Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Oplem Astra 1,6 rok produkcji 94, zap這n ??

foldback 31 Lip 2005 00:10 3553 16
  • #1 31 Lip 2005 00:10
    foldback
    Poziom 29  

    Witam,
    Ma dziwny problem z Oplem Astra 1,6 rok produkcji 94. Rok temu auto z niewiadomych przyczyn zacz窸o sporadycznie gasn望 na drodze (zdarzy這 mi si to ok. 4 razy) tzn. o鈍ieci豉 si kontrolka od zap這nu i auto zgas這- niemo積a go by這 odpali ponownie. Rozrusznik kr璚i, ale tak jakby nie by這 iskry. Po jakim czasie ok. 1 – 2 godziny auto odpala jakby nigdy nic i je寮zi. By貫m w serwisie (nie Opla) i elektryk nic nie wykry, – bo niby, co mia wykry jak wszystko dzia豉. Sprawdza貫m wi您ki styki i wszystko wporz康ku. Przeje寮zi貫m ca陰 zim na studia ok. 5 ty. km i ani razu nie zgas. Ostatnio jecha貫m i sta豉 si identyczna sytuacja auto zgas這 – czeka貫m a ostygnie i pr鏏owa貫m odpali, ale nic. Kolega mnie sholowa odda貫m auto do warsztatu. Dzi dzwonie i s造sz, 瞠 auto pali normalnie, pod陰czali go na komputer (tester) i nie pokazywa 瘸dnego b喚du.:cry:
    Moje pytanie, co to mo瞠 by mo瞠 kto si spotka ju z podobnym problemem?? Jak to naprawi?

  • #2 31 Lip 2005 00:43
    Jerzy100
    Poziom 22  

    To trudne pytanie. Trzeba zacz望 od pocz徠k, czyli od zasilania (paliwo), I zap這n. Ja bym bardziej przyczepi si zap這nu. Taki motyw mo瞠 robi cewka. Pod wp逝wam temperatury mo瞠 przerywa. Podstaw inn ale sprawdzon.

    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #4 31 Lip 2005 10:30
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    To stary numer OPLA do wymiany elektroniczny modu zap這nu, przymocowany gdzie pod,czy obok kopu趾i.

  • #5 31 Lip 2005 10:48
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Ja bym obstawial czujnik polozenia walu (zwany czujnikiem halla, generatorem impulsow itp).

  • #6 31 Lip 2005 10:58
    foldback
    Poziom 29  

    Z podstawieniem tej cewki to nie takie proste, bo jak ju pisa貫m takie rzeczy dziej si sporadycznie rzadko- musia豚ym kupi now cewk, bo nie mam, od kogo po篡czy. Wiec wole by pewny, 瞠 to akurat dzieje si przez t cz窷. Typ silnika: jest to silnik o mocy 55 (warto嗆 z dowodu prawdopodobnie kW ) 8 zaworowy nr silnika x16sz0… . nie wiem dok豉dnie, jaki to typ . Z tym modu貫m to ciekawa teoria, ile on mo瞠 mniejwi璚ej kosztowa - mo積a go jako posprawdza ?

  • Pomocny post
    #7 31 Lip 2005 11:07
    chrisi
    Poziom 16  

    mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete

  • #8 31 Lip 2005 19:31
    ARGAMEDON
    Poziom 23  

    Pisa貫m przecie , 瞠 to to,te to przerabia貫m ,objawy mia貫m dok豉dnie takie jak opisane.

  • #9 01 Sie 2005 00:20
    foldback
    Poziom 29  

    Jutro odbior autko od mechanika - pewnie nic nie znajdzie:cry:
    Spr鏏uj waszych rad zaczn od tego nieszcz窷liwego modu逝 zap這nu. Ale najpierw spr鏏uje odczyta b喚dy diagnostyczne. Ale jak znam 篡cie to pewnie wszystko b璠zie ok.

  • Pomocny post
    #10 01 Sie 2005 06:35
    Itek
    Poziom 20  

    Bardzo cz瘰to padaj te sterowniki robi si w nich zimne luty.Proponuje wymontowa ten komputer i da do jakiego elektronika aby przelutowa jego powinno by przy zasilanu i masach ok.
    Wszystko wskazuje 瞠 to tak jest zime luty to tak si zachowuj. Jedziesz do pewnego stopnia jek si rozgrzeje to roz陰cza uk豉d a postoji jaki czas ostygnie i z陰czy i zn闚 na jaki czas starczy i nie ma regu造 kiedy nast徙i kolejny raz. Mo瞠 wyst徙ic po kilometrze albo po stu

  • #11 02 Sie 2005 21:45
    foldback
    Poziom 29  

    Wszystko wskazuje, 瞠 to ten modu zap這nu, bo wszystko inne zosta這 posprawdzane.
    Moje kolejne pytanie brzmi: Czy ten modu zap這n to oddzielny element czy jest on zintegrowany z tym ‘komputerem ‘, kt鏎y znajduje si po stronie pasa瞠ra za schowkiem po prawej stronie– jak ju pisa貫m nr. Silnika to x16sz a Astra jest z 94 r :?:

  • Pomocny post
    #12 03 Sie 2005 00:04
    janusz kaczor
    Spec od samochod闚

    Zdecydowanie do wymiany modu zap這nowy pod cewk ,nie czepia sie sterownka.Objaw wyst瘼uje po rzgrzaniu silnka przy wysokiej temp. otoczenia dlatego jest to latem a nie zim.

  • #13 03 Sie 2005 09:22
    foldback
    Poziom 29  

    Tylko ,瞠 w mojej Sstrze nie ma 瘸dnego modu逝 pod cewk . Kable id wi您k prawdopodobnie to tego sterownika w kabinie za schowkiem. Gdzie si znajduje ten modu ??

  • Pomocny post
    #14 03 Sie 2005 12:41
    RAFA1976
    Poziom 14  

    wed逝g schematu twojego silniczka to masz modu z cewk 2 w jednym.(przy moim teoretycznie powinno by to samo ale ja mam modu pod cewk.). mam pytanko czy kable wn. id od cewki bezpo鈔ednio do 鈍iec czy przez kopu趾e z ro寮zielaczem?

  • #15 03 Sie 2005 17:38
    foldback
    Poziom 29  

    Kable WN id bezpo鈔ednio od cewki do 鈍iec.

  • Pomocny post
    #16 03 Sie 2005 19:41
    janusz kaczor
    Spec od samochod闚

    Przepraszam niedoczyta貫m 瞠 to jest SZ zwracam honor tam niema mod. pod cewk .Cewki maj elektronike w 鈔odku sterowanie impulsami 5V ze sterownika .trzeba sprawdzi z豉czke czujnka po. wa逝.Profilaktycznie sikn望 w ni unizolu itp.

  • #17 08 Wrz 2005 20:01
    foldback
    Poziom 29  

    Dzi瘯uje wszystkim za odpowied. Racje mieli wszyscy, co pisali, 瞠 jest to wina zintegrowanego modu逝 z cewk. Na razie auto je寮zi normalnie, opisane sytuacje zdarzaj si rzadko, co wskazuje na zimne luty w zintegrowanym module zap這nu. Mia貫m zamiar wymieni ca造 modu z cewk, ale niestety jest to droga cz窷 jak na kiesze studenta. Temp teraz spad豉 wiec my郵, 瞠 nie b璠e na razie nic z tym robi. Je郵i objawy si nasil to b璠 zmuszony wymieni 闚 modu :cry:
    Przynajmniej wiem, co jest uszkodzone.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME