Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Ogar - Romet Ogar 205- nagrzewa sie silnik i gasnie.

woda_cisowianka007 27 Jun 2017 21:08 4164 16
  • #1
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Witam,
    Romet Ogar 205 z silnikiem 023 2b - po kapitalnym remoncie odpala na zimnym, lecz po odpaleniu mimo że wydaje się ze chodzi prawidłowo to nagrzeje się na postoju lub podczas niedalekiej przejażdzki i gaśnie - odcina go kompletnie silnik ogień i gaśnie a także nie mogę odpalić go potem już. Poza tym jest bardzo słaby na 1 tylko jadę na 2 nie ma siły.
    Remont kapitalny wymienione wszystko robiony od gołych karterów.
    Wał duells, łożyska FAG, cylinder i tłok CX automat nowy skrzynia, wszystko złożone dokładnie, kompresja mocna. Stoję w miejscu bo zgłupiałem już i nie wiem co może być przyczyna. Świeca spalanie ma prawidłowe.
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Czy cylinder i tłok pochodzą z kompletu, tj. jednego producenta. Chyba nie muszę przypominać, iż po remoncie silnika należy przez pewien czas (ok. 500 km) ostrożnie korzystać z pojazdu i stosować mieszankę paliwową "bogatszą" w olej. Należy poprawnie wyregulować zapłon (chyba masz za późny) i gaźnik. W jakim stanie jest tłumik, może "zabity".
  • #3
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Tłumik nowy, tak tłok i cylinder z jednego kompletu i jednej firmy tlok siedzi idealnie w cylindrze. Mieszanka 200ml na 5l benzyny. Tak wiem że trzeba go docierać 500km ale póki co przejechałem nim 5 metrów i zgasł 500km to do końca życia nim nie wyjeżdże.
  • #4
    E8600
    Level 40  
    Zapewne puchnie tłok bo wykonano go z kiepskiego materiału. Albo zbyt ciasne pierścienie. Spróbuj zwiększyć dawkę paliwa przedstawiając na iglicy zawleczkę na sam dół. Oleju 250 daj na 5l.
  • #5
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Aż 250ml? Tak z gaznikiem jeszcze się moge pobawić bo iglica była albo na srodku albo na samej górze.
  • #7
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    No to pierwsze slyszę takie rzeczy, ja lalem wedle schematu Rometa, olej mam dobrej jakości Castrol 2T. Ale wracając do tematu czy można jakoś sprawdzić to puchnięcie tłokua czy faktycznie ono występuje, żebym wiedział że to jest to bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. A także jeśli miał bym wymiać tłok i cylinder to jaki polecacie żeby nie puchł?
  • #9
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Tak oczywiscie wszystko się kręci prawidłowo wal cylinder tłok na przegrzanym silniku kręci się dobrze, kompresja bardzo dobra.Filmik obejrzałem teraz już to widzę , ALE widzisz czy jeśli u mnie by puchł ten tłok po przegrzaniu silnika to nie powinno być tak że tłok ,staje w cylindrze i nie da sie krecic albo kreci sie bardzo cieżko magnetem??? Ja to tak rozumuje.
  • #11
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Tak kręci sie można powiedzieć idealnie, nie odczuwam na magnecie że coś się zacina szarpie itd. Tak tłok założony strzałka na dół a zamkami do góry.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Sprawdzałem na kilku świecach aktualnie jest założona Iskra F80.
    Musze sprawdzić czy po nagrzaniu iskra jest czy zanika na świecy, bo nie pamiętam czy była czy nie...
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Dzięki, sprawdzę to i załoze inny iskrownik jak się będzie zachowywał na innym iskrowniku.
    A jescze jedno pytanie a propo ustawien zapłonu, zapłon ma być 3mm przed GPT, przerwa na platynkach 0,3mm, na świecy 0,6mm? Bo nie pamiętam dokładnie...
  • #17
    Tajflon
    Level 1  
    Witam ja miałem podobnie jak ty tylko że ja mam 3 biegowego 50 t1 i ja tak miałem na dotarciu że na 1 przez dłuższy czas dawał rad3 tylko później już 2 i 3 dawała radę ale nie jechał 40 tylko 25

    Musisz poczekać i dużo nim jeździć jak coś to iglice przesuń na środek i wlewaj więcej oleju to dla niego jest jak nitro + życiodajny napój jak to nie zadziało to z zapłonem popatrz albo z kondensatorem
    Jeśli masz filtr paliwa to spróbuj bez niego czy odpala i jeździ