Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat punto 2 - Gasnie na lpg

23 Cze 2017 20:17 1395 18
  • Poziom 8  
    Witam mam punto 2 gaz sekwencja i taki problem podczas jazdy gasnie zeby go ponownie uruchomic musze poczekac z 15 min lub rozlaczyc akumulator i jade dalej .wymienilem swiece .przewody sonde lambda czujnik polozenia walu i problem nie znikl
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 25  
    Witam.Auto gaśnie tylko na gazie?
  • Poziom 43  
    Czy na benzynie jest to samo? Podaj parametry instalacji LPG. Jeśli masz ją od dłuższego czasu to napisz jaki przebieg mają filtry, reduktor oraz kiedy ostatnio była konserwowana.
  • Poziom 8  
    Instalacja lavato nowa zalozna w lutym na benzynie nie gasnie zadne kontrolki poza przelacznikiem gazu nie migaja
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 43  
    Więc problem z instalacją LPG. Sprawdzić czy go zalewa, czy jest z za ubogo a potem weryfikować dlaczego.
  • Poziom 8  
    Niby wedlug kompa ustawienia wzorowe
  • Poziom 43  
    Którego kompa? Jak wygląda praca, szczególnie po rozgrzaniu? Czasy wtrysków itp?
  • Poziom 8  
    Praca silnika chodzi tak samo na lpg jak i na benzynie a w ustawieniach na kompie od gazu wszystko ok diagnostyka kompem zero bledow
  • Poziom 43  
    A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje wzbogacić czy też zubożyć mieszankę względem dotychczas zapamiętanych ustawień i wprowadza odpowiednie poprawki. I każdy silnik ma troszkę inaczej, jest po drodze dużo zmiennych, mapy wzorowe z jednego auta zapalą chceck engine w drugim. Teoretycznie, jak za bardzo rozbiegnie się kalibracja (podajże 5% względem fabrycznych - ale może się mylę) na desce będziesz miał kontrolkę silnika, osiągi mogą spaść a spalanie wzrosnąć. Teoretycznie więc powinien być błąd ale...

    Miałem podobny problem (gasł przy zejściu z obrotów po rozgrzaniu) i okazało się ze był "zalewany" gazem (za bogata mieszanka), jak zgasł to ciężko było odpalić na gorąco. Błędów brak (choć parametry pracy nietypowe), przeliczniki dla wtrysków gazu też ok, praca silnika i moc niby bez różnicy a auto swoje. Padnięte okazały się reduktor (za wysokie ciśnienie gazu, ale na tyle niskie że sterownik LPG nie zarejestrował błędu) oraz czujnik położenia przepustnicy (w efekcie przy zejściu z obrotów sterownik za wolno dostosowywał mieszankę), choć omal nie zostałem namówiony do zakupu sondy lambda (która ostatecznie okazała się sprawna). Możliwości co do przyczyn jest wiele, także musisz diagnozować.

    Jeśli objawy nie występowały na benzynie to wymiana czujnika wału i sondy bez potrzeby. Jeśli rozłączenie akumulatora pomaga to znaczy że gubi się podczas adaptacji. Nie wiem czy te mapy faktycznie takie "wzorowe". A może po prostu filtr zapchany. Sprawdź chociaż czy gaśnie i jest problem z odpaleniem bo dostaje za czy za dużo gazu (ew powietrza jeśli dodatkowo system wolnych obrotów się rozkalibruje - tutaj nie wiem czy w tym aucie est jakiś stały by-pass czy sterownik może tak ustawić dopływa powietrza że zdusi silnik i nie da się odpalić).
  • Poziom 8  
    Sprawdzone wszystko 2 godz jezdzilsmy z kompem podlaczonym po miescie i nadal nic niewiem a zaraz pol silnika bedzie mialo nowe czesci dodam ze problem zaczol sie po wymianie uszczelki pod glowica
  • Poziom 43  
    Coś przeoczono. Jeśli na benzynie jest ok to problem po stronie lpg. Nic nie wiemy, nie mamy żadnych danych, czasów wtrysków, ciśnienia, temperatury, otwarcia przepustnicy, także nic nie zdiagnozujemy na odległość. Jedyny element osprzętu poza instalacją lpg, który może gorzej pracować na gazie a lepiej na benzynie, to układ zapłonowy (gaz wymaga większego napięcia żeby zapalić mieszankę, więc zużycie układu zapłonowego objawi się najpierw na gazie). Pozostaje ogarnięty mechanik, oby nie naciągną na koszty, wiem coś o tym bo półtora roku walczę z układem chłodzenia w swoim, a nie mam warunków i czasu żeby samemu to rozebrać.
  • Poziom 25  
    Czy jak zgaśnie autko to nie odpala na benzynie?skoro rozłączenie akumulatora daje skutek natychmiastowy czyli restart któregoś ze sterowników daje efekt.A gdzie masz sterownik silnika?czy to jest 59F hybryda?Właśnie uszkodzenia sterowników bardzo często powodują awarię bez podania kodu błędu.
  • Poziom 8  
    Czy moze byc to uszkodzona cewka zaplonowa .bo juz niewiem co.rozrzad po wymianie nowe przewody swiece.sonda lambda czujnik polozenia walu.na benzynie chodzi caly czas na lpg przejedzie sie 10-15 km i gasnie zeby odpalic musze odlaczyc akumulator .po tej czynnosci odpalam i jade dalej czasami nawet 40 km jest ok
    Dodano po 2 [minuty]:
    Jesli nie odlacze akumulatora musze poczekac z 10- 15 zeby odpalic inaczej bedzie krecil ale mie odpali
    Dodano po 2 [minuty]:
    Jesli nie odlacze akumulatora musze poczekac z 10- 15 zeby odpalic inaczej bedzie krecil ale mie odpali
  • Poziom 25  
    Cewka gdyby była uszkodzona to i na benzynie by nie chodził i restart tez nie przynosił by efektu.Obstawiam że pomimo że instalację LPG masz prawie nową defekt leży w sterowniku gazu,jeśli masz możliwość podmień go.
  • Poziom 8  
    Juz mi wymienili na nowy i nic nie pomoglo
  • Poziom 23  
    a jak jest z parownikiem? pracuje normalnie? jak listwa wtryskowa lpg? może problem leży w dopływie lpg (przytkany wężyk, filtr itp) napisz dokładnie jaką masz instalację (wtryski, reduktor, filtry).
  • Poziom 38  
    Może głupie pytanie, ale tak żeby mieć pewność - kontrolka błędu silnika Ci przypadkiem nie miga?