System magazynowania energii marki BMZ (ESS) składa się z następujących produktów ESS 7.0 (6,7 kWh) lub ESS 9.0 (8,5 kWh) idealnie współpracuje z falownikami marki Victron (podłączenie z baterią po stronie DC lub AC) czy SMA (podłączenie z baterią po stronie AC). Tego typu zintegrowanie magazynu energii oraz falownika to doskonałe rozwiązanie służące magazynowaniu energii w celu optymalizacji jej zużycia w gospodarstwach domowych. Rozwiązania z zakresu systemów magazynowania energii marki BMZ sprawiają, że użytkownicy stają się niezależni od sieci i redukują koszty zużycia energii nawet o 65%.
Figura 1. Przykładowy system 1-fazowy z modułem ESS oraz falownikiem Victron Energy.
Technologia litowo-jonowa przyjazna środowisku.
Dzięki systemom ESS 7.0 oraz ESS 9.0 użytkownicy energii słonecznej stają się niezależni od cen energii dzięki zużyciu własnej, przyjaznej środowisku energii, która została wyprodukowana w ich własnych domach i jest używana w zależności od potrzeb. System ESS, dzięki zastosowaniu najnowszej technologii litowo-jonej, jest ekologiczny i może posłużyć użytkownikowi nawet do 20 lat. Zaprojektowany jest zarówno do użytku domowego, ale także do użytku komercyjnego. Modułowa budowa systemu pozwala na magazynowanie energii fotowoltaicznej w modułach bateryjnych celem jej późniejszej konsumpcji. Nadmiar energii może zostać oddany do sieci w zależności od typu instalacji.
Maksymalna moc jednej baterii do 18 kilowatów
System ESS jest bardzo wydajny, jego maksymalna moc to 18 kilowatów na moduł. System jest w stanie pracować do 5000 tysięcy cykli, co sprawia, że jest systemem bardzo długotrwałym. Kompaktowa budowa systemu umożliwia instalację modułową: baterie oraz falownik można dowolnie dostosowywać w zależności od potrzeb klienta oraz zapotrzebowania na określoną pojemność. Maksymalnie 12 modułów bateryjnych może zostać ułożonych kaskadowo tworząc trójfazowy system z 102kWh pojemności.
Figura 2. Przykładowy system 3-fazowy z połączonymi modułami bateryjnymi ESS oraz falownikami SMA.
Wieloetapowy system zabezpieczeń
ESS używa wieloetapowego systemu bezpieczeństwa. BMZ używa materiałów o wysokiej odporności termicznej oraz najnowszej technologii litowo-jonowej, gwarantującej wysoką trwałość. System magazynowania energii posiada monitoring wzrostu i spadku napięcia na poziomie ogniw oraz mechanizm odcinający zasilanie. ESS oferuje również zabezpieczenie przed ponownym uruchomieniem baterii po głębokim rozładowaniu lub znaczącym uszkodzeniu baterii. W trakcie procesu projektowania i testowania baterii BMZ przeprowadza szereg badań i testów sprawdzających bezpieczeństwo i wytrzymałość modułu. Rozpoczęcie produkcji nowego systemu magazynowania energii nastąpiło w maju 2017 roku.
O firmie BMZ
Grupa BMZ jest liderem na światowym rynku technologii i systemów litowo-jonowych. BMZ produkuje i dostarcza różnego rodzaju produkty, od magazynów energii, przez baterie do rowerów elektrycznych, po baterie do autobusów elektrycznych. W gamie produktów znajdują się również baterie zasilające wózki widłowe, elektronarzędzia, kosiarki, sprzęt medyczny etc. Grupa BMZ zatrudnia obecnie około 2100 pracowników na całym świecie.
Spółka dba również o szerszą popularyzację zastosowań technologii litowo – jonowej. W zeszłym roku na Politechnice Śląskiej zorganizowała konferencję pt. Battery Experts Forum, w trakcie której przez trzy dni międzynarodowi specjaliści prezentowali najnowsze trendy w dziedzinie technologii bateryjnych, ich zastosowań, pojazdów elektrycznych. Forum było też znakomitą okazją do wymiany doświadczeń ze strony użytkowników czy wreszcie, dla wszystkich uczestników okazją do osobistego wypróbowania jazdy rowerem czy samochodem elektrycznym.
Udana pierwsza edycja tej konferencji oczywiście poskutkowała organizacją kolejnej, we wrześniu 2017. Będzie to, ponownie trzydniowa, okazja to spotkania się ze specjalistami z branży, pogłębionej edukacji w zakresie baterii litowo jonowych. Konferencja, w tym roku pod patronatem Ministerstwa Energii, Narodowego Funduszu Badań i Rozwoju oraz Politechniki Śląskiej będzie podzielona na bloki tematyczne poświęcone odpowiednio pojazdom elektrycznych, systemom magazynowania energii i rowerom elektrycznym. Będą czołowi polscy producenci autobusów elektrycznych, będą najnowsze modele samochodów elektrycznych, w tym po raz pierwszy w Polsce najszybszy seryjnie produkowany elektryczny samochód na świecie (2.6s/100km) Rimac Concept One.
Konferencja zbiegnie się z oficjalnym otwarciem nowej fabryki BMZ Poland w Gliwicach w dniu 18 września. Znajdzie tam zatrudnienie ponad 700 osób, a spółka już planuje kolejną rozbudowę by nadążyć za zwiększonym popytem na zawansowane technologie baterii litowo- jonowych.
Więcej informacji:
http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home

Figura 1. Przykładowy system 1-fazowy z modułem ESS oraz falownikiem Victron Energy.
Technologia litowo-jonowa przyjazna środowisku.
Dzięki systemom ESS 7.0 oraz ESS 9.0 użytkownicy energii słonecznej stają się niezależni od cen energii dzięki zużyciu własnej, przyjaznej środowisku energii, która została wyprodukowana w ich własnych domach i jest używana w zależności od potrzeb. System ESS, dzięki zastosowaniu najnowszej technologii litowo-jonej, jest ekologiczny i może posłużyć użytkownikowi nawet do 20 lat. Zaprojektowany jest zarówno do użytku domowego, ale także do użytku komercyjnego. Modułowa budowa systemu pozwala na magazynowanie energii fotowoltaicznej w modułach bateryjnych celem jej późniejszej konsumpcji. Nadmiar energii może zostać oddany do sieci w zależności od typu instalacji.
Maksymalna moc jednej baterii do 18 kilowatów
System ESS jest bardzo wydajny, jego maksymalna moc to 18 kilowatów na moduł. System jest w stanie pracować do 5000 tysięcy cykli, co sprawia, że jest systemem bardzo długotrwałym. Kompaktowa budowa systemu umożliwia instalację modułową: baterie oraz falownik można dowolnie dostosowywać w zależności od potrzeb klienta oraz zapotrzebowania na określoną pojemność. Maksymalnie 12 modułów bateryjnych może zostać ułożonych kaskadowo tworząc trójfazowy system z 102kWh pojemności.

Figura 2. Przykładowy system 3-fazowy z połączonymi modułami bateryjnymi ESS oraz falownikami SMA.
Wieloetapowy system zabezpieczeń
ESS używa wieloetapowego systemu bezpieczeństwa. BMZ używa materiałów o wysokiej odporności termicznej oraz najnowszej technologii litowo-jonowej, gwarantującej wysoką trwałość. System magazynowania energii posiada monitoring wzrostu i spadku napięcia na poziomie ogniw oraz mechanizm odcinający zasilanie. ESS oferuje również zabezpieczenie przed ponownym uruchomieniem baterii po głębokim rozładowaniu lub znaczącym uszkodzeniu baterii. W trakcie procesu projektowania i testowania baterii BMZ przeprowadza szereg badań i testów sprawdzających bezpieczeństwo i wytrzymałość modułu. Rozpoczęcie produkcji nowego systemu magazynowania energii nastąpiło w maju 2017 roku.
O firmie BMZ
Grupa BMZ jest liderem na światowym rynku technologii i systemów litowo-jonowych. BMZ produkuje i dostarcza różnego rodzaju produkty, od magazynów energii, przez baterie do rowerów elektrycznych, po baterie do autobusów elektrycznych. W gamie produktów znajdują się również baterie zasilające wózki widłowe, elektronarzędzia, kosiarki, sprzęt medyczny etc. Grupa BMZ zatrudnia obecnie około 2100 pracowników na całym świecie.
Spółka dba również o szerszą popularyzację zastosowań technologii litowo – jonowej. W zeszłym roku na Politechnice Śląskiej zorganizowała konferencję pt. Battery Experts Forum, w trakcie której przez trzy dni międzynarodowi specjaliści prezentowali najnowsze trendy w dziedzinie technologii bateryjnych, ich zastosowań, pojazdów elektrycznych. Forum było też znakomitą okazją do wymiany doświadczeń ze strony użytkowników czy wreszcie, dla wszystkich uczestników okazją do osobistego wypróbowania jazdy rowerem czy samochodem elektrycznym.
Udana pierwsza edycja tej konferencji oczywiście poskutkowała organizacją kolejnej, we wrześniu 2017. Będzie to, ponownie trzydniowa, okazja to spotkania się ze specjalistami z branży, pogłębionej edukacji w zakresie baterii litowo jonowych. Konferencja, w tym roku pod patronatem Ministerstwa Energii, Narodowego Funduszu Badań i Rozwoju oraz Politechniki Śląskiej będzie podzielona na bloki tematyczne poświęcone odpowiednio pojazdom elektrycznych, systemom magazynowania energii i rowerom elektrycznym. Będą czołowi polscy producenci autobusów elektrycznych, będą najnowsze modele samochodów elektrycznych, w tym po raz pierwszy w Polsce najszybszy seryjnie produkowany elektryczny samochód na świecie (2.6s/100km) Rimac Concept One.
Konferencja zbiegnie się z oficjalnym otwarciem nowej fabryki BMZ Poland w Gliwicach w dniu 18 września. Znajdzie tam zatrudnienie ponad 700 osób, a spółka już planuje kolejną rozbudowę by nadążyć za zwiększonym popytem na zawansowane technologie baterii litowo- jonowych.
Więcej informacji:
http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home
Cool? Ranking DIY