Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over theremichalko12 wrote:
tda123 wrote:
Ja dorzucę że tak czy siak paliwa kopalniane się kończą i już niedługo będziemy musieli pochylić się nad tym problemem.
tda123 wrote:Ja dorzucę że tak czy siak paliwa kopalniane się kończą i już niedługo będziemy musieli pochylić się nad tym problemem.
vodiczka wrote:Jeżeli energia, którą wyprodukują, bez dopłat nie będzie konkurencyjna
mychaj wrote:naprawdę trzeba spalać ropę albo węgiel aby jeździć ?
Z zielonego robimy zacier, pędzimy, wlewamy i jedziemy.
Xantix wrote:Tak naprawdę każde źródło energii jest w jakiś sposób subsydiowane,
Kpc21 wrote:utor stwierdza tutaj, że i tak nie należy się tym przyjmować, bo samochody elektryczne będą bardziej długowieczne z uwagi na to, że tam za bardzo nie ma się co psuć, generalnie urządzenia napędzane silnikami elektrycznymi są bardziej trwałe od urządzeń napędzanych silnikami spalinowymi
Kpc21 wrote:Autor stwierdza tutaj, że i tak nie należy się tym przyjmować, bo samochody elektryczne będą bardziej długowieczne z uwagi na to, że tam za bardzo nie ma się co psuć, generalnie urządzenia napędzane silnikami elektrycznymi są bardziej trwałe od urządzeń napędzanych silnikami spalinowymi (zresztą – można spojrzeć na to, ile lat eksploatowany jest typowy autobus, a ile lat typowy tramwaj czy trolejbus, i to nie tylko w Polsce, ale i w krajach zachodnich).
sanfran wrote:silnikach produkowanych na przełomie wieków można spokojnie napisać, że są długowieczne.
kkknc wrote:Najstarsza Czy raczej z największym przebiegiem około 500tyś.
Jacekser wrote:Od wtorku po Niemczech będą jeździły ciężarówki z pantografami – pierwszy odcinek jest gotowy
japycz321 wrote:Moim zdaniem to kolejny nietrafiony pomysł.
Kraniec_Internetów wrote:Na długie dystanse lepszy byłby transport kolejowy, ale trzeba jeszcze tym pociągiem dojechać do miejsca docelowego, a nie rozładować towar na stacji kolejowej i wieźć 50km ciężarówkami.
vodiczka wrote:Problem jest nie tylko w czasie traconym na dwukrotnie przeładowanie kontenera ale i w konkurencyjności cenowej transportu samochodem i koleją oraz różnicy w prędkości przewozowej obu środków transportu.
Kraniec_Internetów wrote:Ciekawi mnie tylko awaryjność tego rozwiązania, mianowicie wystarczy jakiś większy wypadek, ktoś skosi słup i mamy gotowe zwarcie. Przecież samochody będą ciągle dotykały przewodów, więc wystarczy jakaś większa kolizja, samochód elektryczny podskoczy i albo zewrze linię do słupa, albo ją zerwie. I cały odcinek bez zasilania...
Kraniec_Internetów wrote:... Zwykle transport dla jednego odbiorcy składa się maksymalnie z kilku ciężarówek. Możnaby te 5 kontenerów załadować na pociąg, ale co zrobić z pozostałym miejscem kiedy taki pociąg może przewieźć tych kontenerów kilkadziesiat na raz.....
Kraniec_Internetów wrote:Na statki ładuje się od kilkuset do kilku tysięcy kontenerów. Kwestia logistyki ale czas przeznaczony na kompletowanie transportu to wydłużenie czasu przewozu liczonego nie od momentu ruszenia pociągu a od momentu dostarczenia kontenera na stację.Możnaby te 5 kontenerów załadować na pociąg, ale co zrobić z pozostałym miejscem kiedy taki pociąg może przewieźć tych kontenerów kilkadziesiąt na raz
Kraniec_Internetów wrote:Według danych z 2016r średnia prędkość handlowa pociągów towarowych była najwyższa w Holandii i wynosiła 64km/hNie wiem jak jest z prędkością, ale wydaje mi się że na większych dystansach, takich po 500km transport koleją byłby szybszy.
Erbit wrote:Jednak jak widać po tych firmach jest możliwe by przewieźć paczkę za 15 zł (ba.. nawet za 9) niezależnie od tego czy paczka jedzie z Pipidowa Dolnego do Górnego czy z Rzeszowa do Szczecina. Odpowiedzią jest tu ilość przesyłek oraz odpowiednia logistyka.
vodiczka wrote:Na statki ładuje się od kilkuset do kilku tysięcy kontenerów. Kwestia logistyki ale czas przeznaczony na kompletowanie transportu to wydłużenie czasu przewozu liczonego nie od momentu ruszenia pociągu a od momentu dostarczenia kontenera na stację.
vodiczka wrote:Według danych z 2016r średnia prędkość handlowa pociągów towarowych była najwyższa w Holandii i wynosiła 64km/h
w Hiszpanii 53km/h a w Polsce 25km/h.
Może Super Kontener Ekspres jadący z prędkością 100-120 km/h byłby konkurencyjny dla transportu samochodowego.
vodiczka wrote:Może Super Kontener Ekspres jadący z prędkością 100-120 km/h byłby konkurencyjny dla transportu samochodowego.
Kraniec_Internetów wrote:...
W takim razie uważam, że transport kolejowy w Polsce nie istnieje, bo nie istnieje logistyka, nie ma systemu który pozwalałby łączyć średniej wielkości transporty jadące w tym samym kierunku w wielkie pociągi .
...