Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo)

20 Cze 2017 20:17 1359 14
  • Poziom 10  
    Witam!

    Posiadam Audi a4 B5 1.9 TDi 1996r, na wstępie muszę się pocieszyć i stwierdzić, że jak na te lata samochód jest jak najbardziej ok w stosunku do innych wozów z tego rocznika. Nic nie rdzewieje, jedzie jak głupie (nawet nie dymi aż tak bardzo) i co najważniejsze nigdy nie rozkraczyło mi się podczas jazdy czy dalekiej podróży. Podziwiam ten model.

    Ok. Przechodzę do problemu... pierwszy z nich to kapie mi olej pod samochodem, a dokładnie pod silnikiem, nagrałem filmik oraz zrobiłem zdjęcie owej usterki i pytanie czy jest ktoś w stanie nakierować mnie mniej więcej co mam wymienić, żeby już nie kapało.

    Druga sprawa, zamek centralny... problem polega na tym, że auto czasami się nie otwiera, otwieram go za pomocą kluczyka (nie na przycisk) i otwierają się tylko drzwi te które molestuje aby dostać się do samochodu. Nie otwiera się także wlew do paliwa oraz bagażnik. Czasami jak mój wehikuł ma dobry humor to się otworzy cały a czasami nie... dodam że został wymieniony cały zamek od strony kierowcy (tak polecił mechanik) i niestety dalej auto otwiera się wtedy kiedy ma kaprys, dosłownie. Filmik też jest tylko trochu długi, bo samochód lubi zabawę z właścicielem ;p. Najlepiej widać od 1:00 na filmie jak mnie auto zrobiło w balona, polecam przewinąć do tego momentu.

    Trzeci problem... nie odpala jak się nagrzeje? nie wiem, tak stwierdzam ponieważ samochód zawsze odpala rano i w nocy oraz jak nie świeci słońce w ciągu dnia. nagrałem filmik na którym pokazane jest o czym mowa z nie odpalaniem i pytanie czy mam po prostu wymienić rozrusznik? stacyjka wymieniona cała i problem nadal jest.

    Czwarta sprawa ostatnia...rzadko dzieje się tak, że po odpaleniu samochodu nie działają kierunkowskazy i chyba światła. Zawsze dopiero skapnę się o tym gdy wyjeżdżam z osiedla i wrzucam kierunkowskaz, który po prostu nie działa. Żeby znów wszystko działało wystarczy odpalić samochód jeszcze raz.

    Gdy odpaliłem go jak na filmiku (piąty filmik, sory za mój głos, ale jest ch..wy) słychać takie dźwięki jakby.... świerszcze latały w trawie, wiecie o co biega na pewno. Też chciałbym wiedzieć czy jest to do naprawy. (pasek klinowy?)

    Jeżeli jest ktoś kto wie jak pomóc mojej audi to było by baaardzo fajnie, z góry przepraszam z błędy, pisałem to mając wenę, żeby to ładnie ująć, nic nie poprawiałem. Jeżeli uda mi się doprowadzić to auto do ładu dzięki waszej pomocy, wysyłam czteropak browara w ramach podziękowań, albo nawet flaszkę ;p (mówię poważnie).

    a właśnie i jeżeli jest potrzebne jakieś inne zdjęcie lub filmik to proszę pisać prosto z mostu, zawsze po pracy koło 17 postaram się go wrzucić.

    1. pierwszy plik dotyczy odpalania (filmik)



    2. drugi plik zamek centralny (filmik) przykład na drzwiach od kierowcy i tylnych po tej samej stronie (jak tylne się otwierają to wszystko się otwiera)



    3. trzeci dotyczy oleju na silniku + zdjęcia



    Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo) Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo) Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo) Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo) Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo) Audi A4 1.9 TDi 90km B5 - Kilka mankamentów proszę o rozeznanie (bardzo)

    4. Czwarty filmik jak odpaliłem auto (udało się)




    5. Piąty film zgasiłem silnik z próbą ponownego odpalenia (nieudana) wiem wiem, mam świetny głos ;p , "świerszczenie" w tle



    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Witaj odnośnie wycieku wygląda na uszczelkę dekla zaworów,jak nie odpala to chyba rozrusznik nie kręci bo go nie słychać to albo kostka pod stacyjką lub elementy rozrusznika,jeśli chodzi o zamek centralny to sprawdż pompkę w bagażniku z prawej strony zwłaszcza kostki elektryczne lub kostki pod osłoną z lewej strony przy nogach kierowcy.Brak filmiku odnośnie świateł i kierunków ale często sypały się przełączniki pod kierownicą,trzeba rozebrać i wyczyścić styki bądż wymienić na nowe.
  • Poziom 10  
    sprawdzić pompkę, czyli wyjąć, obczyścić, posłuchać jak chodzi? mechanik mówił że niby wszystko z pompką ok. Rozrusznik właśnie też myśle że coś jest nie tak, spróbuje z mechanikiem go obadać, te przełączniki sprawdzę pod kierownicą, poszperam, oczyszczę. A co z tym świerszczeniem? bo ten odgłos jest okropny jak stoję samochodem, nie można się delektować klekotem ;p a i tą uszczelke dekla zaworów wymieniałem nie dawno, zrobiłem to sam więc może coś źle zrobiłem, ale nie sadzę ;p
  • Poziom 25  
    Ciekawe jak mechanik ją sprawdził?W pompce masz ala moduł komfortu zapala ci lampki w samochodzie steruje centralnym zamkiem,ale skoro jest pewny na 100proc.to sprawdż kostki popryskaj kontakt sprayem przy pompce i przy nogach kierowcy.
  • Poziom 10  
    ok jutro tak zrobię, wyczyszczę to wszystko, natomiast żeby to sprawdzić to wymaga czasu, ale spokojnie, duże jeżdżę wieć obadam sprawe. A świerszczenie gdy auto odpalone na postoju? nie zawsze to słychać, akurat udało mi się to uchwycić. Jest to głośniejsze od pracy silnika.
  • Poziom 25  
    To świerczenie to jakby uślizg paska wieloklinowego.A wracając do uszczelki to dociskają ją tylko trzy śrubki proponuje użyć do niej jeszcze uszczelniacza silikonowego
  • Poziom 11  
    Witam pkt.1 wyciek oleju;zdjąć pokrywę silnika, umyć pokrywę zaworów i głowicę (benzyna ekstrakcyjna +pędzel)szybko wyschnie, odkręcić 3 śrubki pokrywy zaworów i wymienić uszczelkę oraz komplet uszczelnień w okolicy tych 3 śrub.Tyle na początek bo wyciek jest od samej góry. Następnie dalsza obserwacja.
    pkt.2 centr.zamek; czy w momencie przekręcania kluczyka słychać w bagażniku pompkę centralnego zamka?
    pkt.3 nie odpala; czy w była wymieniana kostka stacyjki czy tylko sama stacyjka.Czy dochodzi prąd do rozrusznika i czy pracuje on w miarę poprawnie?
    pkt.4 świerszczenie;wymienić paski osprzętu i sprawdzić napinacz czy działa poprawnie i nie jest krzywy Sprawdzić stan rolek prwadzących(łożyka).Sprawdzić stan sprzęgła na alternatorze.
    Pozdrawiam i życzę sukcesów.










    9
  • Poziom 25  
    Popryskaj podczas pracy silnika na pasek np.zmywaczem do hamulców jeśli na chwilę przestanie świerczeć to wiesz gdzie szukać tylko niech mechanik konieczne sprawdzi stan kół pasowych on będzie wiedział o co chodzi.Pozdrawiam i powodzenia.
  • Poziom 11  
    Silikonem to można okna u babci uszczelnić-druciarstwo!!!
  • Poziom 10  
    pkt. 2 odp. nie słychać, przed wymianą starego zamka było właśnie słychać pompke i taki gwizd chwilowy przy zamykaniu. Natomiast po wymianie zamka od kierowcy już nic nie słychać.

    pkt.3 odp zadzwonie do mechanika i zapytam bo sam już nie wiem co on tam wymienił, mówił że całą stacyjke, coś takiego, ale dopytam dokładnie.
  • Poziom 11  
    No i masz odpowiedz; w zamku masz taki mikro styk który przekazuje informację do modułu w bagażniku . zacznij od tego.
  • Poziom 25  
    Druciarstwo?to powiedz to producentom nowych aut gdzie np.misy olejowe są na uszczelniaczach a nie na uszczelkach.
  • Poziom 10  
    ok jutro porobie te rzeczy, które napisaliście, popatrze, obadam i tak jak wspominałem. Naprawie to leci zimne piwo :)
  • Poziom 11  
    Więc tak mamy połączenia bezuszczelkowe lub na uszczelkę. Sam odpowiedziałeś sobie na określenie druciarstwo. Nie sztuką jest napchać silikonu w układ olejowy ,a często się z tym spotykamy, sztuką jest taki silnik rozebrać i wyczyścić z tych silikonowych glutów.Na połączeniach bezuszczelkowych bardzo ważne jest jakiego spoiwa używamy i ile tego damy aby nie dostało się do środka.O konsekwencjach zatkanych kanałów olejowych nie trzeba chyba pisać.
  • Poziom 27  
    Nie wszystkie miały sprzęgło na alternatorze, ale dołożyć na pewno nie zaszkodzi. Często pęka napinacz, wtedy krzywo stoi.