Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort mk5 95rok 1.6 16v - Nie zapala brak wyster. pompy paliwa i wtrysków.

28 Cze 2017 18:13 816 15
  • Poziom 14  
    Witam,

    auto jak w temacie escort z 95-tego ubiegłego wieku.
    Scenariusz standardowy zgaszony już nie zapalił. Auto z racji wieku i bolączek tego modelu ma skrzynkę bezpiecznikowo bardzo mocno po "klejoną" to już chyba 3 raz kiedy ja sam coś tam przepinam i "łatam" zaczęło się x lat temu od dmuchawy potem zasilanie cewki przerobiłem na przekaznik i prąd prosto z akumlatora.

    Jednak do rzeczy obecnie mam wrażenie(niestety nie ma tam obd złącza) że chyba padł immobilizer.
    -Nie ma wysterowania przekaznika pompy paliwa po zapłonie.
    -Nie ma wysterowania wtryskiwaczy paliwowych. Plus na wtryski leci przez przekaznik pompy paliwa (tak gdzieś wyczytałem) a minus dostawia ECU ?
    -Jutro sprawdzę czy jest kluczowanie cewki zapłonowej.

    Sprawdziłem zasilanie na ECU i jest (sprawdzane żarówka 21wat).

    Czy w tym modelu immo jest dołożone( Bosch VIM 125?) czy już znajduje się w ECU ?>


    Dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc. Wiem że auto zabytek ale sprawne i właścicielowi szkoda zezłomować.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Padało zasilanie ze skrzynki. Spróbuj podać plus na srodkowy pin cewki przez bezpiecznik 10A
  • Poziom 14  
    andrzej20001 napisał:
    Padało zasilanie ze skrzynki. Spróbuj podać plus na srodkowy pin cewki przez bezpiecznik 10A


    Jakiej cewki ? Wysokiego napięcia ?

    Tam już od ponad roku jest pociągnięte przez przekaznik odzielny prosto z akumulatora +12v.

    Teraz jednak nawet z tym i pompą złączoną na krótko, nie ma wysterowania wtryskiwaczy świece suche. TEgo już na "krótko" podpiąć się nie da ;/

    Wyczytałem że + na wtryski idzie z przekaznika pompy paliwa a - podaje ECU.
  • Poziom 19  
    Czujnik hala sprawdź , wiązkę od niego . Sam czujnik sprawdzisz dioda led - rezystor , kawałek do +5V . GND i jak kręcisz rozrusznikiem to dioda ma mrugać .

    Tam jest obd2 złącze po prawej stronie na słupku na dole przy prawej nodze , mam takie samo auto robocze zalogowałem się do niego interface delfi , zwykłem kablem też sie da ELM327 .

    Sprawdź mimo jak mruga dioda na desce ?
    Ja mam w komplecie jeszcze drugi sterownik do tego auta z kluczykiem z immo .
  • Poziom 14  
    panstalin2

    Dzięki sprawdzę.

    Ale ja nie mam diody immo ani niestety obd2 Ty może masz mk6 ? U mnie mk5 kombi.
  • Poziom 14  
    Tematu ciag dalszy sterownik namierzyłem na allegro.

    Jednak przed zamówieniem sprawdziłem pętlę od immo na około stacyjki i jej tam NIE MA ;/ także jakim cudem to może działać. Sprawdzałem w okolicy ale nie znalazłem ani pętli ani instalacji.

    Na sterowniku jest wybity rok 94-ty. Auto 95-ty. Były jakieś escorty bez immo ?

    W tym temacie wyczytałem że może nie być immo:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2572581.html
  • Poziom 14  
    Nie ma. Z tym że masa jest przejście masy też a z ECU nie wychodzi + bo nim są sterowane.

    Aha sterownik ma oznacznie ENVY. Skoro nie ma pętli immo to nie ma immo bo niby jak ma kluczyk rozpoznać.
  • Poziom 14  
    A gdzie pisałem że ma tryskać paliwem ?

    Z pierwszego posta:"Nie ma wysterowania wtryskiwaczy paliwowych. " tylko jak pisałem Nie minus jest tu dostawiany jak w nowyszych autach tylko plus zwyczajnie którego nie ma.

    Mierzyłem na samym sterowniku i też już tam ECU nie podaje plusa na wtryski. Nie ma kluczowania cewki plus sterowania przekaznikiem pompy paliwa.
    Dlatego myślałem że pewnie immo czyli ten PATS jak to się w fordzie nazywa.

    Dziś sprawdzam nie ma pętli od czytania kluczyka także wskazuje na to że immo jednak nie ma.

    Plus i 3x masa na ECU przychodzą sprawdzne 21watową żarówka.

    Może ktoś ma schemat do tego ECU z 94-tego roku ? 60-pinów bo mi tylko od 95-tego pokazuje(takie jest auto ale ecu 94).


    Edit,

    Doczytałem że ECU ENVY jak i HAWK nie posiadają immo. To by się zgadzało, jednak skoro to nie immo to co by wyłączyło pół auta.

    Skrzynkę bezpiecznikową chyba rozbebesze i tam popatrzę, x lat temu już tam grzebałem.

    Jednak skoro zasilanie jest to może ECU sam w sobie padł ?
  • Poziom 19  
    A dochodzi zasilanie do ECU po przekręceniu kluczyka , sprawdź żarówką H4 a nie jakąś pierd ką 5W.
  • Poziom 14  
    Dochodzi. Sprawdzałem 21 watową bo tam jest fabrycznie 3A tylko bezpiecznik na ECU.

    Nic zamówie chyb inny ECU z tej serii i zobaczę bo nic innego mi nie przychodzi do głowy w sumie 22 lata ma auto mógł się zwyczajnie w koncu popsuć.

    Może ktoś ma schemat do tych starych sterowników z 94-tego ?
  • Poziom 19  
    Mam tylko cały zestaw ECU + klucze immo i stacyjka - ale z 95r .
  • Poziom 14  
    To zobaczymy kupiłem dziś taki sam jak był org. z94 jeszcze bez immo na szczęście. Sprzedawca się zaklinał że auto jezdziło, przyjdzie to zamontuje i zobaczymy.

    Dodano po 17 [godziny] 26 [minuty]:

    Przyszedł ECU niestety nadal nie działa. Nikt nie ma schematu bezpieczników i przekazników do 94 1.6 16v?? ;/
  • Poziom 14  
    Wygląda że zrobiony, polutowałem skrzynkę bezpiecznikową na "slepo" wszystko co zauważyłem i auto ożyło. Do zamknięcia.