Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1 1.4 Mpi - Alternator i napięcie

21 Cze 2017 11:06 1797 10
  • Poziom 10  
    Witam

    wymieniałem wczoraj alternator na regenerowany bez żadnego obciążenia mam 14,1-14,4 V na wolnych obrotach
    ale gdy włączę światła i nawiew na maksa to już mam 13,4 V a jak załączę dodatkowo podgrzewanie tylnej szyby to napięcie potrafi spaść na 12,5 V
    i stąd moje zapytanie czy to normalne czy na przykład szczotki musza się ułożyć czy coś w tym stylu dodam że jak dodam gazu i obroty będą około 1500 to na taki obciążeniu ładowanie jest 13,9 V
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wszystko jest w porządku.
    Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach.
    Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem napięcia w instalacji.

    Skoda Fabia 1 1.4 Mpi - Alternator i napięcie
  • Poziom 12  
    Raczej bym sprawdził pasek ,dawno zmieniany ,dobrze napięty? Ma byc ok 14v cały czas czy pod obciążeniem czy bez .
  • Poziom 10  
    Pasek ma miesiąc
  • Poziom 12  
    To może coś alternatorem się dzieje ,nie powinno być tak dużych wachań .
  • Poziom 39  
    horno napisał:
    To może coś alternatorem się dzieje ,nie powinno być tak dużych wachań .


    Uważam, że kolega błądzi. Przy obciążeniu 30A (a tyle z lekka licząc pobierają światła, dmuchawa i szyba) na wolnych obrotach nigdy nie będzie 14V.
  • Poziom 31  
    W którym miejscu instalacji dokonujesz pomiaru , sprawdź napięcie alternatora bezpośrednio na nakrętce mocującej przewód .
  • Poziom 12  
    Ale nie może byc 12,5v ,na skrzyżowaniu trzeba gazować do 1500 obrotów ,na pisałem około 14v może spaść do 13,6 przy pełnym obciążeniu ale nie że tak mało na wolnych obrotach bo go praktycznie w danej chwili nie ma
  • Poziom 39  
    Wszystko zależy od kondycji baterii, aktualnego poboru prądu przez odbiorniki, obrotów silnika, przełożenia pomiędzy kołem pasowym a alternatorem.
    W moim autku Nissan Micra włączyłem takie odbiorniki jak autor wspomniał i po pewnym czasie pracy silnika na wolnych obrotach napięcie spadło do 12,7V; po wyłączeniu części odbiorników szybko sie ustabilowalo na 14,4V.
  • Poziom 10  
    I po wymianie alternatora w poniedziałek dziś całkowity brak ładowania więc może jednak coś było nie tak z alternatorem jutro jeszcze sprawdzę jakie jest napięcie zaraz z alternatora