Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

temperatura silnika skody fabii

31 Lip 2005 09:44 7372 26
  • Poziom 14  
    problem polega na tym ze wskaznik po zastartowaniu silnika wskazuje minimalna temperaturę. w czasie jazdy nie ma wcale ochoty ruszyc sie.
    Ciagle wskazuje minimalna temperature.
    po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika wskaznik wychyla sie pokazujac wartosc w srodku skali.
    Nie jest to staly blad-ale pojawia sie coraz czesciej. Ostatnio nawet w trakcie pracy silnika wskazowka tempetatury zeszla ze srodka skali do skrajnego lewego polozenia.
    Czy wie ktos co sie zaczyna psuc? ma kto sugestie jak przywrocic stan prawidlowych wskazan?
  • IGE-XAO
  • Poziom 24  
    Witam!! Czy probowales oczyscic styki od zlacza czujnika temperatury (zaoksydowane, ukruszone). W desce rozdzielczej tez moga przerywac. Pozdrawiam!!
  • Poziom 14  
    na razie robie wszystko po omacku bo nie wiem gdzie sie cokolwiek znajduje nie mam ani ksiazki ani schematu wiec nie wiem gdzie co jest
    dopiero kupilem wiedze na allegro zabiore sie za czyszczenie stykow jak bede wiedzial gdzie sie czujnik znajduje tylko gorzej bedzie ze stykami na desce rozdzielczej? jak sie tam dostac?
  • Poziom 14  
    chwile nie pisalem bo musialem zlokalizowac czujniki
    poczyscilem styki i dalej nic----- zlokalizowalem czujnik temperatury na chlodnicy oraz czujnik w obrebie termostatu - nie wiem ktory czujnik odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej.
    ciekawostka jest to ze podczas pracy silnika gdy wskaznik wychyla sie prawidlowo wypinam wtyk czujnika w okolicach termostatu wtedy wskazowka spada do zera-ponowne wpiecie wtyku nie powoduje juz zainicjowania wskazan.
    dopiero wylaczenie i wlaczenie zaplonu powoduje zainicjowanie wskazan
    moze ktos wie?
    1.ktory czujnik odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej
    2.w ktore miejscedoprowadzony jest sygnal od czujnika?/wtyki?bezpieczniki?przekazniki?/
    i jeszcze jedno---kto powie gdzie sa przekazniki w fabiance i jak sie do nich dostac
  • Poziom 14  
    no i tak jestem znowu ty w tym poscie niekt nie odpisuje a szkoda poczyscilem styki na czujniku temperatury zamontowanym w okolicach termostatu myslalem ze usunolem usterke - niestety nie mam dalej ten sam problem wskaznik na desce raz pokazuje zero innym razem prawidlowo o czymm w trakcie pracy solnika znow potrafi sie wylaczyc piszecie ze moze jakis wadliwy styk na desce rozdzielczej ale jak sie do niej dostac? moze opisze ktos jak biegna kabelki od tego czujnika i jak dostac sie do wnetrznosci deski rozdzilczej? kable ida od czujnika do janalow w profilu zamknietym ale gdzie?? dokad??
    moze ktos pomoze??
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Na 99% czujnik temperatury. Wymień i powinno pomóc.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    nie zastanawiaj się i szkoda twojego czasu na szukanie po po prostu zakup sobie czujnik tem peratury i wtymień go miałem mnustwo takich przypadków.
  • Poziom 10  
    Miałem identyczny problem i potwierdzam-czujnik temperatury do wymiany. U mnie dodatkowo objawiało się to tym, iż rozgrzany silnik nie zawsze chciał odpalić. Po wymianie wszystkie problemy zniknęły. Na allegro czujnik ten można kupić za ok 30 PLN.
  • IGE-XAO
  • Poziom 14  
    wlasnie zakupilem czujnik-teraz czekam na przesylke jak zamontuje nowy to odpowiem czy to pomoglo.
    a teraz moze ktos wie????? schemat elektryczny ktorego wolzwagena jest identyczny ze schematem fabii?
  • Poziom 23  
    jan_man napisał:
    wlasnie zakupilem czujnik-teraz czekam na przesylke jak zamontuje nowy to odpowiem czy to pomoglo.
    a teraz moze ktos wie????? schemat elektryczny ktorego wolzwagena jest identyczny ze schematem fabii?


    A jakiego VW masz schemat? Podeslij to Ci powiem, czy są identyczne, w co wątpię. :-)
    VW polo może mieć podobny schemat do fabii (seat ibiza również), bo fabia to taki wóz testowy VW i większość rzeczy tam zamontowane było nowe jak na owe czasy. :-)
  • Poziom 21  
    VW Polo jest prawie identyczny
  • Poziom 14  
    wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce
    http://volkswagen.msk.ru/
    ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii
    pozdrowienia
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    jan_man napisał:
    wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce
    http://volkswagen.msk.ru/
    ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii
    pozdrowienia


    A jaki masz silnik, bo tego jest sporo.
  • Poziom 14  
    dzieki za zainteresowanie
    moje jezdzidelko to skoda fabia clasik 1,4 Mpi 50 kw
    z silnikiem AME prod.2000 rok
  • Poziom 14  
    dzieki nom za pomoc
  • Poziom 19  
  • Poziom 14  
    wlasnie wrocilem po przejechaniu kilkuset kilometreow na nowym czujniku.
    ale po kolei.
    wyjolem stary i zamontowalem nowy czujnik.
    na bazie starego zmontowalem prosty uklad to znaczy podpiolem go do omomierza i traktowalem roznymi temperaturami przy temp.15 stopni opor czujnika wynosil okolo 3 kilooma przy 20 stopniach okolo 2 kilooma --w 100 stopniach opor zmalal do 200 omow.
    potraktowalem go temteraturami kilkanascie razy i nie wskazywalo nic na to by wlasnie on byl uszkodzony.
    ale jechalem teraz na nowym czujniku i teraz wszystko bylo ok.
    nowy czyjnik zachowuje sie bez zarzutow. wskazania sa stabiklne -- nie rozlancza sie.
    podczas wymiany starego czujnika na nowy zacisnolem nieznacznie styki wewnatrz kostki.
    nawiasem mowiac polaczenia stykowe sa strasznie mizerne tak delikatne ze az nie przystoi na firme ktora wyprodukowala auto.
    gadajac w skrocie -- po wymianie czujnika problem ktory opisewalem w temacie zniknol.
    dzieki za zainteresowanie
  • Poziom 21  
    tak jak sprawdzałeś to nie da się sprawdzić starego czujnika bo podczas jazdy ona zachowuje się inaczej a jest to nagminna usterka w tym aucie
  • Poziom 14  
    ok.stefano kupilem przeciez nowy czujnik-zamontowalem i jest w porzadku
    stary tak sprawdzalem ale nie po to by go na nowo zakladac dzieki za zainteresowanie
  • Poziom 11  
    mam podobny problem proszę o pomoc i wskazanie gdzie ten czujnik się znajduje w którym miejscu
  • Poziom 11  
    hm a w którym miejscu jest ten termostat??
  • Poziom 19  
  • Poziom 11  
    dziękuję bardzo za pomoc

    Dodano po 43 [sekundy]:

    jak zamknąc ten temat ???
  • Poziom 15  
    jan_man napisał:
    wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce
    http://volkswagen.msk.ru/
    ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii

    Mom Ci pomogl i chwala mu za to :spoko: :spoko: ... ale tak sie sklada, ze na tamtej stronce masz rowniez informacje (np. serwisowki lub/i ich fragmenty) dotyczace roznych modeli Skody, w takze Fabii z Twoim silnikem (AME).
  • Poziom 14  
    rdcom zanim kupisz nowy czunik i wydasz kase to zmierz opornosc czujnika - najczesciej błąd wskazań to brak styku we wtyczce lub styk przy zwiekszonym oporze elektrycznym w kostce.
    opornosci pomiedzy dwoma pinami w czujniku:
    15 stopni celsjusza opór 3 kiloomy
    20 stopni opór 2 kiloomy
    100 stopni opór 200 omów
    Kupowalem czujniki jeden za drugim w koncu polutowalem kabelki do pinow i wlutowalem je w kable od tej pory nie mam problemu
  • Poziom 11  
    czujnik wymieniłem jest to samo. Zastanowił mnie fakt (ostatnio zrobiło się zimniej) że autko trochę więcej na komputerze pali zrobiłem mały test - po uruchomieniu silnika po około 3 minutach chłodnica zaczeła się robić ciepła. Chyba mam walnięty termostat a czujnik pokazuje prawidłową temperaturę