Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tecumseh 2.4kw - Kosiarka aero star V48H brak iskry

22 Cze 2017 09:19 1875 3
  • Poziom 11  
    Witam
    Dostałem kosiarkę Aero Star V48H z silnikiem Tecumseh 2.4KW.
    Kosiarka ma dołączany napęd oraz możliwość rozruchu elektrycznego.
    Niestety nie odpala tzn brak iskry.
    Wymontowałem świecę i cewkę zapłonową? Mam taką samą jak na zdjęciu.
    Mam pytanie jak sprawdzić tą cewkę na stole? Do czego służy ten moduł obok? Czy to przypadkiem nie jest moduł ładowania?
    Linka hamulca idzie z prawej strony i dość ciężko chodzi.
    Czy magnesy przy cewce muszą stykać się z metalową obudową koła zamachowego?
    Przepraszam za tak może irytujące pytania ale nie mam zbytnio doświadczenia w naprawach takich maszyn a w mojej"wiosce" brak fachowca do takich sprzętów.
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Ta mniejsza cewka to jeśli kosiarka ma akumulator to raczej na pewno do ładowania. Sprawdzenie cewki na stole hmm jedyne co mi przychodzi do głowy do przystawienie na pewną odległość kilka mm transformatora zasilanego prądem przemiennym. To taki pomysł na który sam wpadłem więc niech ktoś to jeszcze zweryfikuje :) Cewka ma zapewne czujnik halla wiec nie wiem czy to poskutkuje.
  • Poziom 32  
    Cewka nie powinna dotykać koła zamachowego ani magnesów. Powinna być w minimalnej odległości od nich aby nie "obcierała". W takich silnikach odległością od magnesów regulowany był punkt zapłonu (przyśpieszanie, opóźnianie punktu zapłonu), tak że to powinno być określone w instrukcji w jakiej odległości cewka powinna być umieszczona (najlepiej mierzyć szczelinomierzem), niestety nie znam tych danych jaka to powinna być szczelina, odległość.
  • Poziom 11  
    Kosiarka odpaliła po poprawnym ustawieniu cewki względem magneta. Luz musi wynosić 0.3mm.
    Po odpaleniu zauważyłem że nie działa regulacja obrotów.