczu tłoczka, to trzeba ten popychacz podłużyć (tak ustawia się pompy sekcyjne ).

    Dodano po 8 [minuty]:

    Sprawdź jeszcze czy kompresja jednakowa. Jak pokrecisz silnikem to na suwie sprężana na każdym cylindrze powinien stawiać podoby opór . Kręcenie oczywiście ręcznie.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Trochę się rozpędziłem z tymi kątami. Ten co dymi na siwo, pompa wysokiego ciśnienia może dostawać za mało paliwa. Wynika z tego że rozpoczęcie wtrysku opóźnione a zakonczenie na takim kącie jak w tym dobrym. Paliwa mniej a dodatkowo nie spala się w cylindrze tylko w tłumniku (strzela na każdy suw wydechu). Masz tam komorę wstepną czy wtrysk bezpośredni?
  • #5
    1992kamil
    Level 6  
    ok dzieki posprawdzam to wszystko. Pompki są na wałku rozrzadu a wtryski chyba bezposredno tzn. koncówka wtrysku wystaje z głowicy i wchodzi delikatnie w taką dziurę na tłoku.

    Jeszcze jedna kwestia- żeby wyregulować tą pompkę to muszę odkręcić cały lewy bok silnika?? Bo ta pompka jest w środku i teoretyczne mocowana na 2 śruby tylko jak je odkreciłem to wydostałem kawałek przewodu sprężynę i jakiś zaworek zwrotny i wygląda na to że na tym koniec a praktycznie żadnej opcji regulacji tam nie zauważyłem. A żeby ten bok odkrecic to bede musiał z silnikiem wyjechac z kasty.
  • #6
    stasiekb100
    Level 26  
    Zanim go wymontujesz ta sprawdź wtryski na zewnątrz jak rozpylają zasilane paliwem z pomp wtryskowych. Jakieś kieliszki na nich zamontować i sprawdzić wydajność. Przydał by się jeszcze dostep do koła zamachowego to byś miał spawdzone kąty (takie metody podwórkowe ale skuteczne). Jak te pompki porozbierasz to żebyś nie poprzestawiał czegoś. Ta kompresja jak Ci wyszła?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2085486.html to poczytaj może Ci coś pomoże. Napisz jeszcze do kkknc.
  • #7
    1992kamil
    Level 6  
    wtryski jutro będę miał zregenerowane ale tragedii z nimi nie było. Wydajność wtrysków i pompek sprawdzałem własnie tą podwórkową metodą i na 15 obrotów silnika w jednym było 15 ml a w drugim 14.6 ml tylko praktycznie roznicy nie było bo tam gdzie mniej miałem to inaczej słoik miałem ustawiony i delikatnie mgiełka mi wylatywała. No tylko sęk w tym zeby do tych pompek sie dostać to bede musiał z silnikiem wyjechac z kasty chyba że to idzie zrobić bez sciągania tej bocznej duuuużej kapy silnika.. czekam aż mi ktoś w tej sprawie doradzi
  • #8
    kkknc
    Level 43  
    Na początku sprawdź zaworek w tej pompie.
    W pompkach wyciągasz środek i wkładasz nowy. Nowe około 1000 za sztukę. W tym silnik trzeba ustawić komory spalania. Bez zrobienia całego remont może być trudno. Że względu na luzy wału.
  • #9
    1992kamil
    Level 6  
    zaworek zwrotny ten na sprężynie co praktycznie jest na samym poczatku przewodu co z silnika wychodzi? Wtryski zamontowane i bez zmian jeden cały czas kopci
  • #11
    stasiekb100
    Level 26  
    Ten zaworek od czego jest? Od utrzymywania ciśnienia na zasilaniu pompek wysokiego ciśnienia? (zatkaj palcem i już będzie cisnienie ). Te pompki pewnie zasilane są szeregowo? Zmień im kolejność zasilania, jak się da. Od jakiego wydarzenia z tym silnikiem jest problem > to może wiele wyjasnić.
  • #12
    1992kamil
    Level 6  
    on jest od tego zeby cisnienie sie nie cofało do pompki(tzn tam mi sie wydaje) ale nie ma mozliwosci zamiany. Nie wiem od kiedy bo go kupiłem jako uszkodzony tzn chodził ale olejem zygał bo miał pierscienie wyjechane i uszczelek pod glowica nie było. Ale co dziwnego nawet wtedy odpalał na dotyk. Dobra dzisiaj jak zdarze to zrobie ten test "podworkowy" z wtryskami ale tak sobie mysle może bym podmienił zaworki z jednego do drugiego i by sie sprawa wyjaśniła?
  • #13
    stasiekb100
    Level 26  
    Czyli on tam siedzi, gdzie rurka z pompki wychodzi na wtryskiwacz? Jak masz możliwość to je zamień.
  • #15
    1992kamil
    Level 6  
    Zaworki próbowałem zamienić, ale się nie da. Prawy do lewego nie chce wejść, a lewy do prawego wchodzi czyli prawdopodobnie na tych gniazdach są jakieś delikatne różnice. Zaworki wyglądają dobrze, nie są wybite, nie mają znaków przepracowania, sprężyny też wyglądają OK i są identyczne.
    Chociaż jak go złożyłem i odpaliłem to zobaczyłem coś ważnego, co już dawno powinienem zaobserwować. Mianowicie, to kopcenie z prawego odbywa się tylko na wolnych obrotach. Jak wduszę gaz na 1/3 to już przestaje kopcić i ładnie przepala, bo ma taką samą temperaturę spalin co ten pierwszy. I tak chyba musiało być od początku, bo jak jeździłem maszyną cały czas to było OK, tylko jak ją na wolnych obrotach parę razy dłużej zostawiłem to zaraz te objawy się pojawiły co w temacie zaznaczyłem. Na wolnych obrotach nie przepalał dobrze i ten działający cylinder się przegrzał pewnie.
  • #17
    1992kamil
    Level 6  
    cisnienie na cylindrach i pompkach posprawdzałem i wszystko tak samo jest ok. Tylko mam pytanie JAK wyregolować zapłon na tym cylindrze co kopci? czy muszę zdejmować tą dużą pokrywę silnika co w nią wchodzą rurki od pompek paliwa itd? czy gdzies indziej znajuduje sie ta regulacja?

    pytam bo majster co miał sie na tym znac to dzisiaj był i wymiękł.
    wstawiam zdjecia silnika i prosze o podpowiedz gdzie to sie reguluje.

    silnik deutz f2l912 traci moc
  • #18
    kkknc
    Level 43  
    Do tego silnika jest specjalny dodatek, którego akurat nie posiadam. Ostatni raz zrobiłem taki silnik jakieś 10 lat temu.
    Wymiana kiepskich pompek pomogła.
    Pewnie pod spodem są podkładki a na samej obudowie są wybite jej wielkości.
  • #19
    1992kamil
    Level 6  
    Co z tymi podkładkami? Czyli mimo wszystko czeka mnie ściąganie tej bocznej kapy i wyciąganie pompek w celu wymiany podkładek? Czy żeby je w jakiś sposób wyregulować to trzeba podłożyć podkładkę pod pompkę?
  • #21
    1992kamil
    Level 6  
    dobra mam to wszytko na wierzchu musiałem cała tą kape boczna odkrecic. zdjełem zabezpieczenie z pompki i dostałem sie do tych podkładek i jest delikatna różnica w grubosciach tych podkładek. do tego kopcącego chce dodac jedna cieniutka podkładkę tylko jest taki problem że skąd mam ją wyczepać???
  • #22
    stasiekb100
    Level 26  
    Jedź do sklepu rolniczego to Ci coś pomogą. Jest tyle różnych cienkich podkładek od różnych maszyn.
  • #23
    1992kamil
    Level 6  
    znalazłem i dopasowałem dodałem 0.25 bo taka była najcieńsza iiiiiiii nic to nie dało tzn jaszcze gorzej bo na wolnych nawet za bardzo nie kopcił ale tez nie przepalał. jak dodałem gazu to zaczął bo spaliny ciepłe sie zrobiły ale jak było po staremu to lepiej chodził. teraz chce sprobować odjąc od tego co było 0.25 i zobacze co bedzie
  • #24
    stasiekb100
    Level 26  
    Jak przesadzIsz do przodU będzie dymił na czarno bez obciążenia i twardo pracował.
  • #25
    kkknc
    Level 43  
    Kąt wtrysku podany na tablicę znamionowej silnika. Zakładaj kątomierz na koło pasowe i kapilarę na pompkę. Dzięki temu poznasz kąt wtrysku na każdym cylindrze. I dopasuj podkładki. Podkładki muszą być specjalne stalowe wzmocnione. Inne szybko się wyklepią.
  • #26
    1992kamil
    Level 6  
    no i ładnie odjąłem i też kaszana teoretycznie najlepiej chodził jak nic nie dodawałem i nic nie odejmowałem. probowałem zamienic pompki ale nic z tego podobnie jak z tymi zaworkami jeden do drugiego nie pasi bo delikatne roznice są(prawdopodobnie jedna z nich kiedys była wymienana)
    i nastepna ciekawostka silnik sobie chodzi jak zwykle na wolnych obrotach pali tylko jeden a drugi tylko kopci i co ciekawe to jak popuściłem srube od zasilenia wtrysku przy tym co pali( do tego momentu ze delikatnie paliwo tryskało) to w cudowny sposób ten co kopci sie obudził i zaczął przepalać tzn szału nie było ale zaczeły lecieć ciepłe spaliny i troche mniej kopcił- chociaż jak idzie sie domyslic to ogolnie praca silnika nie wyglądała w tym momencie za ciekawie.
    nie wiem co dalej bo juz wszystko posprawdzane i nic nie wiem. chce jeszcze raz sprawdzic ciśnienie na pomce paliwa ale tym razem maksymalne bo ostatnio przelotowo przed wtryskiem na trójniku sprawdzałem.
    już pomału sie zastanawiem nad tą pompka tylko druga sprawa ze nie moge jej namierzyć, byłem w sklepie rolniczym wyżuliłem katalog i nie znalazłem tej pompki w necie też pustka(tzn pewnie zle szukam) widział ktoś cos?

    no tak tylko tabliczek na tym silniku nie ma tzn ktos je zerwał bo nity są ale tabliczek nie ma.
  • #27
    Megawe
    Level 34  
    Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ?
  • #28
    kkknc
    Level 43  
    Pompka paliwa jest taka sama dla całej serii 912/913
    Ale raczej to nie ona. Jak ma przelew paliwa to pompka sprawna. Jeszcze raz kąt wtrysku i komora spalania. Regulacji z tyłu dekla nie ruszaj.
  • #29
    1992kamil
    Level 6  
    mierzyłem 24 bar. Tylko mi chodzi o wtryskową pompkę. I czy to nie dziwne że jak ten działający stracił trochę ciśnienie to ten drugi zaczął łapać?