Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie regulatora napięcia 3 fazowego 12V

cough 19 Cze 2017 21:27 2340 9
  • #1 19 Cze 2017 21:27
    cough
    Poziom 9  

    Witam, mam silnik zaburtowy evinrude 60km, w którym padł regulator napięcia, z dostaniem oryginału ciężko a jeśli by się udało to cena miedzy 200-300zł. Oryginalny regulator posiada 4 przewody, żółty, żółtoszary ,żółtoniebieski, oraz czerwony, masa jest z obudowy. z pod magneta wychodzą również 3 kable żółte które odpowiadają kolorami. Na allegro znalazłem regulator od hondy który posiada 5 przewodów, czerwony 3 żółte oraz czarny, wiadomo czarny masa, czerwony wyjście na aku i 3 żółte podłączane do cewek. pytanie brzmi czy żółte przewody muszą być podłączone w jakiejś kolejności czy to obojętne ?

    Podłączenie regulatora napięcia 3 fazowego 12V

    Podłączenie regulatora napięcia 3 fazowego 12V

    0 9
  • Testo
  • Pomocny post
    #2 19 Cze 2017 21:41
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Obojętnie jak podłączysz.

    0
  • Testo
  • #3 20 Cze 2017 15:52
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    No niekoniecznie bym się tutaj sugerował, że alternator i regulator fabrycznie jest trójfazowy. Oryginalny regulator dość mały jest. Trzy różne kolory przewodów też mogą coś sugerować. Patrząc na schematy starych modeli to nie były to zbyt typowe rozwiązania. Należałoby zajrzeć do schematu lub serwisówki tego modelu.
    Cena 200-300 zł to jest mniej więcej tyle samo co oryginalny, markowy regulator trójfazowy do motocykla. Chińskim podróbkom za 100 zł nie należy ufać.

    0
  • #4 20 Cze 2017 18:27
    cough
    Poziom 9  

    witam, dziś zamontowałem regulator od motocykla, i sprawa wygląda tak że podczas pracy napięcie w instalacji wynosi około 12,6V, trochę mało na moje oko. Po odłączeniu wyjścia z regulatora i zmierzenia ile daje regulator na wyjściu nie podłączony do instalacji regulator daje w zależności od obrotów 13,7-14,1V czyli tak jak trzeba. Pytanie brzmi co dzieje się że kiedy podłącze wyjście regulatora do instalacji na której jest aku, napięcie nie jest tak wysokie jak przy rozłączeniu regulatora.

    1
  • #5 22 Cze 2017 17:21
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Trzeba by zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania, albo podłączyć akumulator w pełni naładowany aby dobicie do 14.4V nastąpiło szybko. Regulatorów motocyklowych nie wolno odłączać od akumulatora w czasie pracy, mierzenie napięcia na wyjściu nie ma kompletnie sensu. Ale tak jak wcześniej pisałem, trzeba zajrzeć do serwisówki nt. budowy układu ładowania.

    0
  • #6 22 Cze 2017 18:47
    cough
    Poziom 9  

    ciężko będzię z dostaniem serwisówki, najbardziej zastanawia mnie fakt że przy rozłączonym układzie, regulator daje odpowiednie napięcie, natomiast kiedy zostaje połączony z akumulatorem napięcie na całej linii + ma tyle ile akumulator. proponujesz wystawić w szeregu jakiś amperomierz?

    0
  • #7 23 Cze 2017 16:53
    cough
    Poziom 9  

    czy jest mozliwe ze regulator widzi napiecie akumulatora na poziomie 12.5v i odcina ladowanie? zrobilem test do wyjscia z regulatora podlaczylem halogen i w szereg wpiety zostal miernik, po odpaleniu silnika halogen zaczol sie jazyc na mierniku bylo okolo 1.1A wraz ze zwiekszaniem obrotow na mierniku doszlo do 3A. obroty byly na poziomie 1.500 takze regulator wyglada na 100% sprawny tylko czemu jesli go podlacze do aku to napiecie w instalacji nie rosnie oraz naterzenie pradu jest na poziomie 0.5A

    0
  • #8 23 Cze 2017 17:04
    piotrekwoj1
    Poziom 38  

    Prąd prądem a jakie w tym czasie było napięcie?

    0
  • #9 24 Cze 2017 21:32
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora.
    Regulator ma być podłączony z akumulatorem. Pomiar prądu ładowania najlepiej przeprowadzić miernikiem cęgowym z funkcją pomiaru prądu stałego. W gorszym wypadku można użyć amperomierza z zakresem do 30A, najlepiej podłączając w układ bocznik. Amperomierz ma tą wadę że spadek napięcia doprowadza do zmiany napięcia ładowania.
    A jak wcześniej pisałem, a powtarzam po raz trzeci, należy sprawdzić jaki jest układ alternatora. Nikt nie oznacza trzech faz alternatora innym kolorem przewodu, bo kolejność faz itp. nie ma kompletnie znaczenia. Standardowo wyprowadzenia alternatora trójfazowego to trzy przewody żółte, albo czasami trzy przewody białe.

    0
  • Pomocny post
    #10 24 Cze 2017 23:04
    kwok
    Poziom 39  

    Jaka wydajność prądnicy?
    Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora?
    Jakiej pojemności akumulator?
    Podaj dokładnie typ silnika.
    Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu pobierasz to bardziej się grzeje) a ten co kupiłeś działa dokładnie odwrotnie - nie chce mi się tłumaczyć dlaczego.

    Dodano po 11 [minuty]:
    L
    Na ebay-u za 15-30 dolców, używki za 5 - po co rzeźbisz?

    Kiedyś podobny rozdłubaĺem i okazało się że to tylko mostek a wydajność magneta to kilka amper.

    Dodano po 35 [minuty]:

    Po analizie schematów stwierdzam że to tylko mostek, z resztą na opakowaniu napisane jest RECTIFIER a nie rectifier voltage regulator czy voltage regulator.
    http://yuichan.org/detail/wiring-diagram-1997-50-hp-evinrude.html

    0