Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- podłączenie cewki z Cinquecento do fiata 126p

kysiu77 08 Lip 2017 18:49 2706 66
  • Sklep HeluKabel
  • #32 08 Lip 2017 21:15
    kysiu77
    Poziom 4  

    też o tym pomyślałem w poniedziałek przeczyszczę i napisze jakie efekty są

  • #33 09 Lip 2017 02:18
    kkknc
    Poziom 42  

    Świece mokre ale od czego? Paliwa czy wody?
    Ja za dużo paliwa to nie zaskoczy. Ssanie cofnięte? Iskra w dobrym momencie?

  • #34 10 Lip 2017 16:47
    kysiu77
    Poziom 4  

    wyczyściłem gaźnik nie odpalił dalej to zmieniłem świece i jak dupło to mnie aż przygłuszyło i zaśmierdziało co mogło być taką przyczyną?

  • Sklep HeluKabel
  • #36 11 Lip 2017 16:28
    kysiu77
    Poziom 4  

    Mam pytanie próbowałem ustawić aparat na żarówke 12V zrobiłem patent z lampy tylniej od maluszka żeby kable się nie zwarły i pytanie jak podłączyć kable bo na jednym forum piszą żeby plus podłączyć tam gdzie jestkabel od aku moim przypadku od stacyjkia drugi do aparatu gdzie jest śruba która biegnie do środka i kręcić aparatem lub kołem ale żarówka nie reaguje nic próbowałem plus na śróbke przy aparacie a minus na śrubie mocującej i nic ale znów dziwny objaw dym w aparacie się ppkazuje proszę wytłumaczcie mi po chłopsku jak to zrobić

  • #37 11 Lip 2017 16:53
    abart64
    Poziom 28  

    Dobrze radzą, jeden koniec żarówki do cewki gdzie plus ze stacyjki, drugi do izolowanej śrubki na aparacie albo do drugiego końca cewki bo to to samo. Jak aparat sprawny to na "dołku"krzywki w aparacie żarówka ma się świecić.Kręcąc w prawo silnikiem ma zgasnąć dokładnie w momencie zapłonu gdy się mijają znaki na kole i obudowie.
    Ale najpierw zobacz,albo zrób zdjęcie przerywacza bo to pewnie jego wina,styki brudne po zalaniu i pewnie iskrzy i się kopci.

  • #38 11 Lip 2017 19:09
    kysiu77
    Poziom 4  

    Zrobione zdjecie jak koło pasowe ta kreska na nim jest na 10 stopniach czyli ta pierwsza od góry kreska aparat ustawiłem dokładnie jak wcześniej był tylko w środku ta co jest zembadka co wchodzi do silnika się w prawo przestawiła

  • #39 11 Lip 2017 19:39
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Znak na 10st. Kontrolka do masy i zacisku aparatu. Przerwa na platynach 0.5mm.Krecisz lewo aparatem aż zaświeci. Amen

  • #40 11 Lip 2017 20:48
    kysiu77
    Poziom 4  

    Teraz mam jedno pytanie jeszcze czy styki w aparacie mają być na max od siebie ( czyli to 50mm)oddalone czy mają się stykać przy tym jak tłok jest na górze i koło ustawione na 10 stopni

  • #41 11 Lip 2017 21:18
    nikusert
    Poziom 38  

    Platynki w Maluchu powinny mieć przerwę 0,47-0,53mm,tak więc przyjmowało się 0,5mm.Co do zapłonu to jest tak;
    Jeżeli nie posiadasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu,to można dość precyzyjnie ustawić zapłon zapomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V2W.
    Ustaw koło pasowe na znaku na obudowie 10 stopni,nastepnie podłącz jeden koniec kontrolki do wyjścia cewki zapłonowej ,drugi koniec do aparatu.Nastepnie poluzuj aparat,przekręć nim w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara(kontrolka zgaszona).Przekręć aparatem bardzo delikatnie i powoli do momentu jak kontrolka się zapalidokręć śrubę mocujacą aparat.Teraz masz zapłon ustawiony.Oczywiście przy tych czynnościach ,kluczyk włączony na zapłon.Ważne również byś wyregulował przerwę na platynkach.

  • #42 13 Lip 2017 19:32
    kysiu77
    Poziom 4  

    Witam ustawiłem tak jak pisaliście że ledwo przekręce aparat w prawo to lampka gaśnie a jak w lewo przekręce to świeci i teraz pytanie dlaczego strzela z tumnika a nie chce zapalić silnik

  • #43 13 Lip 2017 19:40
    nikusert
    Poziom 38  

    Ustawiając koło pasowe na znakach (kreska przed strzałką)masz dobrze wsadzony aparat zapłonowy,czy wówczas rozwierają się styki?.

  • #44 13 Lip 2017 20:21
    kysiu77
    Poziom 4  

    ustawiłem 3mm przed kreską znak na kole pasowym i patrząc na aparat to jest płaskie i wypukłe i mi sie kończy na tym wypukłym czy to jest dobrze czy ma się zaczynać na tym wypukłym czy kończyć

  • #45 13 Lip 2017 20:43
    nikusert
    Poziom 38  

    Rozwarcie styków musi się zaczynać na wypukłym(w miejscu jak się zaczyna),nie na całości wzniosu krzywki .Jaką przerwę na stykach?.Ustaw koło pasowe tą rysą na lewej kresce ,nie na strzałce.Podłącz kontrolkę jak pisałem wcześniej,kręć aparatem w prawo (kontrolka zgaśnie).Następnie delikatnie w lewo do momentu zapalenia kontrolki,zapłon powinien być dobry.Jeżeli strzela w tłumik ,to może być zbyt mała przerwa na platynkach ,lub zły kondensator(0,22µF).Sprawdź czy styki nie dotykają budowy(dodatkowa fałszywa iskra następuje).Zrób zdjęcie aparatu ,czy sprężyna platynek gdzieś nie masuje.

  • #46 13 Lip 2017 21:16
    kysiu77
    Poziom 4  

    Dałem troche mniejszą przerwe bo 0.45mm wcześniej była 0.50mm tylko jak przekręce w prawo to będzie na tym płaskim bo teraz jest na końcu wypukłego. Koło pasowe ustawiłem na kresce u samej góry bo patrzyłem na zdjęcia która to jest kreska. Zdjęcie jest wysokiej rozdzielczosci to można je na max powiększać tylko to jest przed ustawieniem jutro zrobie zdjęcie jak aktualnie mam ustawione

  • Pomocny post
    #47 13 Lip 2017 21:25
    nikusert
    Poziom 38  

    Daj tą przerwę 0,5mm, wydaje się ze zdjęcia że jest w połowie wypukłego, a powinno być jak wchodzi na garb, zaraz na tej ostrej krawędzi.

  • #49 14 Lip 2017 15:34
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Źle,kręcąc aparatem założonym w lewo w punkcie zapłonu mają styki sie otwierać.I kup oczko za 20gr ten aparat na Boga...

  • Pomocny post
    #50 14 Lip 2017 16:08
    nikusert
    Poziom 38  

    Przecież napisałem że kręci się najpierw w prawo (opóźnienie zapłonu), następnie w lewo delikatnie do zapalenia kontrolki, wtedy jest ok.

  • #51 14 Lip 2017 17:08
    kysiu77
    Poziom 4  

    dziękuje odpalił ale dziwnie troche chodzi ale to wina pewnie świec ale jest jeszcze jedno po dwóch przejazdach wolnych jeden mocniejszy zagrzał się bardzo

  • #52 14 Lip 2017 17:23
    nikusert
    Poziom 38  

    Jak go odpalasz czy jest tak jakby trzymało silnik i nie chce przerzucić tłoków,zatrzymuje silnik mimo że rozrusznik włączony?.Jeżeli tak to zbyt wczesny zapłon.Jak jest mocny ,dobrze się zbiera na obroty, i się grzeje ,to minimalnie przestaw aparat w prawo.Najlepiej sprawdzić to lampą stroboskopową ,jak ktoś posiada.Czy masz założoną rurę od dmuchawy,czy termostat się otwiera,to jest ważne.

  • #53 14 Lip 2017 17:50
    kysiu77
    Poziom 4  

    trochę mu przestawię bo go dławi jak dodaje gazu i wali w tumnik wtedy

  • #54 14 Lip 2017 17:53
    nikusert
    Poziom 38  

    Czyli daj z powrotem jak był.

  • #55 14 Lip 2017 18:06
    kysiu77
    Poziom 4  

    tylko jak będzie miał do kitu świece to go może dławić? a i zapomniałem przestawić szczeline na 0.5 i może temu się grzeje i go dławi?

  • #56 14 Lip 2017 18:11
    nikusert
    Poziom 38  

    Szczelina na pewno jest mała,daj dobre świece o odpowiedniej ciepłocie (to ma znaczenie).Ważne jest chłodzenie silnika,ustawienie gaźnika,prawidłowy luz zaworowy i wiele innych czynników.

  • #58 14 Lip 2017 19:08
    nikusert
    Poziom 38  

    Przecież napisałem Tobie jak w prosty sposób domowym sposobem (z braku lampy stroboskopowej)ustawić zapłon,to nie takie trudne.

  • #59 14 Lip 2017 19:10
    kysiu77
    Poziom 4  

    jdubowski napisał:
    kysiu77 napisał:
    ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu iskra na świecach jest czuć paliwem dym z tumnik ulatnia się a nie chce zaskoczyć


    W poscie #54 działał i przestał? Co zmieniałeś?



    zmieniłem kondensator przy aparacie zapłonowym i zmieniłem kable wychodzące z cewki do aparatu i dyszy elektronicznej i wyczyściłem doszczętnie gaźnik i tylko aparatu nie umiałem ustawić ale moja pomysłowość na żarówkę którą wziąłem z licznika z samochodu i dwa kable na ostro wystarczyły :)

  • #60 14 Lip 2017 19:13
    nikusert
    Poziom 38  

    Gdzie podłączyłeś dyszę,mam nadzieję że na zasilaniu cewki.