Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo XC90 3.2 - nowy gaz BRC - Check Engine i szarpie :(

21 Cze 2017 14:24 2655 35
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie,
    Zainstalowałem gaz w moim Volvo i po wyjeździe z firmy gazującej auto wyskoczył błąd (Check engine). Ponadto po 3 dzień, po odpaleniu silnika zauważyłem falowanie silnika. Po dodaniu gazu silnik zgasł. Zalecono mi zdjęć klemę od akumulatora na kilka minut. Problem znikł na jakiś czas. Po tygodniu sytuacja z falowaniem silnika się powtórzyła i gdy odpaliłem auto znów silinik "falował" po 5 min na postoju spadały obroty i zgasł. Znów klema i powrócił do pierwotnego stanu. Co może być przyczyną?

    Auto: XC90, 2011r, poj. 3192, 175 kw; 4x4; silnik o nr. 98/B63245, automatwersja usa

    Gaz założony: BRC SQ P&D PLUS MY 09 6 CYL V 140<165 KW MAX POM - urządzenie wtrysku gazu WTRY BRC; + sen. ciśn. na listwie i zesp. dawkujący przep. gazu - listwa rail.
  • Poziom 23  
    Czyli coś majstry sknocili. Nie odpuszczaj, jeździj do nich codziennie do momentu aż usterkę usuną. Przed montażem było ok. to i po montażu tak mam być. Popatrz sobie na LPG forum co piszą na temat montażystów instalacji BRC. Może ze 3 warsztaty w Polsce wie co robi, a reszta wg instrukcji montuje.
  • Poziom 37  
    Kolejny wybrał BRC. Teraz masz już widać z opisu za słaby reduktor i same kłopoty. Jedź, zdemontuj, zakładaj u porządnego gazmena STAGa lub cokolwiek polskiego typu TECH czy KME, czy AGC i będzie git.
    Serwisowanie BRC poza ich partaczami jest praktycznie niemożliwe. Może i to dobre instalacje ale nie na polski rynek bo tu nikt nie kontroluje i weryfikuje montażu.
  • Poziom 9  
    Szczerze to warsztat był polecany przez znajomych, którzy montowali kilka aut u nich i nie mieli problemów. Druga sprawa zakład gdzie instalowali mi jest rekomendowany przez BRC. Nigdy nie podchodzę do takich "zakupów" pochopnie zwłaszcza, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Był pomysł na Staga ale większość polecała BRC.
    Nie ukrywam, że jestem wkurzony bo chciałem zapłacić i wyjechać zadowolony.
    Regulowali już 2x i dalej to samo. Coś mają montować, ale za dopłatą. A to już w ogóle mi się nie podoba i rozważam rezygnacje całkowitą z instalacji... macie jakiś pomysł?
  • Poziom 37  
    Wpierw odzyskaj kasę a potem pomyślimy.
  • Poziom 17  
    Trzeba szerokopasmówke w wydech wsadzić i regulować na AFR inaczej będzie bieda.
  • Poziom 37  
    Nie pomoże a czakram nie dysponuje afr.
  • Moderator Samochody
    Pyro_coiler napisał:
    Coś mają montować, ale za dopłatą.

    Kasownik błędów czy jakiś inny druciarski emulator. Nie zgadzaj się ani na jedno ani drugie. Wzięli kasę to mają naprawić albo demontować.
  • Poziom 9  
    moze ktoś mi określić jaki jest przedział cenowy jeżeli chodzi o emulatory do mojego auta?
  • Moderator Samochody
    Jeśli chodzi o emulator ciśnienia paliwa to taki powinien być tam zamontowany od początku, więc nie ma mowy o żadnej dopłacie.
  • Poziom 43  
    Pyro_coiler napisał:
    Regulowali już 2x i dalej to samo


    To nic nie da , musi być reduktor o mocy ok 300KM. A łajzy zainstalowali jakąś małą ci..... .
  • Poziom 37  
    Wystarczył by stag qmax plus. Ma to co potrzeba.
  • Poziom 12  
    Ile km dziennie jeździsz na gazie? Można pojeździć tydzień na samej benzynie i zobaczyć czy problem się powtarza.
  • Poziom 40  
    No przecież napisał, że problem powstał po wyjechaniu z firmy montującej instalację.
  • Poziom 9  
    Zaobserwowałem, że nierówne chodzenie silnika i w konsekwencji gasi się, występuje jak gaz się kończy w butli (sygnalizuje mi - brak gazu). Nawet po wyłączeniu silnika na benzynie i włączeniu go na benzynie dalej "faluje". Wtedy odłączam klemę od akumulatora na kilka minut i jest oki. Do kolejnego wyczerpania zbiornika.
  • Poziom 37  
    Jeszcze kilka dni i remont silnika.
  • Poziom 43  
    Pyro_coiler napisał:
    Zaobserwowałem, że nierówne chodzenie silnika i w konsekwencji gasi się, występuje jak gaz się kończy w butli


    To nie ma prawa mieć miejsca. Aleś trafił na monterów lamerów.
  • Poziom 37  
    W Polsce należy wybierać takie instalacje, które można serwisować wszędzie lub samemu a warsztat LPG tylko zrobił wpis w dowód. Wtedy można to poprawić, a tak niestety tylko płacz i niesamowicie drogi serwis po gwarancji.
  • Poziom 43  
    psooya napisał:
    W Polsce należy wybierać takie instalacje ktore można serwisowac wszedzie lub samemu


    Tak tylko że BRC to dobra instalacja i nigdy nie ma z nią większych problemów.
  • Poziom 40  
    Same instalacje są dobre (do końca gwarancji bo później jest drogi serwis) ale przykład autora tematu pokazuje, że nawet dobrą instalację mogą spartaczyć druciarze.
    Kolego, nie trać czasu na fora tylko jedź do nich i niech demontują druta.
  • Poziom 37  
    Teraz spadłem z krzesła. Udowodnić, że nic dobrego w BRC nie ma? Jeśli kryterium dobroci jest trwałość to można się zgodzić, tylko jedna uwaga. Mianowicie: co mi z trwałej instalacji która nie będzie współpracować z silnikami np. 1SZ-FE czy 2SZ-FE czy też ta nieszczęsna gasnąca Panda - no tu może się uda poprawić. Nigdy nie próbowałem robić BRC i tez nie widziałem w Valvetronicu a w ostatnim kompresorze system zmarł.
    PS. Bardzo awaryjne reduktory jeśli chodzi o gaz w podciśnieniu.
  • Poziom 43  
    psooya napisał:
    Jeśli kryterium dobroci jest trwałość to można się zgodzić tylko jedna uwaga mianowicie co mi z trwalej instalacji ktora nie bedzie współpracować z silnikami np 1SZ-FE cze 2SZ-FE czy też ta nieszczesna gasnąca Panda - no tu może się uda poprawić


    To czy instalacja jest dobra czy nie to zależy czy widzisz róznice w pracy PB/lpg.

    A jak nie współpracuje to się jej po prostu nie montuje.
    Z własnych doświadczeń powiem ci że tak co 4 lata lub 100kkm trzeba wymienić reduktor żeby w pełni był sprawny.
  • Poziom 40  
    Mam BRC w Scenicu RX4 (nie z wyboru, już takiego kupiłem) i już od dawna Genius puszcza gaz podciśnieniem ale skoro trzyma ciśnienie to postanowiłem go nie wywalać i do kabiny pociągnąłem kabel 2 żyłowy, włącznikiem rozłączam elektrozawór żeby wypalić gaz z układu przed dłuższym postojem.
  • Poziom 37  
    A powiedz który instalator wie co działa a co nie? Moja alaska trzyma 120 tys. km choć już zgon. Powiem Ci gdzie jest problem. Listwa nim jest. Jakby robili pojedyncze wtryski to byłaby dobra.
    A czy jakość instalacji ma wpływ na to czy czuje na jakim jedziesz paliwie to wyznacznik? Bzdura jakich mało. Dobór gratów i strojenie. Zrobię Ci auto na Valtekach i przez 5 tys. km nie odczujesz różnicy. Teraz sobie odpowiedz sam.
    sebap, nie stać Cię na gumki za 90zl? Spalanie wzrasta plus mapę rozwala. Drut na maksa.
  • Poziom 40  
    Nie chodzi o cenę zestawu naprawczego tylko (podobno, nigdy nie robiłem) Geniusa nie tak hop zregenerować. Nie zauważyłem wzrostu spalania, mapa wygląda tak jak przed wystąpieniem objawów.
  • Poziom 37  
    Za bodajże 89zl kupowalem do 1500mb. Reszty nie komentuje. Bzdury piszesz. Reduktor prostszy od alaski. Nic w nim nie ma. W kpl nowa sprężyna bo gumka jest sztywniejsza. Wszystko smiga tylko mycia duzo. Zavoli jest trudniejszy przez dekiel sprężyn grzejnych.