Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

temperatura silnika skody fabii

jan_man 31 Lip 2005 09:44 6868 26
  • #1 31 Lip 2005 09:44
    jan_man
    Poziom 14  

    problem polega na tym ze wskaznik po zastartowaniu silnika wskazuje minimalna temperaturę. w czasie jazdy nie ma wcale ochoty ruszyc sie.
    Ciagle wskazuje minimalna temperature.
    po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika wskaznik wychyla sie pokazujac wartosc w srodku skali.
    Nie jest to staly blad-ale pojawia sie coraz czesciej. Ostatnio nawet w trakcie pracy silnika wskazowka tempetatury zeszla ze srodka skali do skrajnego lewego polozenia.
    Czy wie ktos co sie zaczyna psuc? ma kto sugestie jak przywrocic stan prawidlowych wskazan?

    0 26
  • #2 31 Lip 2005 10:41
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!! Czy probowales oczyscic styki od zlacza czujnika temperatury (zaoksydowane, ukruszone). W desce rozdzielczej tez moga przerywac. Pozdrawiam!!

    0
  • #3 31 Lip 2005 10:58
    jan_man
    Poziom 14  

    na razie robie wszystko po omacku bo nie wiem gdzie sie cokolwiek znajduje nie mam ani ksiazki ani schematu wiec nie wiem gdzie co jest
    dopiero kupilem wiedze na allegro zabiore sie za czyszczenie stykow jak bede wiedzial gdzie sie czujnik znajduje tylko gorzej bedzie ze stykami na desce rozdzielczej? jak sie tam dostac?

    0
  • #4 05 Wrz 2005 09:30
    jan_man
    Poziom 14  

    chwile nie pisalem bo musialem zlokalizowac czujniki
    poczyscilem styki i dalej nic----- zlokalizowalem czujnik temperatury na chlodnicy oraz czujnik w obrebie termostatu - nie wiem ktory czujnik odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej.
    ciekawostka jest to ze podczas pracy silnika gdy wskaznik wychyla sie prawidlowo wypinam wtyk czujnika w okolicach termostatu wtedy wskazowka spada do zera-ponowne wpiecie wtyku nie powoduje juz zainicjowania wskazan.
    dopiero wylaczenie i wlaczenie zaplonu powoduje zainicjowanie wskazan
    moze ktos wie?
    1.ktory czujnik odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej
    2.w ktore miejscedoprowadzony jest sygnal od czujnika?/wtyki?bezpieczniki?przekazniki?/
    i jeszcze jedno---kto powie gdzie sa przekazniki w fabiance i jak sie do nich dostac

    0
  • #5 26 Wrz 2005 18:32
    jan_man
    Poziom 14  

    no i tak jestem znowu ty w tym poscie niekt nie odpisuje a szkoda poczyscilem styki na czujniku temperatury zamontowanym w okolicach termostatu myslalem ze usunolem usterke - niestety nie mam dalej ten sam problem wskaznik na desce raz pokazuje zero innym razem prawidlowo o czymm w trakcie pracy solnika znow potrafi sie wylaczyc piszecie ze moze jakis wadliwy styk na desce rozdzielczej ale jak sie do niej dostac? moze opisze ktos jak biegna kabelki od tego czujnika i jak dostac sie do wnetrznosci deski rozdzilczej? kable ida od czujnika do janalow w profilu zamknietym ale gdzie?? dokad??
    moze ktos pomoze??

    0
  • Pomocny post
    #6 26 Wrz 2005 20:03
    pontuś
    Poziom 18  

    Na 99% czujnik temperatury. Wymień i powinno pomóc.

    0
  • Pomocny post
    #7 27 Wrz 2005 08:51
    stefano11
    Poziom 21  

    nie zastanawiaj się i szkoda twojego czasu na szukanie po po prostu zakup sobie czujnik tem peratury i wtymień go miałem mnustwo takich przypadków.

    0
  • #8 28 Wrz 2005 15:59
    Tom_K
    Poziom 10  

    Miałem identyczny problem i potwierdzam-czujnik temperatury do wymiany. U mnie dodatkowo objawiało się to tym, iż rozgrzany silnik nie zawsze chciał odpalić. Po wymianie wszystkie problemy zniknęły. Na allegro czujnik ten można kupić za ok 30 PLN.

    0
  • #9 29 Wrz 2005 17:38
    jan_man
    Poziom 14  

    wlasnie zakupilem czujnik-teraz czekam na przesylke jak zamontuje nowy to odpowiem czy to pomoglo.
    a teraz moze ktos wie????? schemat elektryczny ktorego wolzwagena jest identyczny ze schematem fabii?

    0
  • #10 29 Wrz 2005 19:32
    nom
    Poziom 23  

    jan_man napisał:
    wlasnie zakupilem czujnik-teraz czekam na przesylke jak zamontuje nowy to odpowiem czy to pomoglo.
    a teraz moze ktos wie????? schemat elektryczny ktorego wolzwagena jest identyczny ze schematem fabii?


    A jakiego VW masz schemat? Podeslij to Ci powiem, czy są identyczne, w co wątpię. :-)
    VW polo może mieć podobny schemat do fabii (seat ibiza również), bo fabia to taki wóz testowy VW i większość rzeczy tam zamontowane było nowe jak na owe czasy. :-)

    0
  • #11 29 Wrz 2005 19:47
    stefano11
    Poziom 21  

    VW Polo jest prawie identyczny

    0
  • #12 30 Wrz 2005 14:39
    jan_man
    Poziom 14  

    wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce
    http://volkswagen.msk.ru/
    ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii
    pozdrowienia

    0
  • Pomocny post
    #13 30 Wrz 2005 20:45
    nom
    Poziom 23  

    jan_man napisał:
    wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce
    http://volkswagen.msk.ru/
    ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii
    pozdrowienia


    A jaki masz silnik, bo tego jest sporo.

    0
  • #14 01 Paź 2005 09:10
    jan_man
    Poziom 14  

    dzieki za zainteresowanie
    moje jezdzidelko to skoda fabia clasik 1,4 Mpi 50 kw
    z silnikiem AME prod.2000 rok

    0
  • #15 02 Paź 2005 17:43
    jan_man
    Poziom 14  

    dzieki nom za pomoc

    0
  • #16 08 Paź 2005 16:55
    sebastian.los
    Poziom 19  
  • #17 09 Paź 2005 16:13
    jan_man
    Poziom 14  

    wlasnie wrocilem po przejechaniu kilkuset kilometreow na nowym czujniku.
    ale po kolei.
    wyjolem stary i zamontowalem nowy czujnik.
    na bazie starego zmontowalem prosty uklad to znaczy podpiolem go do omomierza i traktowalem roznymi temperaturami przy temp.15 stopni opor czujnika wynosil okolo 3 kilooma przy 20 stopniach okolo 2 kilooma --w 100 stopniach opor zmalal do 200 omow.
    potraktowalem go temteraturami kilkanascie razy i nie wskazywalo nic na to by wlasnie on byl uszkodzony.
    ale jechalem teraz na nowym czujniku i teraz wszystko bylo ok.
    nowy czyjnik zachowuje sie bez zarzutow. wskazania sa stabiklne -- nie rozlancza sie.
    podczas wymiany starego czujnika na nowy zacisnolem nieznacznie styki wewnatrz kostki.
    nawiasem mowiac polaczenia stykowe sa strasznie mizerne tak delikatne ze az nie przystoi na firme ktora wyprodukowala auto.
    gadajac w skrocie -- po wymianie czujnika problem ktory opisewalem w temacie zniknol.
    dzieki za zainteresowanie

    0
  • #18 09 Paź 2005 19:28
    stefano11
    Poziom 21  

    tak jak sprawdzałeś to nie da się sprawdzić starego czujnika bo podczas jazdy ona zachowuje się inaczej a jest to nagminna usterka w tym aucie

    0
  • #19 05 Lis 2005 14:48
    jan_man
    Poziom 14  

    ok.stefano kupilem przeciez nowy czujnik-zamontowalem i jest w porzadku
    stary tak sprawdzalem ale nie po to by go na nowo zakladac dzieki za zainteresowanie

    0
  • #20 06 Wrz 2007 18:14
    rdcom
    Poziom 11  

    mam podobny problem proszę o pomoc i wskazanie gdzie ten czujnik się znajduje w którym miejscu

    0
  • #22 07 Wrz 2007 18:59
    rdcom
    Poziom 11  

    hm a w którym miejscu jest ten termostat??

    0
  • #23 08 Wrz 2007 14:52
    sebastian.los
    Poziom 19  
  • #24 08 Wrz 2007 16:41
    rdcom
    Poziom 11  

    dziękuję bardzo za pomoc

    Dodano po 43 [sekundy]:

    jak zamknąc ten temat ???

    0
  • #25 08 Wrz 2007 18:31
    dedeks
    Poziom 15  

    jan_man napisał:
    wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce
    http://volkswagen.msk.ru/
    ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii

    Mom Ci pomogl i chwala mu za to :spoko: :spoko: ... ale tak sie sklada, ze na tamtej stronce masz rowniez informacje (np. serwisowki lub/i ich fragmenty) dotyczace roznych modeli Skody, w takze Fabii z Twoim silnikem (AME).

    0
  • #26 09 Wrz 2007 12:00
    jan_man
    Poziom 14  

    rdcom zanim kupisz nowy czunik i wydasz kase to zmierz opornosc czujnika - najczesciej błąd wskazań to brak styku we wtyczce lub styk przy zwiekszonym oporze elektrycznym w kostce.
    opornosci pomiedzy dwoma pinami w czujniku:
    15 stopni celsjusza opór 3 kiloomy
    20 stopni opór 2 kiloomy
    100 stopni opór 200 omów
    Kupowalem czujniki jeden za drugim w koncu polutowalem kabelki do pinow i wlutowalem je w kable od tej pory nie mam problemu

    0
  • #27 14 Wrz 2007 04:47
    rdcom
    Poziom 11  

    czujnik wymieniłem jest to samo. Zastanowił mnie fakt (ostatnio zrobiło się zimniej) że autko trochę więcej na komputerze pali zrobiłem mały test - po uruchomieniu silnika po około 3 minutach chłodnica zaczeła się robić ciepła. Chyba mam walnięty termostat a czujnik pokazuje prawidłową temperaturę

    0