Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - Gaśnięcie silnika, praca na wysokich obrotach, silnik nie odpala

Turas1234 28 Cze 2017 17:35 444 9
  • #1 28 Cze 2017 17:35
    Turas1234
    Poziom 3  

    Witam. Mam problem z silnikiem z mojego malucha, a mianowicie:
    Silnik na początku nie chciał odpalić, po znalezieniu usterek i ich naprawie(czyszczenie gaźnika,pompy paliwa, ustawienie zapłonu oraz przerw w zaworach) samochód odpalił lecz pracował na bardzo wysokich obrotach, po dodaniu gazu gasł. Dodam jeszcze że paliwo pompa ciągnie bezpośrednio z karnistra(zrobiłem prowizorke bo przewód od baku jest zapchany). Dzisiaj po ponownym dokładniejszym wyczyszczeniu gaźnika znowu odpalił na chwile a przy próbie regulacji znów zgasł i nie chciał odpalić. Świec nie zalewa lecz są one bardzo osmolone. Rozebralem gaźnik po raz kolejny(trochę mnie to już denerwuje) i po złożeniu jego silnik znowu odpalił i przez chwilę obroty spadły i można było normalnie dodać gazu lecz nie trwało to dłużej jak 3min bo znowu zaczął wariować i zgasł. Kolejny raz już nie chciał odpalić a nie mam zamiaru kolejny raz rozkręcać gaźnika. Dodam jeszcze że jest to gaźnik z elektrozaworem(niepodlaczony, po podłączeniu nic się nie zmienia chyba że źle to robie). Czego to może być jeszcze przyczyna że ten silnik w ogóle nie chce współpracować??? Z góry dzięki za odpowiedź...

    0 9
  • #2 28 Cze 2017 17:49
    gold-game
    Poziom 18  

    Witam. Sprawdź kolego,czy nie zalewa Ci się pływak w gaźniku, albo czy jest wszystko ok z zaworkiem zamykającym przy tym pływaku. Chyba gaźnik dostaje za dużo paliwa. Sprawdź też przepustnicę, czy nie jest luźna, zamyka się itd.

    0
  • #3 28 Cze 2017 17:54
    Turas1234
    Poziom 3  

    Pływak wygląda w porządku, niby zamyka zaworek lecz nie wiem jak skutecznie to sprawdzić bo też go podejrzewam że coś z nim nie tak, ale jak wyżej napisałem wygląda w porządku. Co do przepustnicy to napewno jest dobrze, nie chodzi luźno.

    0
  • #4 28 Cze 2017 18:05
    teskot
    Poziom 28  

    Zestaw do regeneracji gaźnika kosztuje niecałe 40 zł. To po pierwsze. Po drugie przy zdjętej pokrywce podaj paliwo, unieś pływak i zobacz, czy zamyka dopływ. Po zdjęciu pokrywki wyciągnij pływak i posłuchaj, czy wewnątrz nie chlupocze paliwo. O ile wykręcona śruba wolnych obrotów? Linka gazu nie nazbyt naprężona? ma mieć luz podobnie jak linka ssania. A tak w ogóle który to silnik i który gaźnik?

    0
  • #5 28 Cze 2017 18:15
    Turas1234
    Poziom 3  

    Śruba wolnych obrotów wykrecona 1,5-2 obrotów. Pływak w porządku. Linka gazu nie naprężona bardzo. Silnik 650 gaźnik z elektrozaworem jak w poście. Przed chwilą silnik znowu odpalił i miał trochę mniejsze obroty, lecz znowu przy probie regulacji a dokładniej przy zmniejszeniu ssania znowu zgasł i nie chce odpalić.

    0
  • #6 28 Cze 2017 18:20
    teskot
    Poziom 28  

    Podstawka gaźnika szczelna, nie dostaje lewego powietrza? Zakładam, że układ zapłonowy bez przyspieszacza sterowanego podciśnieniem z podstawki gaźnika? Pamiętaj, że regulacje przeprowadza się na rozgrzanym silniku. Wężyki od pompy masz przeźroczyste? Leci samo paliwo czy z bąbelkami? Paliwo nie starsze niż kwartał?

    0
  • #7 29 Cze 2017 00:54
    Turas1234
    Poziom 3  

    Paliwo świeże i właśnie leci trochę z bąbelkami, co do szczelności to nie jestem w 100% pewny że jest ok

    0
  • #8 29 Cze 2017 01:06
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Za wysokie obroty, to albo źle ustawiony gaźnik, uszkodzony lub do regeneracji, albo pęknięta lub nieszczelnie złożona podstawa gaźnika. Pewnie nowszy typ, z króćcem, który raczył się urawać i jest dziura. Powinien tam być przewód od podciśnienia.
    Widać, że nie za bardzo masz pojęcie co robisz, może pokaż komuś bardziej doświadczonemu.

    Turas1234 napisał:
    lecz nie wiem jak skutecznie to sprawdzić
    Ważny jest też poziom paliwa w gaźniku.
    Turas1234 napisał:
    Śruba wolnych obrotów wykrecona 1,5-2 obrotów.
    Zapewne piszesz o śrubie składu mieszanki, a nie wolnych obrotów, ta druga jest przy cięgle gazu. Wszystko masz dobrze opisane w książkach, sam naprawiam i podobnych, do Fiata 126p.

    0
  • #9 29 Cze 2017 11:25
    Turas1234
    Poziom 3  

    Gaźnik wymienię na inny z innego silnika i sprawdzę jak jest. Doszedł teraz kolejny problem albo i nie. Posiadam cewkę dwubiegunową i nie wiem czy powinien być do niej podłączony kondensator, jaki dokładnie i w którym miejscu. Może w ogóle jest on nie ważny, dlatego wolę dopytac.

    0
  • #10 29 Cze 2017 13:43
    teskot
    Poziom 28  

    Kondensator przy cewce jest po to, żeby zniwelować zakłócenia. Podłącz go do + zasilania cewki. Kondensator przy aparacie zapłonowym potrzebny jest do prawidłowej pracy układu zapłonowego. Zwykły, przeciwzakłóceniowy 0,1-0,22µF (oczywiście "samochodowy" z podłączonym do obudowy jednym biegunem).

    0