Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brigs - Słaby rozrusznik - nie zawsze zakreci

info-tech 27 Jun 2017 23:31 2553 17
  • #1
    info-tech
    Level 11  
    Witam , mam problem z traktorkiem kosiarka ciężko kręci kołem zamachowym Podpiąłem bezpośrednio rozrusznik do kabli akumulatorowych do samochodu i rozrusznik wydaje się słaby , na nowym akumulatorze jest to samo, rozkrecilem rozrusznik szczotki są ok i na sucho bez obciążenia kręci się dobrze . Raz zakręci a raz nie tak jak się mu zachce. Nakręciłem film i umieściłem na YouTube jak to się zachowuje. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    https://youtu.be/lmw7S-2TY1g
  • #2
    marek49ae
    Level 24  
    Na wałku rozrządu jest dekompresator, który przy powolnym obracaniu wału uchyla zawór, zmniejszając w ten sposób kompresję. U Ciebie zostało pewnie wspomnienie po nim. Wykręć świece, zobaczysz jak pięknie obraca rozrusznik.
  • #4
    marek49ae
    Level 24  
    Dekompresator jest na wałku rozrządu. To jest prawdopodobnie ten wałekLink
  • #6
    marek49ae
    Level 24  
    Najpierw wyeliminuj inne możliwe usterki, poprawne ustawienia zaworów, połączenia masowe i prądowe do rozrusznika.
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    marek49ae
    Level 24  
    Regulacja luzów jeśli sam ją przeprowadzisz nie kosztuje nic. W serwisie pewnie z 50-70 zł. Wymiana wałka rozrządu to pewnie ze 300zł + koszty części --wałek ok700, uszczelki ponad 100zł, do tegdo olej, coś po drodze wyjdzie to pewnie z 1500zł.
  • #14
    info-tech
    Level 11  
    Z tego co się dowiedziałem w serwisie kosiarek to silnik jaki posiadam czyli BRIGGS & STRATTON VANGUARD 14 hp V-twin dwucylindrówka podobno nie posiada czegoś takiego jak dekompresor . Doradzili mi tak jak pisaliście sprawdzić luz na zaworach i go wyregulować. Szukam różnych opisów regulacji ale nie ma konkretnie do tego silnika. Czy moglibyście mi opisac jak to wyregulować?

    Z tego co oglądam na filmikach to jedni robią tak że ustawiają GMP tłoka wtedy dwa zawory maja tak jakby luz, na innych filmach kręcą kołem zamachowym i jak otworzy się górny zawór to go regulują a potem kręcą kołem żeby sie otwarł drugi i go regulują.

    Druga rzecz na jaka ma być szczelina dla górnego zaworu a jaka do dolnego?
  • #15
    marek49ae
    Level 24  
    info-tech wrote:
    Z tego co oglądam na filmikach to jedni robią tak że ustawiają GMP tłoka wtedy dwa zawory maja tak jakby luz, na innych filmach kręcą kołem zamachowym i jak otworzy się górny zawór to go regulują a potem kręcą kołem żeby sie otwarł drugi i go regulują.
    No to masz pokazane jak się robi, Obydwa przypadki dają ten sam rezultat.
    Rycho T wrote:
    Sprawdź ten luz zaworów i ustaw na 0.10 - 0.15 mm dla wszystkich czterech zaworów.
    Silnik ma być zimny.
    info-tech wrote:

    Z tego co się dowiedziałem w serwisie kosiarek to silnik jaki posiadam czyli BRIGGS & STRATTON VANGUARD 14 hp V-twin dwucylindrówka podobno nie posiada czegoś takiego jak dekompresor
    Po dokładnym obejrzeniu zdjęć wałka rozrządu, też mi wygląda że dekompresatora tam nie ma, ale głowy nie dam, musiałbym go mieć w rękach.
  • #17
    marek49ae
    Level 24  
    info-tech wrote:
    zrobiło mi się
    Smutno jak napisaliście o tym dekompresorze..
    Smutno to mi się zrobiło zaraz po zakupie traktorka. Kupiłem w zimie, przed wiosennym koszeniem postanowiłem poregulować. Ustawiłem zawory książkowo, Rozrusznik nie obróci wałem. Po konsultacji z serwisem silnik na stół. Wytarty dekompresator, koszt wałka parę stów. Silnik dalej nie pracuje jak powinien. Nowe pierścionki, tłok, tulejowanie bloku, regeneracja głowicy. Dalej nie pracuje jak powinien. Oddałem do serwisu stwierdzili uszkodzony gaźnik. Zamontowali nowy, hula jak złoto:D, Pełnia szczęścia, choć włożyłem w ten silnik ok. 2500zł, a nowy taki sam w serwisie na półce 2200zł. Po kilku koszeniach stuki w silniku. Rozebrałem, luz na przeciwwadze wału korbowego. Dałem do regeneracji, 300zł w plecy. Po tym zabiegu postanowiłem się go pozbyć. Z tego co wiem dalej trapią go usterki, ale już nie silnika. Dopiero potem się dowiedziałem że mój traktorek pracował w zakładzie zieleni miejskiej, i przez 5 sezonów pracował od rana do wieczora, dlatego był taki zmęczony. Na tym kosidle straciłem ok 3500zł, a kosiłem jeden sezon 40 arów.