Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Insignia 2.0 131 PS Silnik A20DTH.- Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik

kada77 24 Cze 2017 09:45 2970 59
  • #1 24 Cze 2017 09:45
    kada77
    Poziom 6  

    Witam wszystkich.
    Mam problem z moją insignią. Od jakiegoś czasu pojawia mi się rano komunikat Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik. Pół roku temu zatarł mi się silnik panewki poszły. Przy podobnym komunikacie. Kupiłem nowy po regeneracji.Teraz podobny problem. Wymieniłem już tę uszczelkę między smokiem i był spokój przez tydzień i znowu mnie dopadło. Mógł by ktoś coś doradzić? Bo już ręce opadają.
    Pozdrawiam i dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

  • #3 24 Cze 2017 10:30
    kada77
    Poziom 6  

    Na poniedziałek jestem umówiony u kumpla mechanika. Zostawię mu ją na noc i z rana ją sprawdzi. Gadał mi że musi pomiar zrobić z podnośnika.
    Dziękuję za podpowiedź.
    Ale dziwi mnie to że po wymianie silnika i przejechaniu 17tys. takie cyrki.
    Dodam jeszcze że po wymianie silnika i przejechaniu 2 tys. km, jak mi zalecił sprzedający silnik, wymieniono olej.
    Był to warunek gwarancji, w filtrze były opiłki metalu.

  • #4 24 Cze 2017 16:05
    hak-2
    Poziom 11  

    Gratuluję gościom regeneracji , jak masz gwarancję to zaprowadz im auto.

  • #5 24 Cze 2017 16:47
    kada77
    Poziom 6  

    Właśnie już przepadła gwarancja.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze w poniedziałek sprawdzi mi mechanik te ciśnienie na zimnym motorze.
    Może to ta pompa jednak.
    Aż mi coś się robi na samą myśl żebym musiał zaś parę tysi wywalić na nowy silnik.

  • #6 24 Cze 2017 17:07
    hak-2
    Poziom 11  

    Na zimnym może być ok. ważne aby ciśnienie na gorącym silniku zmieściło w dolnej granicy.

  • #7 24 Cze 2017 17:10
    kada77
    Poziom 6  

    Właśnie na zimnym mi się ten komunikat pojawia przy pierwszym odpaleniu. Później jest ok. Wiesz może ile powinno być na zimnym, a ile na ciepłym? Pozdrawiam serdecznie.

  • #9 24 Cze 2017 18:03
    kada77
    Poziom 6  

    Już wymieniłem i był spokój przez tydzień. Teraz znowu się problem pojawił tylko z rana przy pierwszym odpaleniu.

  • #10 24 Cze 2017 19:26
    helmud7543
    Poziom 42  

    Prawdopodobnie dalej pompa łapie powietrze, więc uszczelnienie do weryfikacji w pierwszej kolejności.

    Hak-2 w tym aucie nie na tym polega problem. Fakt, na gorącym silniku trudno utrzymać ciśnienie oleju i jak coś jest zużyte to najpierw na gorącym wychodzi. Ale w tym aucie zawodzą uszczelnienia i pompa zamiast oleju ciągnie powietrze - stąd komunikat na zimnym. Niskie ciśnienie oleju po odpaleniu jest dopuszczalne tylko w na zimnym silniku, przy silnym mrozie (ewentualnie bardzo długim postoju, tak żeby olej spłynął z magistrali) i wlanym oleju o wysokiej lepkości w niskiej temperaturze - mówimy oczywiście o czasie rzędu maks 4 sekund. Tylko wtedy jest to zjawisko normalne i nie świadczy o usterce.
    Jak zignoruje a system straci resztki szczelności i pociągnie powietrze podczas jazdy, to będzie musiał wymieniać silnik.

  • #11 24 Cze 2017 19:32
    wolf16
    Poziom 19  

    Nawet nie zadałeś sobie trudu aby podać symbol silnika , pojemność itd.

  • #12 24 Cze 2017 20:41
    kada77
    Poziom 6  

    Opel Insignia 2.0cdti. 131PS
    Rok produkcji 2010.
    Silnik A20DTH

    Dodano po 42 [minuty]:

    Helmud7543
    Orientujesz się jakie powinno być ciśnienie oleju na zimnym motorze i na ciepłym?

  • #13 25 Cze 2017 03:16
    paul7
    Poziom 10  

    Najważniejsze to sprawdzić ciśnienie oleju.To już dużo powie.Tak jak powiedział kolega helmud7543 może to być problem z uszczelnieniem pompy.Jedno jest pewne,brak prawidłowego smarowania nawet przez parę sekund prędzej czy później prowadzi do uszkodzenia panewek!!

  • #14 25 Cze 2017 09:32
    jurekk55
    Poziom 34  

    kada77 napisał:
    Już wymieniłem i był spokój przez tydzień. Teraz znowu się problem pojawił tylko z rana przy pierwszym odpaleniu.


    Nie tania sprawa...Zmień pompę oleju i zastosuj oryginalny filtr olejowy.

    kada77 napisał:
    Dodam jeszcze że po wymianie silnika i przejechaniu 2 tyś km jak mi zalecił sprzedający silnik wymienić olej tak było również na gwarancji były opiłki w filtrze oleju.


    Opiłki jeżeli nie mają żółtawej barwy , tylko srebrzystą ,pochodzą najczęściej z pompy oleju.

  • #15 25 Cze 2017 11:29
    kada77
    Poziom 6  

    Do jurekk55.
    Opiłki o których wspomniałem były tylko po pierwszej wymianie oleju po 2.000km od zmiany silnika.
    Teraz nim kolega mechanik mi wymieniał ten oring od smoka oleju po 13.000km przejechanych filter był czysty nie było żadnych opiłków. Jutro będę coś więcej wiedział jak mechanik mi pomierzy ciśnienie na zimnym i na ciepłym motorze. Dziś wieczorem mu auto odstawiam.
    Acha dziś rano komunikat się nie pojawił.
    Pozdrawiam i dzięki za radę.

  • #16 25 Cze 2017 16:12
    domex32
    Moderator Samochody

    Obawiam się że skończy się to wymianą silnika, tym razem na sprawny używany.

    Tam nie ma co regenerować, wał powierzchniowo utwardzony, nie nadaje się doszlifu.

    Przerabiałem kilka takich regenerowanych silników.

    Najlepszy wytrzymał 8.500 km.

    Zostaw go na godzinę na wolnych obrotach i patrz kiedy zapali się kontrolka od smarowania.

  • #17 25 Cze 2017 17:07
    kada77
    Poziom 6  

    Do Domex32
    Czyli już nie ma ratunku do silnika jak dobrze rozumiem tak?
    Będę więc ścigał tego speca od którego ten silnik kupiłem.

    Dziękuję za info.

  • #18 25 Cze 2017 18:07
    helmud7543
    Poziom 42  

    kada77 napisał:

    Helmud7543
    Orientujesz się jakie powinno być ciśnienie oleju na zimnym motorze i na ciepłym?

    Niestety, wartości nie znam. Ale możesz przyjąć świeci po odpaleniu dłużej niż sekundę (poza opisanym wcześniej nie odpalaniem przez miesiąc czy mrozem rzędu - 30°C) na zimnym silniku to problem z układem smarowania. Jeśli zaś zapala się na rozgrzanym silniku to najczęściej problem z samym silnikiem.

    Domex32 - może nie będzie tak źle. Po remoncie silnika często są opiłki na pierwszej wymianie oleju.

  • #19 25 Cze 2017 19:21
    kada77
    Poziom 6  

    Helmud7543
    Auto już odstawiłem na warsztat do kumpla.
    Juto z rana jade do niego i pomierzymy ciśnienie.
    Ten komunikat mi się zapala po pierwszym odpaleniu po 2 sekundach i świeci ok 3 sekund i gaśnie.
    Ja też natychmiast gaszę silnik i po jakieś minucie odpalam znowu i nic już nie pokazuje. Pozdrawiam serdecznie.

  • #20 25 Cze 2017 21:38
    domex32
    Moderator Samochody

    Zmierz ciśnienie oleju na zimno, następnie pozostaw silnik na godzinę na wolnych obrotach i dokonaj kolejnego pomiaru, przedstaw wyniki na forum.

    helmud7543 napisał:
    Po remoncie silnika często są opiłki na pierwszej wymianie oleju.


    Świadczy to o braku higieny pracy.

  • #21 25 Cze 2017 21:45
    kada77
    Poziom 6  

    Do Domex32
    Wszystko opisze dokładnie jutro kolego.
    Aż mam stracha ci powiem co to jutro wyjdzie. Oby jeszcze szło ten silnik uratować.
    Pozdrawiam wszystkich którzy mi pomogli.
    Dziękuję bardzo.
    Jutro dam znać co wyszło.

  • #22 25 Cze 2017 22:27
    hak-2
    Poziom 11  

    Przepraszam nie doczytałem że dzieje się tak na zimnym silniku.Wygląda na nieszczelność w układzie i po dłuższym postoju olej spływa do miski po czy znów potrzebuje czasu aby nabić w układ. Ciśnienie około 3-4 bary przy 2000 obr. na ciepłym silniku , na zimnym na pewno będzie wyższe. Może da się go uratować-powodzenia.

  • #23 25 Cze 2017 22:35
    kada77
    Poziom 6  

    Do Hak-2
    Dzięki wielkie kolego.
    Martwi mnie tylko to że jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem ten oring między smokiem a pompą. Tydzień miałem spokój i od czwartku dziennie rano przy pierwszym odpaleniu, dzisiej było bez komunikatu.
    Pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do Hak-2
    Jeszcze jedno kolego może wiesz czy jest jakiś zaworek w pompie który jest odpowiedzialny za spływanie oleju do miski?
    Gdzieś na forum o tym czytałem.

  • #24 25 Cze 2017 22:55
    hak-2
    Poziom 11  

    Nie rozbierałem takiej pompy , więc nie doradzę, ale jeśli jakiś zawór występuje(zwrotny lub bezpieczeństwa) a podszedł pod niego np. opiłek metalu o których pisałeś wcześniej to może to być powodem spływania oleju.Podczas rozbierania warto się wszystkiemu bacznie przypatrzeć.Pośpiech nie wskazany.Gdzieś musi być przyczyna.

  • #25 26 Cze 2017 09:19
    kada77
    Poziom 6  

    Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
    Insignia już po sprawdzeniu ciśnienia.

    Na zimnym 4,5 bara tylko że ciśnienie pojawiło się dopiero po 4 sekundach.

    Na ciepłym 1,4 bara.

    Ktoś coś podpowie?

    Pozdrawiam.

  • #26 26 Cze 2017 11:16
    kwok
    Poziom 38  

    kada77 napisał:
    ciśnienie pojawiło się dopiero po 4 sekundach.

    I tu jest problem. Dzieje się tak dlatego że olej spływa z magistrali i filtra i po uruchomieniu pompa musi uzupełnić układ a to trwa. Jest to normalne zjawisko tylko że im silnik "luźniejszy" tym krócej trwa. W nowym trwałoby to jakiś miesiąc. Powodem jest wypracowany silnik tzn ma luzy na panewkach pewnie wałków rozrządu o czym świadczy nieco niskie ciśnienie na ciepłym. Należałoby jeszcze zmierzyć ciśnienie na rozgrzanym po ostrej jeździe bo olej się wtedy mocniej nagrzewa.

  • #27 26 Cze 2017 11:29
    kada77
    Poziom 6  

    Do kwok.
    Tylko że ten silnik ma 8 miesięcy
    Kupiłem cały goły słupek od gościa.
    I to by się panewki wyrobiły przez ten czas?

  • #28 26 Cze 2017 16:26
    kwok
    Poziom 38  

    Kupiłeś silnik po regeneracji co nie znaczy nowy fabrycznie. Myślę że wał korbowy i panewki są ok tylko panewki wałków rozrządu mają wiecej luzu niż dopuszcza to fabryka. Dlaczego tak sądzę? Bo większość "regeneratorów" skupia się na najważniejszych częściach tak aby silnik pracował i nie zjadał oleju czyli sam dół. Jeśli silnik był regenerowany to był jakiś powód a pewnie podobny jak w twoim poprzednim silniku.
    Czy by się panewki wyrobiłý? Wszystko jest możliwe jednak sądzę że przyczyna ściekania oleju i troszkę niskiego ciśnienia jest w głowicy która regeneracji panewek nie przeszła czyli taką już kupiłeś. Teraz zrobiło się cieplej, olej jest mniej gęsty niź zimą i łatwiej spływa.
    Jeszce inna przyczyna to sam olej, jeśli stało się to po wymianie to może kupiłeś podróbę oleju. Może olej jest rozrzedzony przez ropę? Wtryskiwacze? Przyczyn wiele niestety i ciężko postawić jednoznaczną diagnozę.
    Normalnie w starszych klamotach bez nadmiaru niepotrzebnych komputerów 4s świecącej kontrolki ciśnienia to normalność i silniki chodzą. W pracy mamy takie stare bardzo Iveki i tam rano się ze 20s kontrolka świeci i jakoś nic mu się nie dzieje. Ty niestety masz spartaczony silnik nowoczesną silnie oszczędną technologią i nie wiem czy oprócz głupigo komunikatu nie stanie się coś więcej.
    Właśnie przypomniało mi się że kol domex napisał że wał jest powierzchniowo utwardzany i nie nadaje się do regeneracji czyli szlifu. Jeśli został przeszlifowany to panewki mogą już się kończyć i wał oczywiście też. Opiłki to też złe świadectwo dla tego silnika, nawet jeśli pozniej ich już nie było to mogĺy już krzywdę pompie olejowej zrobić. Trzeba było reklamować silnik po pierwszej zmianie oleju a teraz to chyba lepiej będzie kupić sprawny używany z gwarancją na np rok albo 20-30 tys km.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kada77 napisał:
    I to by się panewki wyrobiły przez ten czas?

    Ja potrafię nowy silnik zameczyc w kilka godzin ☺

  • #29 26 Cze 2017 19:59
    hak-2
    Poziom 11  

    Witam , ja myślę że powodem spływania oleju nie jest głowica jak kolega wyżej napisał, lecz nieszczelność w dolnej części silnika , im niżej tym bardziej opróżni się układ smarowania.Skupił bym się na pompie olejowej i jej wszystkich połączeniach(smok, blok silnika itp.) Ciśnienie oleju mogło by być lepsze , ale jeśli te 1,5 bara było na ciepło i na wolnych obrotach to powinno jeszcze chodzić.

  • #30 26 Cze 2017 20:29
    Michal2002
    Poziom 21  

    Kolego czy silnik jest identyczny z tym który był wcześniej w aucie ?


    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME