Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat cordoba 1.6 99r sterownik - zalany uszkodzony sterownik 6k0906025e 5wp4855

sejnowski 22 Jun 2017 22:48 1722 16
  • #1
    sejnowski
    Level 10  
    Witam, Potrzebuje pomocy w rozpoznaniu możliwości podmiany sterownika, w aucie został zalany i zniszczony sterownik

    6k0906025e 5wp4855 z immo 2 wersja 6h0953257a-5wk47740

    i mam problem ze zdobyciem w godziwej cenie :-(, zdobyłem z podobnego autka sterownik o tych samych numerach

    6k0906025e ale 5wp4317 i immo1 wersja 1h0953257bb-5wk4678

    - proszę o informacje zaawansowanych użytkowników czy zamiana jest możliwa ?? czy róznią się tylko transponderem od immo czy są znaczące różnice i podmiana będzie niemożliwa - ewentualnie proszę o info kto może zorganizować potrzebny mi sterownik lub zaadoptować mój
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Kolego masz uszkodzony sam ECU tak ? Więc wkładaj do auta nowy ECU immo nie ruszaj i odpalaj auto.
  • #3
    sejnowski
    Level 10  
    Witam, dziękuje za odpowiedź, sterownik jest zalany wodą i raczej nie do uruchomienia, dostałem cały zestaw ale immo ma inną wtyczkę (przeczytałem że róznica jest w standardzie immo1 i immo2), i dlatego pytam o róznice między nimi, czyli wg odpowiedzi mogę wymienić sam sterownik - zostawiając tym samym immo ze starym kluczykiem i antenką ?? na samym początku tak zrobiłem ale autko nie zapalało więc chciałem wymienić cały zestaw (wtedy się zorientowałem że mam inną wtyczkę immo) - mam jeszcze pytanko do bardziej zorientowanych w temacie czy gdyby sterownik był sprawny i występował kłopot z immo to czy autko nie powinno zapalać i gasnąć ?? moje w ogóle nie myśli ani chwilkę zapalić - jakby brakowało iskry - i w końcu nie wiem czy immo blokuje sterownik czy jest jeszcze jakaś awaria gdzieś indziej (komputer był pełen wody) ale wydaje się że nic więcej nie powinno się wysypać - proszę o pomoc - pozdrawiam
  • #4
    tolo
    Level 34  
    Dokładnie, gdyby immo blokowało to auto powinno zapalić i zgasnąć.
  • #6
    sejnowski
    Level 10  
    kod silnika to AFT, sterownik utopił się przez zatkane odpływy na podszybiu (pewnie długo leżał w wodzie i gdzieś musiał się rozszczelnić - jest w środku mocno biały zielony itp) - ale w takim razie brak odpalania jest spowodowany czymś innym, myślę że mam defekt w czujniku halla lub czujniku obrotu wału, dopiero później sprawa immo,
    w poniedziałek znajomy podjedzie do mnie ze jakimś interfacem diagnostycznym - bo bez tego chyba nie da się nić wymyślic - poinformuje o dalszych pracach - tak czy siak auto ze sprawnym kompem powinno na chwilkę ruszyć - nie byłem pewien - dzięki za odpowiedzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jeszcze mam pytanko , czy jeżeli czujnik położenia wału lub czujnik halla jest uszkodzony to pompa paliwa będzie działała w trakcie kręcenia rozrusznikiem ?? - będę to rozpinał żeby sprawdzić ale chciałbym potwierdzić moje eksperymenty z doświadczonymi w tej sprawie, pzdr
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Jeżeli sterownik silnika nie widzi prędkości obrotowej to nie włączy pompy przy pracy rozrusznika. Bedzie tylko działać jakieś 2sek po włączeniu zapłonu.
    Podłącz VAGa, bedzie widać czego mu brakuje. W blokach pomiarowych będziesz widział czy widzi prędkość jak i podaje czas wtrysku.
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Nie o to chodzi ale o to że autor oprócz podmiany na PODOBNY sterownik nic z immo nie zrobił i wierzy w cuda.

    To ze nie ma iskry i wtrysku to inna sprawa.
  • #12
    spinacz
    Level 41  
    Na jaki inny? Na taki sam tylko w komplecie miał inna puszkę. Nie musi zmieniać żadnego immo pusza wysyła tylko zezwolenie do ECU na odpalenie i nie jest w żaden sposób spakowany z immo.
    Władza ten ECU z zestawu i jak zasilania są wiązka ok czujnik też to odpali na swoim kluczyku i immo.
  • #13
    sejnowski
    Level 10  
    dziękuje za odpowiedzi, dzisiaj powalczy kolega z komputerem, ale wydaje mi się że problem w aucie jest inny niż komputer ( bo nie znam historii napraw - taki już rozgrzebany dostałem).
    Być może komputer nie był winny że auto stanęło, w poszukiwaniu awarii wyszło przy okazji że sterownik leżął w wodzie - przypuszczam że uśmiercony został dopiero jak poprzedni mechanik wyczyścił go szczotką drucianą :-))) - może właśnie auto stanęło przez czujnik położenia lub hall.
    Proszę jeszcze bardziej doświadczonych kolegów o info czy jeśli doprowadzę auto do stanu odpalenia bez immo (1-2 sekundy pracy) , czy muszę zastosować do sterownika dedykowaną puszkę z immo1 (wtedy muszę przerobić wtyczki) czy jest taka możliwość że wstawię sterownik (który współpracował z immo1) i zostawię immo2 z poprzedniego sterownika.
    Nie mam wiedzy na ten temat, czy immo wysyła tylko informacje do ECU i pozwala uruchomić motor czy konfrontuje jeszcze prawidłowość zestawu Ecu+immo. Pozdrawiam życzliwych :-))))
  • #14
    spinacz
    Level 41  
    Kolego jeśli oryginalna puszka immo jest sprawna i kluczyki od niej też to tylko wymieniaj ECU.
    Immo1 i immo2 to różnica tylko w puszkach, natomiast do sterownika wysyłają identyczny sygnał zezwolenia na odpalenie.
    Jeśli doprowadzisz do stanu gdzie auto zapali na 2 sekundy i zgaśnie i trzymać będzie immo to albo musisz zastosować emulator albo puszkę ze sparowanymi kluczykami, obojętne czy immo2 czy immo1.
  • #15
    sejnowski
    Level 10  
    witam, przerobiłem wtyczki od immo i zamontowałem zestaw ecu immo ant klucz - auto nie pali ani na sekundkę ehhhhh.......
    na interface vag komunikuje się poprawnie z silnikiem , ale nie pokazuje prędkości obrotowej silnika - znaczyło by że czujnik połozenia wału jest niesprawny ??
    pytanie do wtajemniczonych - czy w takim aucie może być jeszcze jakaś pułapka na brak iskry ?? pompa paliwa działa, czujnik halla sprawdzony diodą led (myślę że działa poprawnie), w aucie jest oryginalny alarm (sprawdziłem moduł ale tak jest tylko przekaźnik uruchamiający klakson i kierunki w przypadku odpalenia bez otwierania - bynajmniej taką mam zdobyczną wiedzę), podmieniłem też moduł z cewką na wszelki wypadek i nic ....... iskry brak
    jak sprawdzić w inny sposób czujnik położenia lub co może blokować podawanie impulsu iskry ---- pomocy bo nie wiem gdzie jeszcze kierunkować pomysły :-)))))))
  • #17
    moto-kord
    Level 28  
    Jeśli vag nie widzi obrotów silnika nie będzie iskry podmień czujnik i sprawdz.