Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 3.8 V6 - Automatyczna skrzynia biegów...

wilkrzysztof 22 Cze 2017 16:26 2151 7
  • #1 22 Cze 2017 16:26
    wilkrzysztof
    Poziom 2  

    Witam wszystkich.

    Jestem nowy na forum i potrzebuje pomocy.
    Mogę zadać jakieś głupie lub całkowicie oczywiste pytanie, ale proszę o wyrozumiałość.

    Przejdę do rzeczy...

    Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Chrayslera Voyagera 3.8 V6 AWD
    rok produkcji '97.

    Na czym polega mój problem:
    Od niedawna jakieś 3 tygodnie - podczas jazdy coś szumi...

    Pierwsze skojarzenie - łożysko koła... oddałem do mechanika i ku mojemu zdziwieniu okazało się że to w skrzyni biegów.
    Z moich obserwacji wynika że:
    Skrzynia zmienia biegi płynnie nie szarpie.
    Temperatura nie wpływa na pracę skrzyni.
    Szum słychać od 2 biegu. Skrzynia 4 - biegowa.

    Mechanik powiedział że to łożysko w skrzyni, ale naprawy się nie podejmuje, może mi wymienić na inną którą sobie kupie.

    Moje pytanie jest takie:

    Czy to co powiedział mi mechanik możecie potwierdzić (o łożysku) ?
    Czy warto naprawiać skrzynie ?
    Czy kupić drugą używaną skrzynie ?

    (tak powiedział mechanik, ponieważ naprawa może być kilka razy droższa od używanej skrzyni)

    No ok, ale jaką mam pewność że jak kupie używaną skrzynie, to czy ona będzie sprawna i ile przetrwa?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam.

    0 7
  • #2 24 Cze 2017 08:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    wilkrzysztof napisał:

    No ok, ale jaką mam pewność że jak kupie używaną skrzynie, to czy ona będzie sprawna i ile przetrwa?

    Może być lepsza, gorsza lub taka sama. Niestety loteria jak i posiadania 20-letniego samochodu. Nikt tu Ci nie odpowie przez internet co będzie najlepsze- wyboru musisz dokonać sam .

    0
  • #3 27 Cze 2017 11:21
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Części są "od ręki" w midparts. Poszukaj polecanego zakładu ASB i napraw ją na nowych częściach. Bo nie wiesz co kupisz póki nie zamontujesz.A czas,wymiana,filtr,olej,nerwy? Albo kup angola jak jest opcja taka i wtedy możesz potestować i jeszcze masz po demontażu skład części innych na "przydasię".1700 na al...

    1
  • #4 08 Wrz 2017 08:01
    wilkrzysztof
    Poziom 2  

    Witam.

    Dziękuje wszystkim za odpowiedź oraz zainteresowanie.

    Skrzynia okazała się w pełni sprawna.
    Potrzebowała odpowiedniego mechanika.

    Temat uważam za zamknięty.

    Pozdrawiam.

    1
  • #5 13 Wrz 2017 20:39
    Seba2Krakow
    Poziom 8  

    wilkrzysztof napisał:
    Witam.

    Dziękuje wszystkim za odpowiedź oraz zainteresowanie.

    Skrzynia okazała się w pełni sprawna.
    Potrzebowała odpowiedniego mechanika.

    Temat uważam za zamknięty.

    Pozdrawiam.


    Powiedz co było przyczyną?

    0
  • #6 19 Cze 2018 11:10
    mirek210
    Poziom 15  

    Witam serdecznie ,podpinam się pod temat,moja skrzynia A604 41TE,problem jest taki ,skrzynię wyremontowałem osobiście wszystko śmiga jak trzeba, tylko jest jedno ale po przejechaniu jakiegoś odcinka skrzynia zaczęła wpadać w tryb awaryjny tak jakbym na "chamca" włączyć jej bieg "L", podczas jazdy po wyłączeniu zapłony i włączeniu silnika jest ok, ale doszedłem do tego że zawsze jak włączę wycieraczki to wtedy wpada w ten tryb awaryjny,i pytanie do kogoś kto może miał teki przypadek,ze schematu wynika że ECU skrzyni jest zasilane z tej samej gałęzi ,czy przypadkiem spadek napięcia przy włączaniu wycieraczek nie powoduje resetu ECU skrzyni,jesli ktoś będzie tak miły proszę o odpowiedź, do wykrycia problemu na pewno doję sam tylko szukam potwierdzenia mojej teorii,pozdrawiam serdecznie Mirek.

    Dodano po 12 [godziny] 16 [minuty]:

    Witam wszystkich ponownie,problem rozwiązany,przez pośpiech nie przykręciłem do masy oczka przewodu do masy silnika co skutkowało szarpaniem skrzyni i nierównomiernym przełączaniem biegów,ponadto jak wcześniej pisałem sterownik skrzyni zasilany jest z tej samej gałęzi co np wycieraczki szyby przedniej i po włączeniu z powodu braku masy powstawał spadek napięcia i sterownik wpadał w tryb awaryjny.
    Ponadto po podłączeniu masy zaczęły poprawnie pracować elektrozawory i w końcu słychać je jak pracują w charakterystyczny sposób.

    Jeśli po włączeniu biegu nie słychać elektrozaworów to zacznijcie od masy to ona w 95% jest powodem problemów z zapinaniem biegów i prawidłową praca skrzyni biegów.

    Według mnie sama konstrukcja skrzyni jest banalnie prosta i człowiek z odrobina zdrowego rozsądku i wiedza mechaniczna jest w stanie sam sobie takowa skrzynie naprawić (mechanicznie),oczywiście największym problemem jest demontaż i montaż skrzyni jesli nie mamy kanału lub podnośnika, ja niestety nie posiada jednego i drugiego ale dałem radę,życzę powodzenia i dużo radości ze swojego VOYAGERA pozdrawiam. wieczorem wrzucę serwisówkę skrzyni A604T41TE.

    1
  • #7 17 Lis 2018 09:00
    kaczor358
    Poziom 1  

    Mam właśnie taki problem. Skrzynia szarpie i jeździ jakby na pół biegach, ciężko się przełączają trzeba dodać więcej gazu a czasem odjąć, żeby zmienił bieg. Jade np ok 70 kmh i zrzuca sam na niższy bieg i jak nie dodam ani nie odejmę gazu to będzie jechał na wysokich obrotach, lub wrzuci z impetem wyższy bieg. Co może być przyczyną? Chrysler voyager 3.3 v6 1993r

    0
  • #8 17 Lis 2018 21:01
    mirek210
    Poziom 15  

    Witam,na początek trzeba sprawdzić poziom i stan oleju w skrzyni,sprawdzamy go na włączonym i ciepłym silniku,proszę sprawdzić jaki kolor ma olej,jeśli skrzynia jest ok to powinien być czysty czerwony.

    Drugą sprawą może być luźna wtyczka w bloku elektrozaworów skrzyni,może być zalana wodą lub zawilgocona lub zaśniedziałe styki,żeby ją odpiąć należy użyć klucza nasadowego 8mm i odkręcać jaz wtyczka powinna wychodzić w miarę odkręcania.
    wyczyścić i wysuszyć a następnie można zabezpieczyć wazeliną techniczną.

    Następnie należy sprawdzić czy masa w bloku silnika jest dobrze przykręcona jest to masa w miejscu a konkretnie w głowicy silnika po prawej stronie pod przewodem z ogrzewanie.

    Kolejne miejsce do sprawdzenia to wtyk w ECU Sterowniku skrzyni który znajduje się po lewej stronie przy mc'personie, należy wykonać identyczne czynności jak w elektrozaworach.

    0