Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0 16V 136KM - Zasilanie ECU - gaśnie, szarpie itd.

28 Cze 2017 15:25 1887 12
  • Poziom 32  
    Pacjent Peugeot 307 2001r 2.0 16V 136KM. Auto podczas jazdy gaśnie, czasami falują obroty, wypada zapłon.
    Błąd (czytany autocomem) to P0215 zasilanie ecu. Często też błędy odnośnie wypadania zapłonu oraz zasilania regulatora biegu jałowego.
    Ma ktoś schemat zasilania ECU tego silnika? Może to jakaś typowa usterka? BSI sprawdzone - w jednej wtyczce 3 piny były zielone, ale gniazdo i wtyczka zostaly wyczyszczone, wewnarz brak śladów zalania.
  • Poziom 25  
    Witam. Jeśli to jest HDI to;ZASILANIE 1K3,1K2,1J3 MASA;1K4,1J4,1H4,2K2 mierzone w kostkach sterownika.
  • Poziom 32  
    zapomniałem dopisać, że to benzyna
  • Poziom 25  
    Sterownik Magneti Marelli tylko 4.8P czy 6LP?
  • Poziom 32  
    Sterownik MM48P.
    Zasilany jest z BSI? Jeżeli tak to masz może info która wtyczka / nr pinów?
  • Poziom 25  
    Do tego sterownika mam słaby schemat i udało mi się tylko ustalić;Zasilanie 2B4 i 3A4 oba po zapłonie MASA;2L4 2M4 1H1 3H4
  • Poziom 32  
    Zasilania zmierzone pod obciążeniem i są poprawne.
    Po kilku-kilkudziesięciu sekundach nierównej pracy wyrzuca błąd P1525
    Czy ten silnik powinien pracować z odłączonym elektrycznie zaworem EGR?
    Zauważyłem, że po odłączeniu EGR silnik nie trzyma wolnych obrotów, wyrzuca błąd odnośnie uszkodzenia EGR a gdy zgasnie na wolnych wyrzuca P0215, następnie ciężko go odpalic i pali dopiero po około 5s z pedałem wciśniętym w podłogę - czy to normalne? Egr został mechanicznie zaślepiony dla sprawdzenia i objawy są takie same.
    Obecnie silnik po odpaleniu ( z podpiętym EGR) pracuje na wolnych nierówno, wypada zapłon, falują obroty, telepie silnikiem.
    Jakieś pomysły ?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Egr najlepiej by było wylogować jeśli ma już być zaślepiony,bo pracował będzie tylko że będą błędy się pojawiały i ma wpływ na kilka innych parametrów pracy silnika.Odnośnie błędu P0215 o ile dobrze go rozszyfrowałem trzeba by było sprawdzić zawór odcinający paliwo po zderzeniu.
  • Poziom 32  
    Wygląda na to, że ECU umarł. Postaram się załatwić drugi o takich samych numerach - czy przelutowanie pamięci (jeżeli jest ok) załatwi sprawę? Jeżeli pamięć jest padnięta to jak wygląda procedura przypisania takiego ECU? - programuje 29f400 czystym wsadem bez immo i powinno odpalić, czy muszę jeszcze sparować z BSI?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    O ile dobrze pamiętam a raczej tak to czysty wsad musisz wpisać do MCU motorolla a nie do flascha.
  • Poziom 32  
    Ogólnodostępne pliki na immo off są pod flasha 29f400, więc wygląda, że mapa i immo siedzi we flashu?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Faktycznie sprawdziłem w programie, immo znajduje się w flashu.Pomyliłem z Fiatem.Przelutowanie załatwi sprawę pod warunkiem że sterownik będzie identyczny.
  • Poziom 32  
    Przelutowanie flasha załatwiło temat.