Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 1.9TDI zbyt szybko rozłącza sprężarkę

28 Cze 2017 12:16 1266 15
  • Poziom 4  
    Witam, mam problem z klimatyzacją w moim samochodzie.

    Sprężarka po wciśnięciu włącznika uruchamia się, wentylator skraplacza zaczyna pracować (od razu). Przy pierwszym uruchomieniu sprężarka popracuje około 10 sekund i wyłącza się. Po około 20 sekundach włącza się ponownie i wtedy pracuje przez około 5 sekund i znów wyłącza na 20s i tak w kółko.

    Na czas pracy sprężarki nie ma wpływu to czy samochód stoi czy porusza się.
    Byłem dzisiaj u mechanika sprawdzić ciśnienia.

    Klima nabita 21.06 - do 750g - układ szczelny
    LP dobija 6-8 barów i wtedy wyłącza sprężarkę
    HP dochodzi do 9-10 barów

    Ogólnie samochód od nowości w domu, klima była dokładana w salonie, z produkcji zjechał bez niej. Mechanik mówi że powinny pracować oba wentylatory, a włącza się tylko jeden(od skraplacza) wentylator ma tylko 1 bieg, pracuje od razu na maks. obciążeniu. Z tego co patrzyłem na przewody drugi w ogóle nie jest podłączony pod przekaźnik klimy, więc chyba tak powinno być.

    Zastanawiam się co może być usterką na myśl przychodzi mi osuszacz lub zawór rozprężny, z tego co czytałem na różnych stronach. Nie wiem czy nie będzie problemu z osuszaczem, bo mam dość nietypowy, nie mogę go znaleźć na aukcjach, od góry wkręcany 4pin presostat.

    Jeśli ktoś orientuje się czy dobrze myślę bądź co jeszcze mogę sprawdzić bez robienia zakupów to proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Masz złe ciśnienia. Zresztą gość naprawiający klimę powinien zrobić kilka testów i by wyszło co nie działa właściwie.
  • Poziom 4  
    To nie był typowy gość od klimy, maja urządzenie i nabijają i na tym się kończy ich wiedza. Pojechałem do niego bo to znajomy, a zależało mi tylko na sprawdzeniu ciśnień, żeby mieć od czego wyjść.

    Zależy mi na tym co na podstawie tych parametrów można ustalić. Jak nic tutaj się nie dowiem to pojadę do gościa od klimy.
  • Poziom 4  
    Byłem dzisiaj u gościa typowo od klimatyzacji i stwierdził, że kończy się sprężarka. Wywnioskował to po tym, że wysokie ciśnienie po uruchomieniu klimatyzacji, rosło na manometrze bardzo nie równo, skakało, dopiero przy 10bar się stabilizuje i zatrzymuje. Niskie ciśnienie, podobnie jak ostatnio 6-8bar.

    Powiedział, że niskie ciśnienie jest tak wysokie, bo sprężarka słabo zasysa.

    Może ktoś potwierdzić te hipotezę? Dla pewności wybiorę się do jeszcze jednego specjalisty od klimy.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
  • Poziom 4  
    Na przestrzeni lat, czy podczas sprawdzania ciśnień?
  • Poziom 43  
    Na przestrzeni lat. Wyciek gazu, uszkodzony skraplacz. Po prostu czy miała przerwę z takiego powodu w działaniu?
  • Poziom 4  
    Chodziła cały czas, ALE. Nie wiem kiedy x lat temu przestała się włączać. Ówczesny właściciel nie szukał powodu dla którego przestało to działać tylko podłączył klime na krótko + sterowanie wentylatorem za pomocą termostatu, którego czujnik był umieszczony na skraplaczu. Klima po włączeniu działała bez przerwy, ja tak jeździłem dwa lata, chłodziła coraz gorzej wiec ostatnio ja nabilem i było super. Jednak doszedłem do wniosku ze ogarnę to na oryginalnym włączniku i wszystkim. Okazało się ze jedna masa pod podstawka akumulatora zardzewiała i odpadła. Klima zaczęła działać ale teraz ja rozłącza jak opisane wyżej.
    Najwyraźniej duże ciśnienie, które wytwarzało się podczas ciągłej pracy sprężarki, na przestrzeni czasu coś uszkodziło.
  • Poziom 42  
    Za duże LP. To nie wina sprężarki a zapewne debilnie obsługiwanych automatów do klimy. Spekuluje nie widząc układu ale raczej na pewno osuszacz do wymiany, płukanie i napełnianie czynnikiem z prawidłową ilością oleju.
  • Poziom 4  
    Pierwszy raz nabijalem klime 21.07 we wrocku. Byli 160g czynnika, dobił niby do 750g. Dzisiaj ten od klimy spuścił cały czynnik i wyszło, ze jest 500g. Wytworzył próżnię i nabił 750g.

    Czytałem o tych osuszaczach, ale u mnie nic nie wskazuje żeby był zapchany, nie zamarza, ani nawet nie jest zimny, tylko neutralny. Chyba, ze są jakieś wyjątki, nie wiem temat zgłębiam od tygodnia ;) na jednej stronie opisującej diagnostykę klimy znalazłem ze przy wysokim LP i niskim HP - otwarty na stałe zawór rozprężny lub uszkodzona sprężarka.
  • Poziom 42  
    I tak sam nie masz sprzętu. Pojedź wiec do poleconego serwisu klimatyzacji.
  • Poziom 43  
  • Poziom 4  
    Jutro chcę pojechać do innego gościa, ale mam nadzieje dostać konkretna odpowiedz, bo jeżdżenie od serwisu do serwisu i wydawanie po 50zl mija się z celem.
  • Poziom 42  
    Nie licz na 50 zł. Dołóż jedno zero. Kompleksowe sprawdzenie i ewentualna naprawa musi niestety kosztować.
  • Poziom 4  
    Problem został rozwiązany, sprężarka sprawna, nie wiem dlaczego dokładnie ale sama zaczęła zasysać na 3bar. Możliwe ze był zablokowany zawór rozprężny, podczas pracy go stuknąłem pare razy i się odciął? Chociaż dziwna sprawa z tym ciśnieniem, bo teoretycznie gdyby nabijała mi niskie do tych 6-8 barów to w ogóle by nie chłodziła, a chłodzi tak samo jak wskazywała 6bar i teraz 3bary na niskim. Trochę tego nie rozumiem. Problemem jednak, było niskie ciśnienie i coś jeszcze, bo nie dlatego ja rozłączalo. Okazało się ze czujnik zamarzania w parowniku, o którym nikt nigdzie nie pisze wyłączał sprężarkę bo myślał ze mrozi za bardzo. Na szczęście okazało się ze mam termostat w sterowniku który dostaje sygnał od tego termistora i wystarczyło go przestawić i sprężarka działa już jak powinna. Ciśnienia w porzadku, niskie 3bar jak pisałem, może trochę za wysokie ale sprężarka ma już 18 lat i wydaje mi się ze to zużycie powoduje takie ciśnienie a wysokie mam 11 bar przy 26*C ,wiec w normie. Temperatura z nawiewu ~7*C. W międzyczasie wyszło ze uszkodzony jest czujnik ciśnienia, dlatego włączał się tylko jeden wentylator. Teraz działają oba.
    Pozdrawiam mam nadzieje ze komuś to pomoże.