Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AAC Clifford Logic Can - Nie działa pilot Ford Focus Cmax 2007

woj2104 21 Jun 2017 19:52 3354 12
  • #1
    woj2104
    Level 12  
    Witam kolegów
    AutoAlarm Clifford Logic Can 4 ( wg instrukcji) , auto Ford Focus Cmax 2007 , 1 kluczyk fordowski z 3 przyciskami , w obudowie także immobiliser. To tyle w opisie.
    Zostawiłem auto na światłach mijania 3-4 dni , nie ma co wnikać jak to możliwe do zrobienia - stalo się. Chciałem pojechać i pilot nie działa , do domu , rozbiórka pilota , sprawdzenie baterii i na wszelki wypadek wymiana na nową .
    Dalej nie otwiera i zauważyłem , że nie miga dioda niebieska i nie słyszę antykuny . Widziałem też przez szybę , że przełącznik swiateł ustawiony na mijania. Więc wszystko jasne . Demontaż akumulatora , naładowanie ( miał koło 2 V) i zamontowanie w aucie.
    Po podłączeniu , aktywny alarm ( światła awaryjne i migający LED) , syrena nie wyła
    Wsiadłem i awaryjnie pinkodem wyłączyłem alarm ( z pilota się nie dało).No właśnie co dalej?
    Próbowałem wprogramować pilota wg
    Procedura programowania pilotów i identyfikatora ODIS do systemu :
    1. Włączyc stacyjkę w pozycje zapłon.
    2. Wprowadzić aktualny kod PIN, ostatniego naciśnięcia nie puszcząc, dioda LED zapali się.
    3. Puścić przycisk i wyłączyć zapłon.
    4. Ponownie nacisnąć przycisk (dioda LED zacznie migać) i trzymać do czasu usłyszenia sygnału dźwiękowego.
    5. Po usłyszeniu sygnału puścić przycisk i w ciągu 3 sekund włączyc zapłon. Wejście alarmu w tryb programowania
    zostanie potwierdzone sygnałem dźwiękowym.
    6. Nacisnąć i przytrzymać przycisk serwisowy przez ok. 5 sekund (miniaturowy głośnik zasygnalizuje wejście w tryb
    programowania nadajników (pilotów).
    7. W celu zaprogramowania pilota nacisnąć dowolny przycisk na pilocie dwa razy. zaprogramowanie nowego pilota
    zostanie zasygnalizowane mignięciem świateł kierunkowskazów.

    Niestety w pkt. 2 Led zapala sie i po chwili gaśnie , w następnych pktach nic się nie dzieje.
    Auto jeździ , z kluczyka działa centralny , tylko nie z pilota.
    Co można z tym fantem zrobić? W jaki sposób po awaryjnym wyłączeniu można wrócić do uzbrojenia , bądź rozbrojenia ( neutralności ) alarmu
    Nie wiem czy działa syrena ( przy podłączaniu aku , chyba nie zagadała)
    Baterię w pilocie wymieniałem dość nerwowo , czy można uszkodzić płytkę elektroniki przy otwieraniu obudowy?
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Czy ja dobrze rozumiem że chcesz fabryczny pilot wpisac do alarmu jako nadajnik odis?
  • #3
    woj2104
    Level 12  
    Nie piszę nic o nadajniku ODIS , tylko o pilocie.
    Może centralka zablokowana , jak odblokować? Gdyby przeszła procedura wprogramowania nowego ( tak naprawdę starego pilota) , a powiedzmy punkt 7 byłby nieudany , to możnaby uznać ,że centralka jest OK , a pilot ubity, ( tak przynajmniej logicznie mi się wydaje) , wystarczy kupić na allegro za parę złotych i przełożyć elektronikę.
    Czyli pytanie moje jest. , jak doprowadzić do końca procedurę programowania ( jak przejść punkt 2 i wejść w 3.)?
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    Mimo to chcesz fabryczny pilot dopisać do alarmu?
  • #5
    woj2104
    Level 12  
    Ireneo , co znaczy " mimo"
    Czy naprawdę piszę tak niejasno , oryginalny pilot nie działa ( może ubity, a może centralka clifforda zablokowana) , pytam , czy ktoś pomoże ,?
    Jestem elektronikiem od 30 lat , pracuje w serwisie automatyki i logicznie potrafię myśleć ale na alarmach się nie znam ( po za tym praktycznie brak jakiejkolwiek dokumentacji serwisowej dostępnej).
    Dla jasności , fabryczny pilot był wprogramowany do alarmu dokładanego w salonie Forda podczas zakupu auta , działał przez 10 lat ( tylko ten rozładowany akumulator).
  • #6
    Ireneo
    Level 42  
    Generalnie alarmy są pilotowe i bezpilotowe.Te drugie wykorzystują sygnaly z instalacji auta .Czyli wg mnie aby alarm ruszył musisz pilota dopisać do auta.
  • Helpful post
    #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    woj2104 wrote:
    1 kluczyk fordowski z 3 przyciskami

    Zacznij od ponownego dopisania fabrycznego pilota (kluczyka z trzema przyciskami) do samochodu.
    Musi działać fabryczny centralny zamek sterowany z fabrycznego pilota.

    Programowanie pilota zdalnego sterowania
    1. Włóż kluczyk do włącznika zapłonu.
    2. Obróć kluczyk z położenia 0 do położenia II, a następnie z powrotem
    do położenia 0 cztery razy w ciągu sześciu sekund.
    3. Pozostaw kluczyk w położeniu 0 i naciśnij dowolny przycisk na pilocie
    zdalnego sterowania w ciągu 10 sekund.
    Otrzymasz potwierdzenie pomyślnego wykonania programowania za pośrednictwem sygnału akustycznego lub diody LED.

    woj2104 wrote:
    Baterię w pilocie wymieniałem dość nerwowo , czy można uszkodzić płytkę elektroniki przy otwieraniu obudowy?

    Sprawdź testerem pilotów, czy po naciśnięciu przycisku , pilot emituje fale radiowe.

    Alarm w Twoim przypadku, to sprawa drugoplanowa.
    Na 99% - jak ruszy fabryczny centralny zamek, to alarm też "ożyje".
  • #8
    woj2104
    Level 12  
    Dzięki CameR
    To robiłem wg instrukcji z auta , uzyskałem sygnał z buzzera i naciskanie przycisków nic nie daje.
    Czy dobrze rozumuje? pilot ma jakby dwie funkcje , steruje CZ firmowym w aucie i dokładanym alarmem ( myślałem , że alarm steruje CZ , czy źle myślałem?)
    Czyżbym miał uszkodzony pilot? Jak sprawdzić pilot , czy emituje fale radiowe?w najprostszy sposób ( chyba zadnego radia nie mam) , może znajdę jakiś odbiornik na 433MHz , spróbuje.
  • Helpful post
    #9
    Ireneo
    Level 42  
    Dam gdzie np dorabiają klucze lub awaryjne otwieranie mają tester pilotów.

    Dodano po 4 [minuty]:

    woj2104 wrote:


    Czy dobrze rozumuje? pilot ma jakby dwie funkcje , steruje CZ firmowym w aucie i dokładanym alarmem ( myślałem , że alarm steruje CZ , czy źle myślałem?)

    Już pisałem ale powtórzę
    Pilot steruje centralnym zamkiem-alarm korzysta z i informacji w aucie że wykorzystano pilota czyli aby alarm działał ma działać pilot.Czyli ma jedną funkcję którą masz uruchomić.
  • #10
    woj2104
    Level 12  
    Dzięki Panowie!
    Na razie zamówiłem pilota, a raczej elektronikę do niego - jak dotrze to wtedy zobaczymy i odpiszę. Bezpieczniki posprawdzałem. Co jeszcze można ewentualnie sprawdzić, jak nie zadziała nowy pilot?
    W obecnym pilocie jest trochę zarysowana ścieżka + (to chyba antenka) przy SAW filtrze, sam filtr (EPCOS 433MHz też jest "zajechany" śrubokrętem), może się rozstroił. Nie mam jak podjechać do klucznika, gdyż jestem na L4 (zapalenie płuc i wolę się nie ruszać z domu).
  • #11
    woj2104
    Level 12  
    Dzięki Camer i Ireneo , za pomoc podziękowałem "pomógł". Działa CZ i alarm.
    Okazało się ,że źle była zamontowana bateria ( niepewnie kontaktowala blaszka do +). I tak , mam teraz dwa sprawne piloty i dwa transpondery do immo ( oczywiście, jeden aktywny) , pytanie : czy i jak uaktywnić drugi transponder , czerwony kluczyk mam , czy jest potrzebny? .
  • #12
    MobilTruck
    Level 31  
    Drugi transponder można dopisać tylko i wyłącznie testerem diagnostycznym np IDS czy jakże popularny elm z odpowiednim programem.
  • #13
    woj2104
    Level 12  
    Witam , już wszystko funkcjonuje prawidłowo , syrena też naprawiona , zimny lut na przełączniku ( stacyjce).
    Temat zamykam