Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AAC Clifford Logic Can - Nie działa pilot Ford Focus Cmax 2007

woj2104 21 Jun 2017 19:52 3624 12
Texa Poland
  • #1
    woj2104
    Level 12  
    Witam kolegów
    AutoAlarm Clifford Logic Can 4 ( wg instrukcji) , auto Ford Focus Cmax 2007 , 1 kluczyk fordowski z 3 przyciskami , w obudowie także immobiliser. To tyle w opisie.
    Zostawiłem auto na światłach mijania 3-4 dni , nie ma co wnikać jak to możliwe do zrobienia - stalo się. Chciałem pojechać i pilot nie działa , do domu , rozbiórka pilota , sprawdzenie baterii i na wszelki wypadek wymiana na nową .
    Dalej nie otwiera i zauważyłem , że nie miga dioda niebieska i nie słyszę antykuny . Widziałem też przez szybę , że przełącznik swiateł ustawiony na mijania. Więc wszystko jasne . Demontaż akumulatora , naładowanie ( miał koło 2 V) i zamontowanie w aucie.
    Po podłączeniu , aktywny alarm ( światła awaryjne i migający LED) , syrena nie wyła
    Wsiadłem i awaryjnie pinkodem wyłączyłem alarm ( z pilota się nie dało).No właśnie co dalej?
    Próbowałem wprogramować pilota wg
    Procedura programowania pilotów i identyfikatora ODIS do systemu :
    1. Włączyc stacyjkę w pozycje zapłon.
    2. Wprowadzić aktualny kod PIN, ostatniego naciśnięcia nie puszcząc, dioda LED zapali się.
    3. Puścić przycisk i wyłączyć zapłon.
    4. Ponownie nacisnąć przycisk (dioda LED zacznie migać) i trzymać do czasu usłyszenia sygnału dźwiękowego.
    5. Po usłyszeniu sygnału puścić przycisk i w ciągu 3 sekund włączyc zapłon. Wejście alarmu w tryb programowania
    zostanie potwierdzone sygnałem dźwiękowym.
    6. Nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy przez ok. 5 sekund (miniaturowy głośnik zasygnalizuje wejście w tryb
    programowania nadajników (pilotów).
    7. W celu zaprogramowania pilota nacisnąć dowolny przycisk na pilocie dwa razy. zaprogramowanie nowego pilota
    zostanie zasygnalizowane mignięciem świateł kierunkowskazów.

    Niestety w pkt. 2 Led zapala sie i po chwili gaśnie , w następnych pktach nic się nie dzieje.
    Auto jeździ , z kluczyka działa centralny , tylko nie z pilota.
    Co można z tym fantem zrobić? W jaki sposób po awaryjnym wyłączeniu można wrócić do uzbrojenia , bądź rozbrojenia ( neutralności ) alarmu
    Nie wiem czy działa syrena ( przy podłączaniu aku , chyba nie zagadała)
    Baterię w pilocie wymieniałem dość nerwowo , czy można uszkodzić płytkę elektroniki przy otwieraniu obudowy?
  • Texa Poland
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Czy ja dobrze rozumiem że chcesz fabryczny pilot wpisac do alarmu jako nadajnik odis?
  • Texa Poland
  • #3
    woj2104
    Level 12  
    Nie piszę nic o nadajniku ODIS , tylko o pilocie.
    Może centralka zablokowana , jak odblokować? Gdyby przeszła procedura wprogramowania nowego ( tak naprawdę starego pilota) , a powiedzmy punkt 7 byłby nieudany , to możnaby uznać ,że centralka jest OK , a pilot ubity, ( tak przynajmniej logicznie mi się wydaje) , wystarczy kupić na allegro za parę złotych i przełożyć elektronikę.
    Czyli pytanie moje jest. , jak doprowadzić do końca procedurę programowania ( jak przejść punkt 2 i wejść w 3.)?
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    Mimo to chcesz fabryczny pilot dopisać do alarmu?
  • #5
    woj2104
    Level 12  
    Ireneo , co znaczy " mimo"
    Czy naprawdę piszę tak niejasno , oryginalny pilot nie działa ( może ubity, a może centralka clifforda zablokowana) , pytam , czy ktoś pomoże ,?
    Jestem elektronikiem od 30 lat , pracuje w serwisie automatyki i logicznie potrafię myśleć ale na alarmach się nie znam ( po za tym praktycznie brak jakiejkolwiek dokumentacji serwisowej dostępnej).
    Dla jasności , fabryczny pilot był wprogramowany do alarmu dokładanego w salonie Forda podczas zakupu auta , działał przez 10 lat ( tylko ten rozładowany akumulator).
  • #6
    Ireneo
    Level 42  
    Generalnie alarmy są pilotowe i bezpilotowe.Te drugie wykorzystują sygnaly z instalacji auta .Czyli wg mnie aby alarm ruszył musisz pilota dopisać do auta.
  • Helpful post
    #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    woj2104 wrote:
    1 kluczyk fordowski z 3 przyciskami

    Zacznij od ponownego dopisania fabrycznego pilota (kluczyka z trzema przyciskami) do samochodu.
    Musi działać fabryczny centralny zamek sterowany z fabrycznego pilota.

    Programowanie pilota zdalnego sterowania
    1. Włóż kluczyk do włącznika zapłonu.
    2. Obróć kluczyk z położenia 0 do położenia II, a następnie z powrotem
    do położenia 0 cztery razy w ciągu sześciu sekund.
    3. Pozostaw kluczyk w położeniu 0 i naciśnij dowolny przycisk na pilocie
    zdalnego sterowania w ciągu 10 sekund.
    Otrzymasz potwierdzenie pomyślnego wykonania programowania za pośrednictwem sygnału akustycznego lub diody LED.

    woj2104 wrote:
    Baterię w pilocie wymieniałem dość nerwowo , czy można uszkodzić płytkę elektroniki przy otwieraniu obudowy?

    Sprawdź testerem pilotów, czy po naciśnięciu przycisku , pilot emituje fale radiowe.

    Alarm w Twoim przypadku, to sprawa drugoplanowa.
    Na 99% - jak ruszy fabryczny centralny zamek, to alarm też "ożyje".
  • #8
    woj2104
    Level 12  
    Dzięki CameR
    To robiłem wg instrukcji z auta , uzyskałem sygnał z buzzera i naciskanie przycisków nic nie daje.
    Czy dobrze rozumuje? pilot ma jakby dwie funkcje , steruje CZ firmowym w aucie i dokładanym alarmem ( myślałem , że alarm steruje CZ , czy źle myślałem?)
    Czyżbym miał uszkodzony pilot? Jak sprawdzić pilot , czy emituje fale radiowe?w najprostszy sposób ( chyba zadnego radia nie mam) , może znajdę jakiś odbiornik na 433MHz , spróbuje.
  • Helpful post
    #9
    Ireneo
    Level 42  
    Dam gdzie np dorabiają klucze lub awaryjne otwieranie mają tester pilotów.

    Dodano po 4 [minuty]:

    woj2104 wrote:


    Czy dobrze rozumuje? pilot ma jakby dwie funkcje , steruje CZ firmowym w aucie i dokładanym alarmem ( myślałem , że alarm steruje CZ , czy źle myślałem?)

    Już pisałem ale powtórzę
    Pilot steruje centralnym zamkiem-alarm korzysta z i informacji w aucie że wykorzystano pilota czyli aby alarm działał ma działać pilot.Czyli ma jedną funkcję którą masz uruchomić.
  • #10
    woj2104
    Level 12  
    Dzięki Panowie!
    Na razie zamówiłem pilota, a raczej elektronikę do niego - jak dotrze to wtedy zobaczymy i odpiszę. Bezpieczniki posprawdzałem. Co jeszcze można ewentualnie sprawdzić, jak nie zadziała nowy pilot?
    W obecnym pilocie jest trochę zarysowana ścieżka + (to chyba antenka) przy SAW filtrze, sam filtr (EPCOS 433MHz też jest "zajechany" śrubokrętem), może się rozstroił. Nie mam jak podjechać do klucznika, gdyż jestem na L4 (zapalenie płuc i wolę się nie ruszać z domu).
  • #11
    woj2104
    Level 12  
    Dzięki Camer i Ireneo , za pomoc podziękowałem "pomógł". Działa CZ i alarm.
    Okazało się ,że źle była zamontowana bateria ( niepewnie kontaktowala blaszka do +). I tak , mam teraz dwa sprawne piloty i dwa transpondery do immo ( oczywiście, jeden aktywny) , pytanie : czy i jak uaktywnić drugi transponder , czerwony kluczyk mam , czy jest potrzebny? .
  • #12
    MobilTruck
    Level 31  
    Drugi transponder można dopisać tylko i wyłącznie testerem diagnostycznym np IDS czy jakże popularny elm z odpowiednim programem.
  • #13
    woj2104
    Level 12  
    Witam , już wszystko funkcjonuje prawidłowo , syrena też naprawiona , zimny lut na przełączniku ( stacyjce).
    Temat zamykam