Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz F3L 1011 - Wyrzucanie oleju przez bagnet ...

scyzoroo 28 Jun 2017 19:38 8784 12
  • #1
    scyzoroo
    Level 11  
    Witam
    Jaka może być przyczyna wyrzucania oleju przez bagnet silnika Deutz F3L 1011?
    Proszę o pomoc w problemie.
    Pozdrawiam
  • #2
    Megawe
    Level 34  
    Zatkana odma, za duże przedmuchy do skrzyni korbowej.
  • #4
    scyzoroo
    Level 11  
    Napiszę co zrobiłem.
    Odkręciłem odmę. Dmucham w nią i powietrze przechodzi bez problemu.
    Po odpaleniu silnika bez odmy nie wyrzuca ani oleju ani bagnetu.
    Po założeniu odmy i wsadzeniu kolanka dolotowego od spodu bez podpięcia rurki od góry na odmie - efekt jest taki, że po uruchomieniu silnika zaczyna ślinić koło bagnetu, a po wyciągnięciu bagnetu wywala olej.
    Po założeni górnej rurki od odmy wywala i bagnet i olej.
    Czyli wygląda na to, że puszka odmy nie wyrabia z wydalaniem powietrza - tak duży jest przedmuch od skrzyni korbowej.
    Odma nie była przepłukiwana w środku ponieważ powietrze przelatuje lekko przy dmuchaniu ustami ( a może można ściągnąć dekielik z tej odmy żeby zobaczyć środek - nie chcę urwać czegoś ).
    Proszę o podpowiedzi.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam tylko, że oring na bagnecie jest bardzo kiepski - widać, że nie jest to oryginał- ktoś kiedyś przy nim majstrował. Niemniej rzucanie olejem przy wyciągniętym bagnecie chyba nie jest normalne ? A może się mylę?
  • #5
    kkknc
    Level 43  
    Sama odma nierozbieralna ;). W środku gumowa mębrana i sprężyną. Sprawdź drożność w głowicy. Masz tam nawiercony otwór do kolektora ssącego. Co prawda nigdy nie spotkałem by się zapchał.....
    Sprawdź kompresję. Bo raczej niczego dobrego to nie wróży.
  • #6
    scyzoroo
    Level 11  
    Drożność w głowicy ciężko jednoznacznie sprawdzić bez odkręcenia dekla na kolektorze ssącym. Generalnie otwór w kolektorze ssącym jest i nie widać z zewnątrz żeby był niedrożny - jest czysty.
    Ten otwór jest dużo cieńszy niż otwór z drugiej strony odmy od skrzyni korbowej - tam jest dziura dużo większa - jednak w środku wyraźnie jest przesłonięta jakimś metalem - ale to chyba bez znaczenia bo tak jak pisałem wcześniej bez odmy nie wyrzuca oleju nawet przy wyciągniętym bagnecie.
    Jak odma i otwór dolotowy na kolektorze ssącym przydławiają przelot zaczyna mocno wyrzucać olej.
    A jeszcze z trochę innej beczki - czy normalne jest, że przez urwane co prawda kanaliki przepełnienia paliwa na górze silnika (nie przy wtryskach) nie leci ani kropla paliwa - może to się jakoś wiąże ze sprawą wyrzucania oleju?
  • #8
    scyzoroo
    Level 11  
    Od wtrysków powroty są urwane i nic nie sączy nawet z tych urwanych.
    Deutz F3L 1011 - Wyrzucanie oleju przez bagnet ...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Filtr jest nowy. Pompka gdyby była niesprawna silnik by działał?
  • #9
    Megawe
    Level 34  
    Jak z wtrysków nie idzie paliwo na powrót to jest to normalne. Wtryski źle skręcone lub z duzym przebiegiem przepuszczają paliwo na powrót.
    Żeby ciśnienie wypychało olej z rurki na bagnet, koniec rurki musi być poniżej poziomu oleju. Jeżeli rurkę da się wyciągnąć z bloku to można w niej wywiercić otworek ponad poziomem oleju u samej góry skrzyni korbowej. Wyrównają się cisnienia i z rurki będą wydostawać się tylko przedmuchy.
    Nie rozwiązuje to problemu a jedynie zapobiega niespodziewanemu wyciekowi oleju.
  • #10
    scyzoroo
    Level 11  
    Kolega Megawe pisze "Jak z wtrysków nie idzie paliwo na powrót to jest to normalne" a Kolega kkknc "Ogólnie przelewem musi iść paliwo jak nie idzie to filtr, lub pompka paliwa" jak by nie patrzył są to dwie sprzeczności.
  • Helpful post
    #11
    kkknc
    Level 43  
    Więc coś masz zaślepione. Z wtrysków musi coś z pod igły polecić. Im bardziej zużyty tym więcej. Do tego z pierwszej pompki idzie przelew do góry na wtryski, a z tamtąd do zbiornika.
    Jak pompka siada to daje coraz mnie paliwa. Dla silnika starcza, a na przelew nic już nie idzie.
  • #12
    scyzoroo
    Level 11  
    Kolego kkknc tak też przypuszczam, że jakiś "znawca" zaślepił wyjścia przelewów i spod igły nic nie leci. Potwierdzam z przelewu pompki powinien iść wężyk na górę na przelew wtrysku lecz w ogóle takowego wężyka nie ma - "znawca" poradził sobie również z nim.
    Co radzisz zatem ? Jaki plan działania.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A i jeszcze podejrzewam, że z tej odmy usunięta jest membrana i sprężyna - bo takie to lekkie i puste i praktycznie bez oporu powietrze przechodzi przy "ręcznym" dmuchaniu.
  • #13
    kkknc
    Level 43  
    Przywróć układ paliwowy od oryginału to ważne w tym silniku. Widzę że to sprężarka Atlas Copco.
    Deutz F3L 1011 - Wyrzucanie oleju przez bagnet ...
    Przelew musi być ponad wtryskami.