Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wymiana Zyxela w ofercie Światłowód Orange Biznes

unky 25 Jun 2017 10:42 9180 20
  • #1
    unky
    Level 18  
    Witam
    Mam w firmie zainstalowany internet światłowodowy z Orange w pakiecie Biznes ze stałym IP.
    Światłowód do mojego routera podłączony jest przez modem oraz router Zyxel który mam od Orange. Za Zyxelem jest mój router który rozprowadza internet po całej firmie. Niby wszystko OK ale Zyxel lubi się zawiesić. Zdarzyło mi się to w ostatnim miesiącu ze dwa razy. Trzeba go wyłączyć z prądu i ponownie połączyć. Ostatnio zawiesiła się w dziwny sposób - przestały działać DNS'y. Internet niby był ale nie działał DNS.
    W domu to spoko, bym sobie zresetował i wsio, w firmie jednak wymagam stabilizacji i resetowanie okazjonalne nie wchodzi w grę.
    Czy można tego Zyxela wymienić na jakiś własny sprzęt? Na infolinii Biznes Orange od FTTH nie bardzo wiedzą czy jak wymienię Zyxela na inny sprzęt to czy usługa u mnie zadziała. Przerabiał ktoś już taką wymianę?
  • #2
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Żaden szanujący się dostawca nie wpuści do swojej sieci obcego nieautoryzowanego urządzenia. Musisz zgłaszać problem u dostawcy.
  • #3
    unky
    Level 18  
    Nie bardzo rozumiem?
    Jak miałem vdsl'a z Orange to nie korzystałem z Funboxa tylko z mojego własnego sprzętu.
  • #4
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    unky wrote:
    Nie bardzo rozumiem?
    Jak miałem vdsl'a z Orange to nie korzystałem z Funboxa tylko z mojego własnego sprzętu.

    To dwie różne technologie VDSL i FTTH. Ja nie słyszałem żeby ktoś korzystał w Orange w tej usłudze ze swojego urządzenia.
  • #6
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    jack63 wrote:
    Tak zciekawości. Na czym ma polegać ta autoryzacja???

    Niestety nie jestem pracownikiem tego operatora więc nie znam szczegółów.
  • #7
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Przy neostradzie FTTH z funbox2 można go wymienić na swój router który obsługuje VLAN. Opcji biznesowej nie znam.
  • #8
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Takie informacje powinny być dostępne w BOK u operatora a tu
    Quote:
    Na infolinii Biznes Orange od FTTH nie bardzo wiedzą czy jak wymienię Zyxela na inny sprzęt to czy usługa u mnie zadziała. Przerabiał ktoś już taką wymianę?
  • #9
    jack63
    Level 43  
    Szczegółów nie znasz, to może jakiś przykład z tego co znasz. Pytam z przekory, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej "autoryzacji".
    Jakie szkody może wyrządzić router klienta w sieci operatora?
    IMHO więcej szkód może wyrządzić router użytkownikowi. Szczególnie jak jest źle skonfigurowany, ma błedy w oprogramowaniu lub po prostu się wiesza, jak w temacie.
    Unky, czy nie możesz po prostu podłączyć modemu wprost do swojego routera?
    Pytanie jakie są konfiguracje sprzętowe(podłączenia kabli) i programowe obu routerów?
    Może masz w sieci dwa serwery DHCP?
  • #10
    unky
    Level 18  
    jack63 wrote:

    Unky, czy nie możesz po prostu podłączyć modemu wprost do swojego routera?
    Pytanie jakie są konfiguracje sprzętowe(podłączenia kabli) i programowe obu routerów?
    Może masz w sieci dwa serwery DHCP?


    Nie próbowałem ale całą konfigurację połączenia (np. hasło dostępowe) ustawia się na Zyxelu więc to raczej nie zadziała.
    Mój router ma włączone DHCP. Zyxel od Orange działa w trybie BRIDGE.
  • #11
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Jaki masz "swój" router w firmie?
    Ten zyxel to VMG8324-B10A ?
    Masz login i hasło do usługi?
  • #12
    unky
    Level 18  
    Tak, to ten model.
    Mój to Fritzbox 3490.
    Musiałbym przejrzeć dokumenty czy jest tam hasło.
  • #13
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Hasła loginu i hasła pewnie nie masz i też nie dostaniesz od operatora bo zyxel jest ustawiany "odgórnie". Twój fritz nie obsłuży połączenia WAN z VLANami.

    Zostaje Ci zgłaszanie zawieszania tego Zyxela aż w końcu ktoś to naprawi. Może masz tylko wadliwy egzemplarz.
  • #14
    nijel7
    Level 1  
    W usługach biznesowych nie zamienisz urządzenia od operatora. Możesz jednak podłączyć do Zyxela swój router i skonfigurować jego WAN na publiczny adres IP. Następnie dzwonisz do Orange i prosisz o przestawienie Zyxela w coś w stylu trybu bridge. Zostanie wyłączony na nim NAT, firewall, do LAN będzie przypisana tylko publiczna adresacja. Wtedy Zyxel będzie dla Twojego routera całkowicie transparentny.
  • #15
    unky
    Level 18  
    Tak mam zrobione. Zyxel pracuje w trybie bridge. Wszytskie adresy IP mam skonfigurowane na moim Fritzboxie.
  • #16
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Czyli tak ja mówiliśmy pozostaje zgłaszanie usterki u operatora.
  • #17
    LucekB
    Network and Internet specialist
    Możesz zgłosić do operatora wymianę urządzeni, wymienią na nowy/inny bezpłatnie.
  • #18
    unky
    Level 18  
    Router ZYXEL od Orange w usłudze Światłowodowej w Biznes Pakiecie działa w trybie Bridge ze względu na konieczność przepuszczenia wszystkich portów. Do Zyxel'a mam podłączonego FritzBox'a 3490 z którego rozprowadzam internet wewnątrz firmy.
    Fritzbox ma skonfigurowane statyczne IP nadane przez Orange, przypisane DNS'y Orange. Wszystko teoretycznie śmiga jak należy.
    Problem pojawia mi się w sytuacji w której muszę zrestartować Zyxel'a. (Czasami są przywieszki internetu i zdanie operator z Orange restartuje mi Zyxel'a). Po restarcie Zyxel'a bez problemu mogę się łączyć z zewnątrz z serwerami w firmie ale mam problem aby z firmy wyjść na zewnątrz. Wygląda tak jakby DNS'y nie działały prawidłowo. Po IP mogę bez problemu łączyć się z serwerami z zewnątrz ale jak łączę się po adresie np. "www.google.pl" to nie mogę łączyć się ze stroną google. Mam na to dwa rozwiązania: restart mojego Fritzboxa albo odłączenie kabla LAN łączącego Fritzboxa z Zyxelem i ponowne podłączenie. Od tego momentu sieć działa w pełni tak jak należy.

    Sumując - restart Zyxel'a pracujągeo jako Bridge powoduje że bez konieczności restartu Fritzbox'a internet nie działa prawidłowo - nie działają połączenia po DNS'ie
    Zamieniałem Fritzbox'a na inny router u sytuacja jest analogiczna. Problem wielokrotnie zgłaszany do Orange, technicy twierdzą że po ich stronie wszystko jest OK.
    Co mógłby jeszcze sprawdzić żeby wyeliminować ten problem?

    Sytuacja jest dla mnie niekomfortowa. Czasami internet potrafi się na Zyxelu zawiesić. Wtedy telefon do Orange - technicy restartuja Zyxela i teoretycznie internet działa już dobrze z punktu widzenia dostawcy usługi ale z mojej strony muszę zrestartować jeszcze Fritzbox'a. Oczywiście nie ma problemu jak jestem w firmie ale jak mnie fizycznie nie ma na miejscu a Zyxela trzeba restartować to dopóki nie pojawię się w firmie i fizycznie nie zrestartuje mojego router'a to internet nie działa. Lipa straszna.
  • #19
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    unky wrote:
    Co mógłby jeszcze sprawdzić żeby wyeliminować ten problem?

    Odnowienie dzierżawy IP we FritzBoxie - ja sobie ustawiłem 365 dni, ale może być i 24 h.
    Możesz też pomyśleć o wyłączniku czasowym w firmie.
  • #20
    unky
    Level 18  
    KOCUREK1970 wrote:
    unky wrote:
    Co mógłby jeszcze sprawdzić żeby wyeliminować ten problem?

    Odnowienie dzierżawy IP we FritzBoxie - ja sobie ustawiłem 365 dni, ale może być i 24 h.
    Możesz też pomyśleć o wyłączniku czasowym w firmie.

    Dzięki. To są jednak półśrodki.
  • #21
    unky
    Level 18  
    W komputerach podłączonych do Fritzboxa serwerem DNS był Fritzbox. Zmieniłem DNS na komputerach na DNS'y google: 8.8.8.8 i 8.8.4.4 rozwiązało problem.