Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obudowa do głośnika 18" 400W s serii "NO Name"

tobiasz1 30 Lip 2005 17:24 3576 27
  • #1 30 Lip 2005 17:24
    tobiasz1
    Poziom 18  

Witam. Jestem kompletnym laikiem w budowaniu kolumn więc z góry przepraszam za brak wiedzy. Mam jednak poważny problem z kolumnami.
    Od paru lat jestem posiadaczem robionych (przez chyba więszego laika) kolumn.
    Mają one Głośnik 18" z ogromnym magnesem i śatką z tyłu (to chyba chłodzenie cewki (?) jak się domyślam. Kupiłem je jako 400Wat-owe i pwenie tyleż mają bo chodzący na maxa ADS Pa1200 nic im nie robi. Problem polega jednak na tym, że obudowa jest chyba kompletnie niewłaściwa.
    Kolumny robią ogromny chałas do okoła natomiast wogóle nie kierunkowo. W dodatku porównuję wymiary z innymi i okazuje się, że moje są o wiele mniejsze - obudowa typ Bas-refleks (chyba), wymiary 660x570x520.
    Czy mogę to jakoś naprawić?
    Mam w pobliżu zakład stolarski, zresztą sam kiedyś zrobiłem bardzo udane (moim zdaniem) kolumny na głośnikach 12".
    Proszę o pomoc. Pozdrawiam Tobiasz.

0 27
  • #2 30 Lip 2005 17:50
    PANCIO WIŁ
    Poziom 22  

Co mnie obchodzi że głośnik ma ogromny magnes i wentylowana cewke?
    Podaj jakieś konkretniejsze parametry...Albo chociaz nazwe...

Ps. Obudowa bass refleks (chyba) - to BR czy nie? Może to jakis bandpass. Gdzie jest wylot tunelu br? Gdzie jest głośnik? Opisz tą obudowe...

0
  • #3 30 Lip 2005 21:18
    tobiasz1
    Poziom 18  

Obudowa BR - Głośnik znajduje się po środku a nad i pod nim są tunele ze sklejki o szerokości całej obudowy. Głośnik jest skierowany membraną do wylotu czyli tak jak w typowym BR.
    Co do samego głośnika to jak bym znał nazwę to by nie pisał "No name".
    Jeżeli to coś pomoże to magnes ma 23cm średnicy a siatka od cewki 6cm.
    Z góry dzięki za pomoc.

0
  • Pomocny post
    #4 30 Lip 2005 21:35
    toadi