Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mid 128 Psid 45 fmi 14 Renault Magnum 480dxi błąd usterka

kochas0700 26 Jun 2017 16:58 17130 37
  • #1
    kochas0700
    Level 10  
    Witam
    Wyskoczył mi błąd mid 128 psie 45 fmi14 workschop stop odcielo moc samochodu. Proszę o rozszyfrowanie tego błędu oraz mała podpowiedź co zrobić i od czego się zabrać.
  • #2
    Foxtrott
    Level 34  
    PSIE 45 czy PSID 45 ?

    Kod usterek: MID 128 - PSID45 - FMI14

    Informacje ogólne o kodzie usterki:
    MID128 - Blok elektroniczny silnika
    PSID45 Znaczne stężenie tlenków azotu – Przyczyna nieznana
    FMI-14 Instrukcje specjalne
    pomocne:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2356858.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2988097.html
  • #3
    kochas0700
    Level 10  
    Wtryskiwacz sprawny oraz umyty dokładnie błąd dalej występuje. Jakieś pomysły co działać dalej. Filtry oraz cała instalacja sprawdzona
  • #5
    kochas0700
    Level 10  
    Witam błędu jak wyżej już nie wyskoczył drugi raz Ale pojawiły się nowe błędy już nie mam pojęcia co jej dolega.
    Nowe błędy
    Mid 128 psid 90 fmi 1
    Mid 128 psid 98 fmi 1
    Mid 128 psid 101 fmi7
  • #6
    Foxtrott
    Level 34  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1790143.html
    MID 128, PSID 98, FMI 1 - błąd dotyczy systemu doładowania powietrza (sprawdzić szczelność dolotu, czujnik i jego wiązka, turbina).
    Mid 128 psid 101 fmi 7 zawór sterujący chłodzenia i powrotu AdBlue, zatkany przewód powrotny lub wadliwy/nieodpowiedni zawór.
  • #7
    kochas0700
    Level 10  
    Witam błąd dalej występuje mid 128 sid 32 fmi 7

    Dodano po 6 [minuty]:

    Oraz mis 128 pid 102 fmi 0
  • #8
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
  • #9
    kochas0700
    Level 10  
    Witam
    Pojawiły mi się błędy mid 185 psid 1 fmi 5 mid 185 sid 251 proszę o rozszyfrowanie
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    kochas0700
    Level 10  
    Witam wyskoczył mi nastepny błąd brakuje nieparzystych biegów MID 130 Psid 23 FMI 11.
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    kochas0700
    Level 10  
    Witam mam problem z apm w dxi zawór jest po pełnej regeneracji. Mid 185 Sid 251 fmi 1
  • #14
    maxetm
    Level 23  
    Kolego po kodzie wnioskuje że masz problem z zasilaniem sterownika APM. Sprawdź bezpieczniki jeśli są ok to pomierz napięcia zasilające na sterowniku APM. Jeśli są ok to sterownik do wymiany jeśli brak napięcia to problem w wiązce elektrycznej pod kabiną tam najczęściej łamią się przewody ;) . Najprawdopodobniej przy tym kodzie błędu z APM leci powietrze dołem brak możliwości osiągnięcia odpowiedniego ciśnienia w układzie :)
  • #15
    kochas0700
    Level 10  
    Tak jak pisałem zawór po regeneracji czyli zawór sprawny i nie miał błędów w sterowniku. Jeżeli nie było by zasilania to by auto nie odpaliło ponieważ by nie miał połączenia z can.
  • #16
    maxetm
    Level 23  
    Jesteś w błędzie, niektóre DXI przy odpiętej wtyczce normalnie odpalają a nie które owszem nie odpalają......
    "niskie napięcie między stykami 3 lub 1 a stykiem masowym 4 , możliwe zwarcie między przewodami " więc miernik do ręki :)
  • #17
    kochas0700
    Level 10  
    Jeżeli tak to w poniedziałek będę szukał w instalacji tak jak pisałeś że pod kabiną kable się przełamują miałem przypadek z tym tylko wtedy hamulce naczepy mi odjelo. Więc przegrzebac trzeba wioskę.
  • #18
    maxetm
    Level 23  
    Najpierw włącz zapłon i sprawdź sobie na podpiętej wtyczce napięcia. Pin 1 i 3 to zasilania a 4 masa. Bardzo częsta usterka jak APM niedomaga.
  • #19
    kochas0700
    Level 10  
    Witam mam problem z renault magnum wyskoczył mi bląd Mid 136 Sid 7 FMI 2
  • Helpful post
    #20
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Kod usterki
    Mid 136 Sid 7 Modulator osi 1, lewa strona
    Uwaga! W wypadku usterki modulatora, jednostka sterująca wyłącza jego zasilanie. Przy hamowaniu oraz przy
    uruchamianiu silnika jednostka sterująca wysyła impuls napięciowy celem sprawdzenia działania modulatorów.
    FMI 2
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Brak lub niepełnosprawna komunikacja między modulatorem i jednostką sterującą EBS.
    Możliwa przyczyna:
    Zakłócenia elektromagnetyczne.
    Uszkodzone przewody elektryczne lub złącza.
    Usterka modulatora.
    Usterka jednostki sterującej EBS.
    Reakcja jednostki sterującej:
    Funkcja EBS zostaje całkowicie wyłączona.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
    Lampka ostrzegawcza ABS.
    Czerwona lampka stopu.

    Odpowiednia kontrola:
    Poddaj kontroli przewody i złącza między jednostką sterującą i modulatorem I (X2:7 i X2:15),
    modulatorem II (X2:4 i X2:12), modulatorem III (X2:1 i X2:11) i modulatorem IV (X3:12 i X3:2),
    oraz łącze hamulcowe (X2:8 i X2:9) i napięcie zasilania (X1:17 i X1:12) jednostki sterującej.
    Przewody i złącza nie mogą być uszkodzone i nie może być żadnych luzów na stykach.
    Wykonaj 59370-3 MID 136 SID 7/8/9/10/11/12 Modulator, kontrola
    Jeżeli można wykluczyć wpływ zakłóceń elektromagnetycznych, to w wypadku powtórzenia
    się usterki wymień modulator.
    W wypadku zarejestrowania tej samej usterki we wszystkich modulatorach, same modulatory
    są najprawdopodobniej w porządku.
  • #21
    kochas0700
    Level 10  
    Witam problem rozwiązany z ebs. Winowajcą okazał się kabel can w bananie pod kabiną się przetarł. Jeszcze odkryłem błąd który tylko czasami wyskakuje mid 185 sid 251 fmi 1
  • #22
    maxetm
    Level 23  
    Witam .
    Już pisałeś na ten temat:
    kochas0700 wrote:
    Witam mam problem z apm w dxi zawór jest po pełnej regeneracji. Mid 185 Sid 251 fmi 1



    Sprawdziłeś wiązkę do APM pod obciążeniem??
    maxetm wrote:
    "niskie napięcie między stykami 3 lub 1 a stykiem masowym 4 , możliwe zwarcie między przewodami " więc miernik do ręki
  • #23
    kochas0700
    Level 10  
    Witam dzisiaj została cała wiązka od apm do kabiny sprawdzona jest sprawna. Zauważyłem że ten błąd zaswieca się na chwilę i gaśnie
  • Helpful post
    #24
    maxetm
    Level 23  
    Ale sprawdzona pod obciążeniem??
  • #25
    kochas0700
    Level 10  
    Właśnie tylko przejście. Pod obciążeniem w jaki sposób sprawdzić bo myślę i nic mi nie przychodzi do głowy
  • Helpful post
    #26
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #27
    maxetm
    Level 23  
    Dokładnie jak napisał

    piotr budzowski wrote:
    wypnij kostkę z kabiny i z zaworu apm daj prąd z jednej strony a z drugiej podłącz żarówkę na przykład h4
    świeci przewód sprawny nie świeci przewód przerwany lub nie ten przewód


    Sprawdzając samym miernikiem przejście lub napięcie bez obciążenia zawsze będzie OK
  • #28
    kochas0700
    Level 10  
    Właśnie to miałem na myśli i tak zrobię posprawdzam jak mi auto wróci bo dzisiaj pojechalo w trasę
  • #29
    kochas0700
    Level 10  
    Błąd dalej wystąpił tylko że inny kod ale ten sam problem bardzo słabe hamulce
    Mid 136 psid 41 fmi 14
    Mid 136 sid 76 fmi 2
  • #30
    User removed account
    Level 1