Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos szarpie na zimnym silniku przy ruszaniu.

jack200 25 Cze 2017 12:08 963 10
  • #1 25 Cze 2017 12:08
    jack200
    Poziom 14  

    Witam kolegów
    Lanos 1.5 8V dławi trochę na zimnym, jak przejadę 600m wszystko jest git. Porobione było:nowy filtr paliwa i powietrza, przepustnica wyczyszczona na błysk, EGR wyczyszczony, nowy czujnik temperatury płynu, przewody podciśnienia posprawdzane i na końcach dla pewności pozaciskane opaskami, nowe świece, przewody 5 miesięcy. Na zimnym dalej go dławi (wolne obroty idealne) przy ruszani szczególnie na przejściu z 2 na 3 bieg. Normalnie ręce opadają. Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam. Błędów błyskowych na spinacz też nie wywala. Po resecie było lepiej kilka dni. Podejrzewam też paliwo w zbiorniku. Niech ktoś mądrzejszy coś poradzi.

    0 10
  • Pomocny post
    #2 25 Cze 2017 14:05
    mrx2000
    Poziom 15  

    jack200 napisał:
    Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam.

    Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp.
    Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy wiązkowe w Lanosach.
    Próbuj ruszać wiązką i obserwować czy następują jakieś zmiany w pracy silnika.
    Możesz spróbować chociaż zmierzyć napięcie na TPS między czarnym, a jasnoniebieskim ok.4,5-5 V.
    Natomiast między czarnym ,a ciemnoniebieskim ma być od 0,56-0,62 do ok.4,5-5 V i powinno w miarę płynnie iść jak kręcisz przepustnicą.
    Napięcie wstępne regulujesz śrubką na przepustnicy, ale nie możesz też zakryć klapą przepustnicy dziurek od podciśnień (musiałbyś widzieć przy zdjętej rurze dolotowej), no i oczywiście by się nie klinowała klapka. Możesz minimalnie dodatkowo podregulować też na mocowaniu TPS'a bo chyba otwory ma lekko w fasolkę.
    Poza tym sprawdź czujnik MAT w dolocie czy czasem wtyczka nie odpadła.

    Weź się do roboty, bo narazie dużo piszesz po forach i polecam się trzymać szczególnie tego jednego ;)

    0
  • #3 25 Cze 2017 17:29
    jack200
    Poziom 14  

    mrx2000 napisał:
    jack200 napisał:
    Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam.

    Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp.
    Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy wiązkowe w Lanosach.
    Próbuj ruszać wiązką i obserwować czy następują jakieś zmiany w pracy silnika.
    Możesz spróbować chociaż zmierzyć napięcie na TPS między czarnym, a jasnoniebieskim ok.4,5-5 V.
    Natomiast między czarnym ,a ciemnoniebieskim ma być od 0,56-0,62 do ok.4,5-5 V i powinno w miarę płynnie iść jak kręcisz przepustnicą.
    Napięcie wstępne regulujesz śrubką na przepustnicy, ale nie możesz też zakryć klapą przepustnicy dziurek od podciśnień (musiałbyś widzieć przy zdjętej rurze dolotowej), no i oczywiście by się nie klinowała klapka. Możesz minimalnie dodatkowo podregulować też na mocowaniu TPS'a bo chyba otwory ma lekko w fasolkę.
    Poza tym sprawdź czujnik MAT w dolocie czy czasem wtyczka nie odpadła.

    Weź się do roboty, bo narazie dużo piszesz po forach i polecam się trzymać szczególnie tego jednego ;)

    Skoro wiesz, że pisze po forach to znaczy, że też tam bywasz :D,a co nie wolno zabronisz? A tak na marginesie to nic ci do tego :D.
    Tyle co napisałeś, to żadna eureka wystarczy wpisać w gogle, przestań nabijać sobie posty na moim wątku.
    Dałeś mi radę, żebym się wzioł się do roboty, dam i tobie Weź poczytaj poszerz swoją wiedzę dokładniej to się dowiesz, że napięcia na TPS nie reguluje się śrubką od przepustnicy, a dlaczego to sobie doczytaj.
    Żeby coś napisać to trzeba jeszcze coś wiedzieć w temacie. Poczytaj, poczytaj, sprawdź w praktyce, a jak naprawdę będziesz wiedział to dopiero pomagaj ludziom na forum. Przyszedłem na to forum po pomoc do ludzi którzy naprawdę mają coś mądrego do powiedzenia.

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Cze 2017 18:02
    mrx2000
    Poziom 15  

    Nie nabijam sobie postów i nie sądziłem, że w ten sposób odbierzesz jego treść... sprzydałoby się byś lepiej zaczął interpretować czyjeś teksty i emotikony bo zupełnie opacznie zrozumiałeś moją odpowiedź.
    Zapytaj się tych co twierdzą, że nigdy w życiu się nie rusza tej śrubki, co jest jak jest już po 18 latach lekko rozklepana i lekko wklepany punkt w stopce, to co wtedy czy napięcie wstępne nie jest minimalnie rozkalibrowane. Poza tym jeśli nie jesteś pierwszym posiadaczem to skąd jesteś pewien czy ktoś sobie tam nie kręcił.
    Swoje doświadczenia opieram nie na czytaniu tylko na posiadaniu od 18 lat lanosa i wielu przygodach z nim związanych, a to drugie forum znam i uczestniczę w nim od lat.
    Napisałem Ci po to żeby jeszcze utwierdzić w przekonaniu jak to jest z wiązkami, a że się pokrywa z innymi opiniami w necie to chyba normalne, ale widzę że Twoje ego chyba tutejsze serwery nie obejmą i obiecuję, że już nie będę sobie "nabijał" postów w Twoim temacie i życzę udanego poszukiwania usterki...

    0
  • #5 25 Cze 2017 19:20
    jack200
    Poziom 14  

    @mrx2000
    Może się "spiołem " ale trudno tego nie zrobić jak się czyta ostatnie zdanie w twoim pierwszym poście. Mimo to dzięki za chęci pomocy. W wolnej chwili zajrzę do tej wiązki :D

    0
  • #6 02 Lip 2017 13:21
    jack200
    Poziom 14  

    @mrx2000 Wygląda na to, że miałeś rację co do zlutowania blaszek w wiązce, przemyślałem Twój post i podziałał na mnie mobilizująco, w poniedziałek rozprułem wiązkę wyciąłem cztery blaszki i polutowałem kable, do piątej nie mogłem się dokopać bez kanału. Po zlutowaniu i zaprogramowaniu wolnych obrotów do dziś jest dobrze. Masz ode mnie łapkę w górze, przepraszam Cię za małą "spinkę" :). (Pamiętaj tylko, że jestem wolnym człowiekiem i będę chodził po różnych forach) :D. Dziękuję za pomoc :D

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Lip 2017 07:36
    g107r
    Poziom 33  

    mrx2000 napisał:
    Zapytaj się tych co twierdzą, że nigdy w życiu się nie rusza tej śrubki, co jest jak jest już po 18 latach lekko rozklepana i lekko wklepany punkt w stopce, to co wtedy czy napięcie wstępne nie jest minimalnie rozkalibrowane.
    Ale na -, nie na + od wymaganego napięcia spoczynkowego, z napięciem 0,7V to trzeba by ją wykręcać, pogłębiać "wklepanie".

    0
  • Pomocny post
    #8 03 Lip 2017 08:06
    mrx2000
    Poziom 15  

    g107r napisał:
    Ale na -, nie na + od wymaganego napięcia spoczynkowego, z napięciem 0,7V to trzeba by ją wykręcać, pogłębiać "wklepanie".

    Zgadza się że na minus, ale ja w kontekście nie dotykania tej śrubki się wypowiedziałem i skąd te 0,7V bo tutaj nic nie pisane o tym - mam nadzieję że nie uraziłem kogoś z Forum DU ;)

    0
  • Pomocny post
    #9 03 Lip 2017 08:19
    g107r
    Poziom 33  

    Nie, swoją drogą nie wiem czy Ciebie nie urażono :wink:

    0
  • #10 08 Lip 2017 10:40
    jack200
    Poziom 14  

    Po wycięciu blaszek i polutowaniu przewodów wiązki jak radził kolega mrx2000 lanos odzyskał wigor i przestał szarpać,( jeżdżę dwa tygodnie po naprawie i jest ok) więc zamykam temat i dziękuję kolegom za pomoc :D

    0
  • #11 07 Sie 2017 18:37
    jack200
    Poziom 14  

    Niestety po miesiącu szarpanie na zimnym silniku zaczęło powracać w sobotę przeczyściłem wszystkie bezpieczniki pod maską i w kabinie większość 10A była zaśniedziała [biały nalot] i lekko przypieczona, nie wiem czy to coś pomoże, jak ktoś ma jeszcze jakiś konkretny pomysł to niech pisze. A masy silnika i karoserii też wyczyszczone i przesmarowane środkiem do końcówek elektrycznych. Błędów przy sprawdzaniu na spinacz też nie ma. Zobaczymy co będzie teraz.
    Z powodu braku zainteresowania zamykam temat.

    0