Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic III - Zapala kontrole trakcji w czasie jazdy , gasnie .

sadek1979 19 Jun 2017 23:02 4008 8
  • #1
    sadek1979
    Cars specialist
    Koledzy jak w temacie Scenic III 2009 rok silnik 2.0 dci . Podczas jazdy z małą prędkością ( szczególnie na nierównościach ) zapala się komunikat esp wyłączone a po chwili esp włączone dodatkowo czasem zapala się komunikat wciśnij start . Ewidentnie odcina mu prąd na chwilę i autko wali te komunikaty . Diagnoza clip-em żadnych błędów . W blokach również dobrze . Usterka trwa ułamek sekundy i nawet nie widać zmian w parametrach . Objawem jest zaświecający się komunikat i szarpnięcie ( czasem zgaśnięcie ) samochodu . Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek i podzieli się wiedzą . Poproszę również o schemacik bo wydaje mi się że trzeba szukać wspólnego zasilania po zapłonie . Dodam że czystość bezpieczników sprawdzona , w bsm-ie żadnej wilgoci nie widać . mocowanie klem akumulatora poprawna , masy całe czyszczone żadnej śniedzi .
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Kolega miał podobny przypadek, winny był przycisk start -stop.
  • #5
    panstalin2
    Level 20  
    kaza12 wrote:
    Bezpiecznik na +


    Zdemontowałem bezpiecznik z + akumulatora i zamontowałem standardową klemę, u mnie w aucie i działa prawidłowo . Przełącznik start stop poczyść , albo wymień na nowy .
  • #6
    sadek1979
    Cars specialist
    Zdemontowana podstawa akumulatora i wyczyszczone wszystkie połączenia . Do pryskania poszły kostki przy sterowniku , BSM i wszystkie inne w okolicy akumulatora . Masa dodatkowa puszczona na silnik i karoserię . Nadal bez zmian . Zamówiony przycisk start - stop . Poinformuję po wymianie . Nadal proszę o Wasze podpowiedzi . Przy klemie nie ma bezpiecznika . Przewód idzie z akumulatora do skrzynki bezpieczników za akumulatorem gdzie również wszystko było czyszczone .
  • #7
    sadek1979
    Cars specialist
    Walki ciąg dalszy . Po długiej przerwie z autkiem bo właściciel wyjechał . Trafia te same autko oczywiście dolegliwości nie ustąpiły ( przycisk wymieniony na inny sprawny ) . Dodatkowo zapala się komunikat skontroluj układ wtryskowy . Podpięcie clip-a błąd DTC 033531 2DF . czujnik położenia wału korbowego A - brak sygnału . Wymiana czujnika na nowy nie dała efektu . Potrzebuję rozpiskę lub schemat by prześledzić drogę wiązki od czujnika do sterownika . Być może czujnik powoduje tą całą sytuację . Dziwi mnie fakt że błąd na zapłonie jest żółty a jak odpalę auto to wchodzi jako czerwony . Błąd można oczywiście wykasować i nie pojawi się aż do odpalenia auta . Nie wiem już czego się czepiać , może to czujnik wałka rozrządu bo w blokach pomiarowych jest brak synchronizacji GMP . Nawet po odpaleniu auta . Filtr oczywiście wymieniony na nowy - man-a . Ciśnienie na listwie prawidłowe , brak błędów . Czytałem już kilkanaście wątków i ludzie opisywali różne przyczyny np przetarta wiązka nad pedałem hamulca , czujnik ciśnienia doładowania , czujnik turbiny , czujnik ciśnienia doładowania lub przepustnica na rurze wydechowej której tu nie ma . Nic z tych rzeczy nie zgłasza błędu . Jak pisałem tylko jeden błąd - czujnika wału korbowego A . Proszę o podpowiedzi i schemacik by nie pruć całej wiązki . Pozdrawiam
  • #8
    panstalin2
    Level 20  
    Odłącz wtyczkę czujnika wyżej wymienionego , wtyczki z komputera , klemę z akumulatora , szeregowo pin po pinie przez żarówkę H4 sprawdź wiązkę od czujnika do komputera i względem masy i + i zwarć między sobą - 20 min roboty .
  • #9
    sadek1979
    Cars specialist
    Powodem tych wariacji był uszkodzony przewód od czujnika wału . Słaby kontakt , przewód trzymał się w izolacji a druciki w środku przerwane ,