Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększenie natężenia z 1.6A do 2.4A w samochodowym gnieździe USB

20 Cze 2017 12:38 2961 32
  • Poziom 9  
    Cześć,

    [TL;DR]
    Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu ładowania tabletu w samochodzie będącego źródłem Android Auto.

    Na początek opiszę sytuację:

    W samochodzie posiadam gniazdo USB używane do komunikacji z radiem samochodowym, które ładuje jedynie prądem o wartości 1.6A.
    Do tego gniazda podłączam tablet który jest źródłem aplikacji Android Auto. Tablet ma zapotrzebowanie ładowania wynoszące 2.4A.
    Obecnie w związku z niewystarczającym natężeniem w gnieździe USB, na długich trasach, tablet się rozładowuje.
    Uprzedzając pytania - używam tabletu zamiast telefonu ponieważ osobisty telefon mam na iOS a Apple car działa słabo.

    Ze swojej strony mam dwa pomysły, ale jest problem z ich realizacją:
    1) Wymiana gniazda w samochodzie - nie jest to możliwe gdyż auto jest na gwarancji
    2) Zakup aktywnego huba USB z gniazdem ładującym 2.4A:
    Zakupiłem https://www.morele.net/hub-usb-unitek-4x-usb-3-0-czarny-y-3089-779451/ hub i podłączyłem go do ładowarki samochodowej podającej 2.4A, ale niestety natężenie na wyjściowych portach USB tego huba wynosi mniej niż 2.4A
    Do chwili obecnej nie udało mi się znaleźć kompaktowego huba, który posiada porty ładujące 2.4A i który może być zasilany kablem podłączonym do ładowarki samochodowej.

    Czy macie pomysł jak rozwiązać ten problem?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 9  
    Ale to nie problem z doborem ładowarki samochodowej.
    Pytanie jest jak zasilić tablet nie tracąc połączenia usb z samochodem.
    Niestety moje radio samochodowe nie obsługuje komunikacji Android auto po Bluetooth.
  • Poziom 37  
    Witam,
    wydaje mi się, że ładowarka, której używasz powinna mieć jakiś zapas wydajności prądowej, dokładnie 2.4 A jest na styk.
    Poza tym ładowarka powinna wspierać technologię BC 1.2, której używa Twój hub, to jest protokół do negocjowania obciążalności prądowej.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    krzysiek_krm napisał:
    Witam,
    wydaje mi się, że ładowarka, której używasz powinna mieć jakiś zapas wydajności prądowej, dokładnie 2.4 A jest na styk.
    Poza tym ładowarka powinna wspierać technologię BC 1.2, której używa Twój hub, to jest protokół do negocjowania obciążalności prądowej.

    Pozdrawiam


    Co do wsparcia technologii BC 1.2 w ładowarce muszę sprawdzić bo nie wiem, ale przy założeniu że do zasilonego huba podłączam tylko tablet to wydajność nie powinna spaść poniżej 2.4?
    Dobrze dedukuję?
  • Poziom 37  
    rok4d napisał:
    Co do wsparcia technologii BC 1.2 w ładowarce muszę sprawdzić bo nie wiem, ale przy założeniu że do zasilonego huba podłączam tylko tablet to wydajność nie powinna spaść poniżej 2.4?
    Dobrze dedukuję?

    Teoretycznie tak, ale ...
    Wydajność prądowa ma jakąś tolerancję, chyba że producent daje słowo, że ten prąd jest jakoś gwarantowany, to znaczy przynajmniej 2.4 A.
    Trochę prądu pobiera również elektronika huba.
    Mogą to być nieistotne różnice, dość ważne jest wsparcie wspomnianego protokołu, jeżeli hub nie dogada się z ładowarką, zapewne uzna, że to "typowy" port USB o obciążalności poniżej 500 mA.
  • Poziom 34  
    krzysiek_krm napisał:
    wydaje mi się, że ładowarka, której używasz powinna mieć jakiś zapas wydajności prądowej, dokładnie 2.4 A jest na styk.
    Poza tym ładowarka powinna wspierać technologię BC 1.2, której używa Twój hub, to jest protokół do negocjowania obciążalności prądowej.

    Chyba i tak mało, standard 1.2 daje wg specyfikacji 1,5A
    Dla 5V i 3A daje dopiero USB 3.1 Jeśli hub byłby wyposażony w gniazda typu "C".

    Dodano po 1 [minuty]:

    krzysiek_krm napisał:
    Wydajność prądowa ma jakąś tolerancję, chyba że producent daje słowo, że ten prąd jest jakoś gwarantowany, to znaczy przynajmniej 2.4 A.

    Ale to jest zapewne prąd maksymalny impulsowy, zresztą zakłada ładowanie jednoczesne akumulatora.
  • Poziom 9  
    krzysiek_krm napisał:
    Wydajność prądowa ma jakąś tolerancję, chyba że producent daje słowo, że ten prąd jest jakoś gwarantowany, to znaczy przynajmniej 2.4 A.



    Czyli jesteśmy w punkcie wyjścia. Hub nie jest wystarczający bo tylko USB 3.0 ew. dodatkowo wydajniejsza ładowarka by się przydała.
    Pewnie takie coś potrzeba http://www.tp-link.com.pl/products/details/cat-5688_UH720.html ale raz że zbyt duże a dwa że zasilane z zasilacza.

    Może ma ktoś inny złoty środek?
    Idealnie sprawdziłby się kabel który z jednej strony będzie zasilał a z drugiej będzie podłączony do gniazda komunikacji.
  • Poziom 42  
    Jakie auto? Być może zmiana /aktualizacja softu radia rozwiąże problem?
  • Poziom 9  
    Auto z 2017r. Dopytam w serwisie, ale wątpię że możliwe jest zwiększenie wydajności softem. Nie spotkałem się z takimi rozwiązaniami przeglądając fora.

    Dodano po 18 [godziny] 36 [minuty]:

    A czy taki kabel https://www.startech.com/eu/Cables/USB-2.0/Mi...l-Hard-Drive-Dual-USB-A-to-Micro-B~USB2HAUBY1 ma prawo zadziałać w tym wypadku?
    Jest napisane "Provides both USB data and USB device power through a single cable"
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Jeśli tablet obsługuje Dedicated Charging Port to ładowarka nawet 10A nie pomoże. Nie wiem jak to się ma odnośnie jednoczesnego ładowania a przesyłem danych na liniach D+ i D- lecz jeśli te linie nie są odpowiednio połączone z + i - zasilania to prąd ładowania wynosi około 450mA.
  • Poziom 27  
    Można spróbować z kablem Y, jedne USB jest aktywne, drugie tylko podaje dodatkowe zasilanie.

    Zwiększenie natężenia z 1.6A do 2.4A w samochodowym gnieździe USB
  • Poziom 32  
    Lub taki uniwersalny przedłużacz z dodatkowym zasilaniem:
    Zwiększenie natężenia z 1.6A do 2.4A w samochodowym gnieździe USB
    Złącze Data do USB pokładowego, złącze Power do dodatkowego zasilacza.
  • Poziom 9  
    reaven22 napisał:
    Można spróbować z kablem Y, jedne USB jest aktywne, drugie tylko podaje dodatkowe zasilanie.

    Zwiększenie natężenia z 1.6A do 2.4A w samochodowym gnieździe USB


    Właśnie to rozwiązanie zasugerowałem w mojej ostatniej wypowiedzi.
    Mam taki kabel tylko z końcówką mini usb. Z micro USB nie jest łatwo dostać więc kupię na początek przejściówkę i zobaczę czy zadziała.
    Dam znać.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam ponownie,
    obawiam się, że jednak nie osiągniesz oczekiwanej funkcjonalności.
    Raczej nic nie dadzą ekstra kable, tablet i tak wynegocjuje z hostem (radio) maksymalny prąd ładowania, który dla technologii BC 1.2 faktycznie wynosi 1.5 A.
    Tu i ówdzie w sieci piszą, że różne firmy, w szczególności Samsung, stosują rozmaite niestandardowe chwyty do podłączania dedykowanych ładowarek. Polegają one na podaniu niestandardowych napięć na linie D+ i D- USB, wówczas urządzenie rozpoznaje to jako podłączenie "swojej" ładowarki i ładuje pełnym prądem, tyle że ten stan uniemożliwia komunikację USB bo urządzenie traktuje to jako podłączenie samej ładowarki, bez komunikacji.
    Teoretycznie istnieje pewne rozwiązanie, chociaż mało wygodne i jest to trochę metoda "łoma i siekiery".
    Różne firmy, Texas, Microchip, itp, produkują układy scalone koncentratorów USB, które mają możliwość emulowania (programowalnego) portu DCP, czyli Dedicated Charging Port. Może jakiś producent produkuje handlowe huby USB w oparciu o te układy, z możliwością programowania, rzecz jasna.
    Wtedy trzeba "na pewien czas" odłączyć Upstream Port, czyli kabel od huba do radia, wówczas hub przełączy port do tabletu w tryb emulacji DCP, zaprogramowany tak, że tabletowi będzie się wydawało, że dołączono jego fabryczną ładowarkę i zacznie ładować pełnym prądem, czyli w miarę szybko.
    Tyle że takie rozwiązanie jest chyba dość niewygodne, chyba że jesteś w stanie pozwolić sobie na utratę komunikacji na przykład na pół godziny, pełnym prądem tablet podładuje się pewnie dość dużo.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Coś jest nie tak.
    Zgodnie ze specyfikacją tablet ma akumulator 4000 mAh, co pozwala na:
    -czas rozmów ok 21 godzin
    -czas oglądania video 9 godzin
    więc nie jest możliwe, aby wydajność 1.6 A nie zdołała doładować tego tableta.
    Jeśli przyjąć realny czas rozmów jako połowę - 11 godzin, i oglądania - 4 godziny - pozostawia to 9 godzin na ładowania tableta w trybie uśpienia.
    W takim czasie (9 h) i takim prądem (przyjmując sprawność ładowania na 60%) można tablet naładować (nawet dwukrotnie) do pełna.

    Powody takiej sytuacji widzę trzy:
    -USB w aucie daje standardowo 0.5 A
    -używasz kiepskiego przewodu do ładowania/połączenia z USB w aucie
    -na "okrągło" oglądasz video w trakcie jazdy
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Problemem nie jest IMO gniazdo USB tylko ułomność tabletu. Mój SM-235 (poprzednia wersja Twojego, ma inny procesor i aparat) jest w stanie z jakiegokolwiek źródła zasilania pobrać nie więcej niż ~0.9A, mimo najbardziej wypasionych ładowarek które z telefonem LG idą bez problemu na poziom 1.5-2A i to nie jest ich ostatnie słowo. Co więcej - dołączając przedłużkę ok 30 cm USB męskie-żeńskie mam spadek do poziomu 0.5-0.7A! (zależnie od egzemplarza tej przedłużki).
    W tym przypadku myślę że tablet jest problemem bo to on nie chce wziąć więcej prądu a nie USB. Możliwe też że używasz niskiej jakości albo uszkodzonego kabla który jest tutaj wąskim gardłem i ma duże straty.
    Proponuję abyś zakupił miernik USB, kosztuje jakieś 5-10 zł a bardzo się przydaje, i spróbował pomierzyć ile prądu pobiera tablet na najmocniejszej ładowarce jaką posiadasz i na innych kablach, łatwo wtedy wybadać co jest problemem.
    Później spróbuję zastosować pomysł z dołączeniem kabla USB-Y, mam jeden egzemplarz bardzo uniwersalny i zobaczę czy tablet zrozumie że mimo podłączenia pod USB może pobrać większy prąd.
  • Poziom 32  
    Też jestem zdania, że kiepski przewód to główny powód problemów z ładowaniem;
    stalowe żyły zamiast miedzianych i stalowe styki, zamiast wykonanych z niklowanego/chromowanego mosiądzu.
    O ile nie przeszkadza to w transmisji danych - to już przy ładowaniu rezystancja stalowych żył zaczyna stanowić o prądzie ładowania (a dokładnie spadek napięcia odkładający się na tej rezystancji).

    Często mały prąd ładowania (wydłużenie czasu ładowania) występuje po intensywnym używaniu tableta; jest to spowodowane tlenkami na stykach w gnieździe USB.
    Można to poznać po gorącym wtyku USB po jego wyjęciu z gniazda.
    Lekarstwem jest oczyszczenie gniazda przez użycie jakiegoś chemicznego środka np. Kontaktu i oczyszczenie styków pędzelkiem z dosyć twardym włosiem
    oraz kupno (lub jeśli ktoś potrafi - samodzielne wykonanie) dobrej jakości przewodu USB.
  • Poziom 9  
    Cześć,

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Sądziłem że temat upadł, a wnieśliście w niego nowe światło.
    Rozwieję kilka błędnych założeń które poczyniliście:
    Do pośrednich testów używałem kilku kabli. Były to raczej kable dobrej jakości - solidnie wykonane, grube od markowych producentów sprzętu.
    Używając tego samego kabla, gdy podłączę go do zapalniczki samochodowej podającej 2.4A, to bez problemu ładuje tak jak trzeba ( ikonka baterii z czarnym piorunem).
    Gdy przełączę się do gniazda komunikacji w samochodzie (które wg instrukcji ma 1.6A) to na tablecie pokazuje się ikonka baterii z przekreślonym piorunem. Efekt jest taki że mam większy pobór niż ładowanie i generalnie wolno, ale tablet się rozładowuje.
  • Poziom 32  
    Wyłącz tablet całkowicie (nie w stan "inwigilacji", lecz pełne wyłączenie)
    i podłącz przewód ładowania do USB w samochodzie.
    Jeśli ładuje - na ekranie powinna być wyświetlona informacja o ładowaniu;
    w tej sytuacji brak ładowania w trakcie włączenia tabletu jest spowodowany nie słabą wydajnością prądową USB, lecz aktywnym protokołem komunikacyjnym, który zabrania funkcji ładowania na ten czas, więc nawet złącze USB 10 A nic Ci nie da (jeden z kolegów już to wyżej opisał).

    Aby mieć telefon głośnomówiący i jednoczesne ładowanie chyba pozostaje ustanowienie łączności Bluetooth (inny sprzęt, inna aplikacja).
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Jeśli w tablecie wyświetlana jest przekreślona bateria to jest on w trybie przesyłania danych i pobiera jedynie 0.5A czyli znamionową wartość złącza USB. Próbowałem go zmusić do pobierania więcej prądu stosując kabel typu Y, niestety, podpięty najpierw do ładowarki przełącza się w tryb poboru 1A i nie reaguje na podłaczenie do PC uniemożliwiając transfer danych. W druga stronę jest to samo - najpierw podpięty do komputera pobiera jedynie 0.5A i otrzymując na kablu źródło ładowania dalej jest w trybie ładowania USB.
    Nie ma niestety na to rozwiązania z tego co widzę, pozostaje tylko opcja zmiany urządzenia na takie które nie ma ograniczeń poboru z USB.
  • Poziom 9  
    pikarel napisał:
    Wyłącz tablet całkowicie (nie w stan "inwigilacji", lecz pełne wyłączenie)
    i podłącz przewód ładowania do USB w samochodzie.
    Jeśli ładuje - na ekranie powinna być wyświetlona informacja o ładowaniu;
    w tej sytuacji brak ładowania w trakcie włączenia tabletu jest spowodowany nie słabą wydajnością prądową USB, lecz aktywnym protokołem komunikacyjnym, który zabrania funkcji ładowania na ten czas, więc nawet złącze USB 10 A nic Ci nie da (jeden z kolegów już to wyżej opisał).

    Aby mieć telefon głośnomówiący i jednoczesne ładowanie chyba pozostaje ustanowienie łączności Bluetooth (inny sprzęt, inna aplikacja).


    Tablet wyłączony i podłączony do USB w samochodzie ładuje baterię. Pojawia się duża zielona bateria na czarnym tle.

    Aktywowanie Android Auto blokuje automatycznie połączenie Bluetooth z urządzeniem które jest podpięte przez USB. Nie ma możliwości sparowania innego urządzenia gdy to połączenie jest aktywne. Jest to wyraźnie napisane w instrukcji samochodu oraz FAQ Android Auto.
  • Poziom 42  
    Rozbierz tablet i podłącz się z zewnętrznym modułem ładowania prosto w baterię. Jakieś gniazdo czy estetyczne piny na obudowie.
  • Poziom 27  
  • Poziom 9  
    Jawi_P napisał:
    reaven22 napisał:
    Podepnij tablet pod ładowarkę w zapalniczce, a z autem połącz poprzez bluetooth.

    A było wcześniej:
    "Niestety moje radio samochodowe nie obsługuje komunikacji Android auto po Bluetooth."


    Chodzi o to że nowsze radia potrafią obsługiwać wszystkie funkcje Android Auto za pomocą Bluetooth. Moje potrafi to tylko za pomocą kabla, a jedynie funkcje telefonu obsługuje w kanale Bluetooth dlatego po podłączeniu kablem, Bluetooth "zarezerwowany"jest właśnie dla tego urządzenia.
  • Poziom 37  
    rok4d napisał:
    Chodzi o to że nowsze radia potrafią obsługiwać wszystkie funkcje Android Auto za pomocą Bluetooth. Moje potrafi to tylko za pomocą kabla, a jedynie funkcje telefonu obsługuje w kanale Bluetooth dlatego po podłączeniu kablem, Bluetooth "zarezerwowany"jest właśnie dla tego urządzenia.

    Pomysł może trochę perwersyjny, ale może udałoby Ci się wynaleźć odpowiednią przejściówkę USB - Bluetooth, którą zastosowałbyś w radiu w celu jego "oszukania", żeby "wydawało mu się", że komunikuje się przez USB. Tablet faktycznie komunikowałby się przez BT.