Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo XC90 3.2 - nowy gaz BRC - Check Engine i szarpie :(

Pyro_coiler 21 Jun 2017 14:24 3960 35
  • #1
    Pyro_coiler
    Level 10  
    Witam serdecznie,
    Zainstalowałem gaz w moim Volvo i po wyjeździe z firmy gazującej auto wyskoczył błąd (Check engine). Ponadto po 3 dzień, po odpaleniu silnika zauważyłem falowanie silnika. Po dodaniu gazu silnik zgasł. Zalecono mi zdjęć klemę od akumulatora na kilka minut. Problem znikł na jakiś czas. Po tygodniu sytuacja z falowaniem silnika się powtórzyła i gdy odpaliłem auto znów silinik "falował" po 5 min na postoju spadały obroty i zgasł. Znów klema i powrócił do pierwotnego stanu. Co może być przyczyną?

    Auto: XC90, 2011r, poj. 3192, 175 kw; 4x4; silnik o nr. 98/B63245, automatwersja usa

    Gaz założony: BRC SQ P&D PLUS MY 09 6 CYL V 140<165 KW MAX POM - urządzenie wtrysku gazu WTRY BRC; + sen. ciśn. na listwie i zesp. dawkujący przep. gazu - listwa rail.
  • #2
    marek49ae
    Level 24  
    Czyli coś majstry sknocili. Nie odpuszczaj, jeździj do nich codziennie do momentu aż usterkę usuną. Przed montażem było ok. to i po montażu tak mam być. Popatrz sobie na LPG forum co piszą na temat montażystów instalacji BRC. Może ze 3 warsztaty w Polsce wie co robi, a reszta wg instrukcji montuje.
  • #3
    psooya
    Level 38  
    Kolejny wybrał BRC. Teraz masz już widać z opisu za słaby reduktor i same kłopoty. Jedź, zdemontuj, zakładaj u porządnego gazmena STAGa lub cokolwiek polskiego typu TECH czy KME, czy AGC i będzie git.
    Serwisowanie BRC poza ich partaczami jest praktycznie niemożliwe. Może i to dobre instalacje ale nie na polski rynek bo tu nikt nie kontroluje i weryfikuje montażu.
  • #4
    Pyro_coiler
    Level 10  
    Szczerze to warsztat był polecany przez znajomych, którzy montowali kilka aut u nich i nie mieli problemów. Druga sprawa zakład gdzie instalowali mi jest rekomendowany przez BRC. Nigdy nie podchodzę do takich "zakupów" pochopnie zwłaszcza, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Był pomysł na Staga ale większość polecała BRC.
    Nie ukrywam, że jestem wkurzony bo chciałem zapłacić i wyjechać zadowolony.
    Regulowali już 2x i dalej to samo. Coś mają montować, ale za dopłatą. A to już w ogóle mi się nie podoba i rozważam rezygnacje całkowitą z instalacji... macie jakiś pomysł?
  • #6
    rooter75
    Level 18  
    Trzeba szerokopasmówke w wydech wsadzić i regulować na AFR inaczej będzie bieda.
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Pyro_coiler wrote:
    Coś mają montować, ale za dopłatą.

    Kasownik błędów czy jakiś inny druciarski emulator. Nie zgadzaj się ani na jedno ani drugie. Wzięli kasę to mają naprawić albo demontować.
  • #10
    Pyro_coiler
    Level 10  
    moze ktoś mi określić jaki jest przedział cenowy jeżeli chodzi o emulatory do mojego auta?
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    Jeśli chodzi o emulator ciśnienia paliwa to taki powinien być tam zamontowany od początku, więc nie ma mowy o żadnej dopłacie.
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pyro_coiler wrote:
    Regulowali już 2x i dalej to samo


    To nic nie da , musi być reduktor o mocy ok 300KM. A łajzy zainstalowali jakąś małą ci..... .
  • #14
    Grześkiewicz
    Level 13  
    Ile km dziennie jeździsz na gazie? Można pojeździć tydzień na samej benzynie i zobaczyć czy problem się powtarza.
  • #15
    sebap
    Level 41  
    No przecież napisał, że problem powstał po wyjechaniu z firmy montującej instalację.
  • #16
    Pyro_coiler
    Level 10  
    Zaobserwowałem, że nierówne chodzenie silnika i w konsekwencji gasi się, występuje jak gaz się kończy w butli (sygnalizuje mi - brak gazu). Nawet po wyłączeniu silnika na benzynie i włączeniu go na benzynie dalej "faluje". Wtedy odłączam klemę od akumulatora na kilka minut i jest oki. Do kolejnego wyczerpania zbiornika.
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pyro_coiler wrote:
    Zaobserwowałem, że nierówne chodzenie silnika i w konsekwencji gasi się, występuje jak gaz się kończy w butli


    To nie ma prawa mieć miejsca. Aleś trafił na monterów lamerów.
  • #21
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    psooya wrote:
    W Polsce należy wybierać takie instalacje ktore można serwisowac wszedzie lub samemu


    Tak tylko że BRC to dobra instalacja i nigdy nie ma z nią większych problemów.
  • #22
    sebap
    Level 41  
    Same instalacje są dobre (do końca gwarancji bo później jest drogi serwis) ale przykład autora tematu pokazuje, że nawet dobrą instalację mogą spartaczyć druciarze.
    Kolego, nie trać czasu na fora tylko jedź do nich i niech demontują druta.
  • #23
    psooya
    Level 38  
    Teraz spadłem z krzesła. Udowodnić, że nic dobrego w BRC nie ma? Jeśli kryterium dobroci jest trwałość to można się zgodzić, tylko jedna uwaga. Mianowicie: co mi z trwałej instalacji która nie będzie współpracować z silnikami np. 1SZ-FE czy 2SZ-FE czy też ta nieszczęsna gasnąca Panda - no tu może się uda poprawić. Nigdy nie próbowałem robić BRC i tez nie widziałem w Valvetronicu a w ostatnim kompresorze system zmarł.
    PS. Bardzo awaryjne reduktory jeśli chodzi o gaz w podciśnieniu.
  • #24
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    psooya wrote:
    Jeśli kryterium dobroci jest trwałość to można się zgodzić tylko jedna uwaga mianowicie co mi z trwalej instalacji ktora nie bedzie współpracować z silnikami np 1SZ-FE cze 2SZ-FE czy też ta nieszczesna gasnąca Panda - no tu może się uda poprawić


    To czy instalacja jest dobra czy nie to zależy czy widzisz róznice w pracy PB/lpg.

    A jak nie współpracuje to się jej po prostu nie montuje.
    Z własnych doświadczeń powiem ci że tak co 4 lata lub 100kkm trzeba wymienić reduktor żeby w pełni był sprawny.
  • #25
    sebap
    Level 41  
    Mam BRC w Scenicu RX4 (nie z wyboru, już takiego kupiłem) i już od dawna Genius puszcza gaz podciśnieniem ale skoro trzyma ciśnienie to postanowiłem go nie wywalać i do kabiny pociągnąłem kabel 2 żyłowy, włącznikiem rozłączam elektrozawór żeby wypalić gaz z układu przed dłuższym postojem.
  • #26
    psooya
    Level 38  
    A powiedz który instalator wie co działa a co nie? Moja alaska trzyma 120 tys. km choć już zgon. Powiem Ci gdzie jest problem. Listwa nim jest. Jakby robili pojedyncze wtryski to byłaby dobra.
    A czy jakość instalacji ma wpływ na to czy czuje na jakim jedziesz paliwie to wyznacznik? Bzdura jakich mało. Dobór gratów i strojenie. Zrobię Ci auto na Valtekach i przez 5 tys. km nie odczujesz różnicy. Teraz sobie odpowiedz sam.
    sebap, nie stać Cię na gumki za 90zl? Spalanie wzrasta plus mapę rozwala. Drut na maksa.
  • #27
    sebap
    Level 41  
    Nie chodzi o cenę zestawu naprawczego tylko (podobno, nigdy nie robiłem) Geniusa nie tak hop zregenerować. Nie zauważyłem wzrostu spalania, mapa wygląda tak jak przed wystąpieniem objawów.