Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Renault Scenic I phI 2.0 8v - brak iskry

peterpan0 29 Jun 2017 07:50 1740 12
IGE-XAO
  • #1
    peterpan0
    Level 8  
    Witam.
    Tak jak w temacie moja Renia nie odpala ale po kolei :
    - niedawno jeszcze po przejechaniu kilku kilometrów samochód zaczynał gasnąć i musiał odczekać jakiś czas żeby znów zapalić. Ostatnio ruszałem kablami w komorze silnika i odkryłem że ruszając przewodem z czujnika położenia wałka rozrządu samochód momentalnie gasnął. przy włączonym zapłonie ruszając owymi kablami było słychać jak przekaźnik pompki co chwilę zaskakiwał. Niestety nie zdążyłem znaleźć miejsca w którym kable są załamane bo w chwili obecnej przekaźnika już nie słychać.
    Po włączeniu zapłonu kontrolki się zapalają , silnik kręci ale brak reakcji przekaźnika. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone ,pompka na krótko działa , niestety brak iskry.
    Czy jest coś co może przegapiłem czy też przy ruszaniu kablami uległ uszkodzeniu sterownik ?
  • IGE-XAO
  • #2
    tomrom1985
    Level 30  
    Więc tak:
    wyłącznik zderzeniowy - sprawdź,
    czy to czujnik wałka rozrządu czy może jednak czujnik położenia wału (na styju skrzyni i silnika)?
    Najczęstsza usterka to właśnie ten czujnik. Zamiennik około 40-50pln
    Czy jest iskra?
  • IGE-XAO
  • #4
    tomrom1985
    Level 30  
    W mojej megane I kiedy czujnik położenia wału był walniety (opisywałem na forum) mogła odpalać zawsze a za 101razem nie. Wystarczyło wtedy pchnąć i paliła. Potem zgasić i paliła dalej. Tak czy inaczej wymiana CPW rozwiązało problem
  • #5
    peterpan0
    Level 8  
    Wyłącznik zderzeniowy -wciśnięty. Czujnik położenia wału wymienialem w tamtym roku ale gdyby coś mogę podmienić ze starym(wydaje mi się jednak że po włączeniu zapłonu powinno być słychać przekaźnik i przez chwilę pompke paliwa ).Kable którymi ruszałem szły do czujnika brązowego nad cewkami . Obecnie przy próbie odpalenia brak iskry na świecach oraz pompka nie pracuje.
  • #6
    tomrom1985
    Level 30  
    Po włączeniu zapłonu masz usłyszeć pompkę paliwa w zbiorniku. CZY jest iskra?
  • #7
    peterpan0
    Level 8  
    Po włączeniu zapłonu nie słychać pompki. Iskry też brak.
  • #8
    tomrom1985
    Level 30  
    Zaczął bym od przekaźnika pompy, potem bezpieczniki. Trzeba sprawdzić cewke
  • #9
    peterpan0
    Level 8  
    Jak właśnie ma działać przekaźnik ? Czy steruje tylko pompką bo po ręcznym przesunięciu kowadelka w przekazniku pompka się włącza ale auto dalej nie odpala. W dwóch pinach mam 12v w jednym caly czas , w drugim po włączeniu zapłonu.
  • #10
    tomrom1985
    Level 30  
    Przekaźnik jest tylko od pompy paliwa. Układ zapłonowy to będzie inna bajka. Bezpieczniki w pierwszej kolejności i sprawdzenie cewki zapłonowej. Szczerze to też myślę o tym zderzeniowym, ale ryzyko że uszkodzony jest bardzo małe. Z drugiej strony wymieniałem też czujnik położenia wału i może on padł bo to pospolite. Więc tak : przekaźnik do wymiany i czujnik położenia walu
  • #11
    peterpan0
    Level 8  
    A na którym pinie przekaźnik powinien dostać sygnał do zadzialania. Czujnik położenia walu działał tylko gdy przy zapalonym silniku ruszalem kablami od czujnika walka rozrządu to wtedy gasł. Myślę że wtedy mógł się spalić przekaźnik ale wtedy powinna być chyba iskra na świecach.
  • #12
    tomrom1985
    Level 30  
    Na elektrodzie zamieszczałem kiedyś schemat elektryczny od Megane 1. Będzie praktycznie tak samo. Zazwyczaj na przekaźniku masz rozpisane piny.
  • #13
    peterpan0
    Level 8  
    Przekaźnik wymieniony , czujnik wału wymieniony ,dalej nic. Na cewki dochodzą dwa + po włączeniu zapłonu ale w trzecim pinie nie pojawia się masa podczas uruchamiania silnika . Czy te plusy mają być cały czas przy włączonym zapłonie ?