Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Opel Calibra nie odpala na ciepłym silniku

calibraopel93 29 Cze 2017 01:05 753 17
  • #1 29 Cze 2017 01:05
    calibraopel93
    Poziom 4  

    Witam!
    Posiadam Opla Calibre 93 r. 2.0 8V LPG. Problem jak w temacie, gdy silnik się zagrzeje do ok.90 stopni, po zgaszeniu go nie chce odpalić. Gdy ostygnie pali bez problemu. Ciekawe jest jeszcze to, że na gorącym silniku odpala na popych. Cały czas odpalałem na gazie i było ok, niedawno właśnie pojawił się ten problem (nie odpalam na benzynie, gdyż padła pompa paliwa, wiem koszt wymiany nie duży, ale nie o to chodzi, chciałbym rozwiązać ten problem, gdyż nikt nie potrafi go zdiagnozować). Dodam jeszcze, że przepustnica wyczyszczona, silniczek krokowy też, założone nowe świece. Ma ktoś jakiś pomysł ?

    0 17
  • #3 29 Cze 2017 11:14
    quaczuq
    Poziom 12  

    Podparte zawory, luz zaworowy sprawdzałeś? Jak płytki, śrubka to wyreguluj a jak hydrauliczne to możliwe że zacięty jest popychacz. Możesz mieć takie jaja przy pomiarze kompresji na ciepłym silniku że będzie prawie zerowe ciśnienie.

    0
  • #4 29 Cze 2017 11:56
    calibraopel93
    Poziom 4  

    Art.B napisał:
    Napisz coś więcej o instalacji gazowej w tym samochodzie, bo tak to wróżenie z fusów...


    W Cali zamontowany jest gaz I generacji (bez komputera)

    Dodano po 7 [minuty]:

    quaczuq napisał:
    Podparte zawory, luz zaworowy sprawdzałeś? Jak płytki, śrubka to wyreguluj a jak hydrauliczne to możliwe że zacięty jest popychacz. Możesz mieć takie jaja przy pomiarze kompresji na ciepłym silniku że będzie prawie zerowe ciśnienie.

    Sprawdzę po pracy i dam znać.

    0
  • #5 29 Cze 2017 13:32
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    quaczuq nie wypowiadaj się jak nie masz nic ciekawego do napisania. Nie wiesz nawet jak regulowany jest luz zaworowy w tym silniku.
    Do autora tematu: sprawdź po pierwsze czy masz w ogóle iskrę na świecach w czasie kręcenia rozrusznikiem przy nagrzanym silniku.
    Po drugie jak iskra jest prawidłowa to odłącz kabel od elektrozaworu gazu, i zobacz czy na plaku, zmywaczu do hamulców czy benzynie ze strzykawki zapali. Jeśli zapali, to znaczy że problem z mieszanką: za ubogo lub za bogato.
    Jest opcja, że reduktor przylewa gazem i puki silnik chodzi to radzi sobie z zbyt bogatą mieszanką, a jak zgaśnie to go zalewa. Na zimnym to zjawisko występuje w mniejszym stopniu. Przełącz zatem w (niedziałającą) benzynę, spróbuj odpalić z wciśniętym gazem, a jak zacznie załapywać to przełącz na lpg. Żeby wykluczyć opcję z za ubogą mieszanką, co jest mniej prawdopodobne, zatkaj dłonią lub szmatą dolot (wlot do przepływki w obudowie filtra) i spróbuj odpalić na LPG, będzie wtedy większe podciśnienie i reduktor da więcej gazu.

    0
  • #6 29 Cze 2017 14:35
    panstalin2
    Poziom 19  

    Jak niema iskry na ciepłym podczas kręcenia rozrusznikiem - z reguły czujnik halotronowy do wymiany .

    0
  • #7 29 Cze 2017 14:35
    calibraopel93
    Poziom 4  

    Art.B: Iskra na gorącym silniku prawidłowa. Z plaka odpala. Zrobiłem tak jak radziłeś, odpalałem z wciśniętym gazem na benzynie, jak zaczął załapywać przełączyłem na LPG i nic, nie odpalił. Tak samo zrobiłem z filtrem, zatkałem dolot szmatą, nadal nie, kręci kręci i nie odpala.

    0
  • #8 29 Cze 2017 14:39
    panstalin2
    Poziom 19  

    Jakie ma ciśnienie w cylindrach ?
    Do reguluj prawidłowo inst gazową na pracującym ciepłym silniku .
    Albo próbować odpalić we 2 osoby jedna kręci a druga osoba reguluje reduktor ( jak ma o tym pojęcie ).

    0
  • #9 29 Cze 2017 15:01
    calibraopel93
    Poziom 4  

    Ciśnienie około 14 bar. Niestety ja się nie znam na regulacji reduktorów, a więc muszę poszukać osoby która będzie się znała.

    Dodano po 1 [minuty]:

    panstalin2, jeszcze zapytam o tę regulację, to trzeba ustawiać czułość membrany czy skład mieszanki na biegu jałowym, a może to i to ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    i jeszcze jedno pytanie dlaczego podczas odpalania skacze obrotomierz, jak odpali to obroty są normalne ( to z kolei się dzieje cały czas, nie istotne czy zimny, czy ciepły) można zobaczyć to na tym filmiku https://megawrzuta.pl/download/6dc9cc9b9e25e0fe5bc243fc70dd681b.html

    0
  • #10 29 Cze 2017 15:35
    panstalin2
    Poziom 19  

    W reduktorze może być już zużyta membrana ( straciła elastyczność ), trzeba ustawić to i to , pierwsze wyregulować reduktor żeby silnik miał płynne wolne obroty , a potem dawkę .

    0
  • #13 29 Cze 2017 16:15
    panstalin2
    Poziom 19  

    Po prawej stronie widzisz śrubę regulacyjną , jak zapalisz silnik na wolnych obrotach to przekręć tą śrubką do obrotu w prawo i słucha silnik - czy idzie równiej czy gorzej , poznacz sobie jak była śruba ustawiona żeby tego nie rozregulować .

    0
  • #14 29 Cze 2017 16:15
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    Reduktor ile ma lat? Jeśli 4lata lub więcej, to w ciemno bym go wymienił.
    Częste problemy stwarzają też elektrozawory.

    0
  • #15 29 Cze 2017 16:22
    calibraopel93
    Poziom 4  

    panstalin2: okej spróbuje tak jak mówisz.
    WędkarzStoLica: nie mam pojęcia ile ten reduktor może mieć lat, ja mam już ten samochód 2 lata i nie wymieniałem go, od poprzedniego właściciela też nie dostałem żadnej informacji jakoby go wymieniał, także zakładam, że na 99% ma ponad 4 lata.
    Mam jeszcze takie pytanie, czy może być tak że na ciepłym silniku mi reduktor (?) nie puszcza gazu i dlaczego? Bo zauważyłem, że jak jest ciepły to tak jakby właśnie silnik nie dostawał gazu, a jak go odpalę z plaka to już puszcza gaz i chodzi normalnie. Ale jak zgasze i chce znów zapalić jak jest ciepły to znów to samo, nie odpala.

    0
  • #16 29 Cze 2017 16:31
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

    Nawet jeśli uda Ci się to wyregulować to i tak problemy wrócą w najbliższym czasie.
    Każdy reduktor tego typu po kilku latach zalicza zgon.
    Koszt nowego reduktora nie przekroczy 200zł z wysyłką. Dlatego, że jest tak tani, powinno się go wymienić zawsze gdy pojawią się pierwsze problemy po kilku latach użytkowania.
    Poprawa osiągów, spalania, kultury pracy jest tak duża, ze nie warto rzeźbić w odchodach.

    0
  • #17 30 Cze 2017 11:21
    conrad9210
    Poziom 18  

    Cześć. Miałem podobny problem w Vectrze 92r. 1.8 .Nie baw się w regeneracja reduktora tylko kup nowy. Jak się znasz to wyreguluj go wstępnie by nie gasł na jałowym i obroty nie falowały, pojeździj trochę by reduktor "się ułożył" a następnie pojedz na dokładną kalibracje do gazownikia. Ja tak zrobiłem i Vectra działała bez problemu. Spalanie na trasie miałem około 8l/100km. Pozdrawiam

    0
  • #18 30 Cze 2017 11:26
    calibraopel93
    Poziom 4  

    Dziękuje za porady, a więc nic mi nie pozostaje jak kupić nowy reduktor. Jak kupię, założę, wyreguluję to dam znać czy problem znikł czy nadal to samo :)

    0