Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic III - Zapala kontrole trakcji w czasie jazdy , gasnie .

sadek1979 19 Cze 2017 23:02 1278 8
  • #1 19 Cze 2017 23:02
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Koledzy jak w temacie Scenic III 2009 rok silnik 2.0 dci . Podczas jazdy z małą prędkością ( szczególnie na nierównościach ) zapala się komunikat esp wyłączone a po chwili esp włączone dodatkowo czasem zapala się komunikat wciśnij start . Ewidentnie odcina mu prąd na chwilę i autko wali te komunikaty . Diagnoza clip-em żadnych błędów . W blokach również dobrze . Usterka trwa ułamek sekundy i nawet nie widać zmian w parametrach . Objawem jest zaświecający się komunikat i szarpnięcie ( czasem zgaśnięcie ) samochodu . Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek i podzieli się wiedzą . Poproszę również o schemacik bo wydaje mi się że trzeba szukać wspólnego zasilania po zapłonie . Dodam że czystość bezpieczników sprawdzona , w bsm-ie żadnej wilgoci nie widać . mocowanie klem akumulatora poprawna , masy całe czyszczone żadnej śniedzi .

    0 8
  • #2 20 Cze 2017 05:16
    robi1214
    Poziom 31  

    Kolega miał podobny przypadek, winny był przycisk start -stop.

    0
  • #4 20 Cze 2017 09:31
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Oczywiście sprawdzę Wasze sugestie . Proszę o kolejne podpowiedzi .

    0
  • #5 20 Cze 2017 09:33
    panstalin2
    Poziom 19  

    kaza12 napisał:
    Bezpiecznik na +


    Zdemontowałem bezpiecznik z + akumulatora i zamontowałem standardową klemę, u mnie w aucie i działa prawidłowo . Przełącznik start stop poczyść , albo wymień na nowy .

    0
  • #6 24 Cze 2017 21:33
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Zdemontowana podstawa akumulatora i wyczyszczone wszystkie połączenia . Do pryskania poszły kostki przy sterowniku , BSM i wszystkie inne w okolicy akumulatora . Masa dodatkowa puszczona na silnik i karoserię . Nadal bez zmian . Zamówiony przycisk start - stop . Poinformuję po wymianie . Nadal proszę o Wasze podpowiedzi . Przy klemie nie ma bezpiecznika . Przewód idzie z akumulatora do skrzynki bezpieczników za akumulatorem gdzie również wszystko było czyszczone .

    0
  • #7 16 Sie 2017 08:59
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Walki ciąg dalszy . Po długiej przerwie z autkiem bo właściciel wyjechał . Trafia te same autko oczywiście dolegliwości nie ustąpiły ( przycisk wymieniony na inny sprawny ) . Dodatkowo zapala się komunikat skontroluj układ wtryskowy . Podpięcie clip-a błąd DTC 033531 2DF . czujnik położenia wału korbowego A - brak sygnału . Wymiana czujnika na nowy nie dała efektu . Potrzebuję rozpiskę lub schemat by prześledzić drogę wiązki od czujnika do sterownika . Być może czujnik powoduje tą całą sytuację . Dziwi mnie fakt że błąd na zapłonie jest żółty a jak odpalę auto to wchodzi jako czerwony . Błąd można oczywiście wykasować i nie pojawi się aż do odpalenia auta . Nie wiem już czego się czepiać , może to czujnik wałka rozrządu bo w blokach pomiarowych jest brak synchronizacji GMP . Nawet po odpaleniu auta . Filtr oczywiście wymieniony na nowy - man-a . Ciśnienie na listwie prawidłowe , brak błędów . Czytałem już kilkanaście wątków i ludzie opisywali różne przyczyny np przetarta wiązka nad pedałem hamulca , czujnik ciśnienia doładowania , czujnik turbiny , czujnik ciśnienia doładowania lub przepustnica na rurze wydechowej której tu nie ma . Nic z tych rzeczy nie zgłasza błędu . Jak pisałem tylko jeden błąd - czujnika wału korbowego A . Proszę o podpowiedzi i schemacik by nie pruć całej wiązki . Pozdrawiam

    1
  • #8 19 Sie 2017 06:58
    panstalin2
    Poziom 19  

    Odłącz wtyczkę czujnika wyżej wymienionego , wtyczki z komputera , klemę z akumulatora , szeregowo pin po pinie przez żarówkę H4 sprawdź wiązkę od czujnika do komputera i względem masy i + i zwarć między sobą - 20 min roboty .

    0
  • #9 09 Wrz 2017 23:54
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Powodem tych wariacji był uszkodzony przewód od czujnika wału . Słaby kontakt , przewód trzymał się w izolacji a druciki w środku przerwane ,

    1