Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf IV 1.9TDI klimatronic - nie włącza sprężarki

invisibleman 24 Cze 2017 13:21 1707 3
  • #1 24 Cze 2017 13:21
    invisibleman
    Poziom 19  

    Potrzebuję informację co jest potrzebne aby uruchomić sprzęgło sprężarki sterowane modułem 1J0 919 506K (14pin).
    Co zostało sprawdzone:
    Klima uzupełniona i szczelna. Sprzęgło zasilone na krótko - klimatyzacja działa.
    W klimatroniku brak błędów.
    W wartościach mierzonych - 1 kanał pozycja 1 - wartość 0 (niewyłączona)
    w kanale 11 w pozycji 4 niestety nie pokazuje wartości ciśnienia w układzie.
    Na wtyczce modułu
    1 (WP)- (to chyba służy do włączania elektrycznej pompy wody, więc nie ma znaczenia)
    2 (P)- sygnał z czujnika ciśnienia - jest 2.58V
    3 (Bi) - Co tutaj powinno być? (mam opis że pojawia się masa przy przegrzanym silniku)
    4 (K) - jest 12+ stałe
    5 (-NTC) - jest mostek z pinem 14 (+NTC)
    6 (31) - jest stała masa
    7 (T2) - włącznik termiczny chłodnicy (nie sprawdzone- ale nie powinno mieć znaczenia)
    8 (T4) - po włączeniu klimatyzacji na panelu pojawia się +12V
    9 (15) - po włączeniu zapłonu pojawia się + 12V
    10 (MK) - wyjście na sprężarkę - kable do cewki całe - jak tutaj podam 12V to klima chodzi
    11 (Tmot) - ???????
    12 (RES) - CO TUTAJ POWINNO BYĆ - na schemacie kabel idzie do klimatronika
    13 (HL) - ???????
    14 (+NTC) - mostek z pinem 5
    Nie sprawdzałem tej drugiej 4 pinowej wtyczki na module - ale to tylko sterowanie wentylatorów więc nie powinno mieć wpływu.
    Moduł przełożony do innego auta działa. Czujnik ciśnienia przełożony też działa.
    Pomocy bo utknąłem.

    0 3
  • #2 24 Cze 2017 16:22
    hak-2
    Poziom 11  

    Na początek bezpieczniki , przekaznik itp.

    3
  • Pomocny post
    #3 24 Cze 2017 18:47
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czy wentylatory startują czy też cisza?
    Jeżeli czujnik ciśnienia jest 3pinowy to ciśnienie powinno być widać w sterowniki silnika.

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Cze 2017 10:58
    invisibleman
    Poziom 19  

    Problem rozwiązany. Powodem był wypalony styk na bezpieczniku przy akumulatorze zasilający włącznik termiczny wentylatorów i podający 12V na pin 7. Zasilanie 12V było, ale w momencie kiedy powinny włączyć się wentylatory zanikało pod wpływem obciążenia. Dziękuję grala1 - za nakierowanie. Chwilę wcześniej na forum był podobny temat i dał mi trochę do myślenia. Zamykam.



    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".

    2
  Szukaj w 5mln produktów