Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 2001 - MAF i P0170

29 Cze 2017 13:13 846 9
  • Poziom 13  
    Witam serdecznie, to mój pierwszy post na samochodowym subforum.

    Zakupiłem za grosze niezajechaną Corsę C Z12XE z 2001 roku do nauki.
    Na desce świeci się pomarańczowa kontrolka, udało mi się zidentyfikować kod błędu jako P0170 Fuel Trim. Internet oraz elektroda podpowiedziały, że to najpewniej MAF do wymiany, jako że jest to dość typowa usterka i najczęstszy powód P0170. Jednakże na ostatnim przeglądzie zidentyfikowano nieszczelny wydech (minor leak of exhaust gases - mieszkam w UK), do zrobienia przed kolejnym przeglądem.

    I teraz pytanie, czy to faktycznie MAF, czy prędzej wydech, skoro taki problem został zasygnalizowany? Auto normalnie odpala na zimno, ale co do jego mocy nie mam porównania. Niby wydaje mi się, że jest okej.

    Używane MAF'y Boscha można kupić za grosze, więc pewnie nie zaszkodzi wymienić i się przekonać. Czy można coś takiego bez obaw wykonać samemu? Bo widzę po zdjęciach, że to kwestia kilku śrubek. I czy w razie sukcesu kontrolka przestanie się świecić, czy konieczny jest reset?
  • Poziom 38  
    Poczytaj jak nie wiesz co to jest MAF i gdzie jest umieszczony. Pomysł trochę czy ten układ który masz uszkodzony może wpływać na ten w którym siedzi MAF. Wystarczy trochę analizy.
  • Poziom 13  
    Jakbym znał się na samochodach jakoś bardziej, to pewnie bym bardziej doświadczonych Kolegów nie pytał :)
    Moja analiza jest taka, że jedną z przyczyn błędu P0170 może być 'exhaust gas leaks'
    (https://www.engine-codes.com/p0170.html), co koreluje z uwagami z przeglądu. Internet podpowiada, że w praktyce główną przyczyną powyższego błędu w Corsach C jest MAF. Na mój rozum to wydech i MAF są po dwóch różnych stronach silnika, więc albo jedno, albo drugie. Ale czy mam rację, to już pytam tutaj..
  • Poziom 38  
    Witaj najlepiej podejrzeć parametry rzeczywiste, jak pracuje sonda jakie wartości pokazuje przepływka. W którym miejscu masz ten wydech nieszczelny?
  • Poziom 13  
    Nie mam pojecia, w ktorym miejscu.
    Wiec albo wymiana MAF w ciemno, albo dochodzenie u mechanika..
  • Poziom 38  
    radekone napisał:
    Nie mam pojecia, w ktorym miejscu.
    Wiec albo wymiana MAF w ciemno, albo dochodzenie u mechanika..

    Wymiana części bez ustalenia przyczyny to nie jest odpowiednie podejscie do tematu, ale to Twój wybór.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    śmiało wymieniaj o ile wydech sprawny przed sondą.
  • Poziom 13  
    Wykręciłem, przemuchałem, po wpięciu z powrotem silnik odpala, ale gaśnie po kilku sekundach pracy na bardzo nierównych obrotach. Odłączyłem od MAF wtyczkę z kablami od komputera i wtedy silnik pracuje normalnie, choć pewnie dostaje stałą mieszankę paliwa i powietrza. Czyli zwalony MAF.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Uszkodziłeś MAFa już całkowicie, więc nic innego ci nie pozostało niż szukać. Może być używka, ale tylko i wyłącznie oryginał i o tych samych numerach.
  • Poziom 13  
    Wykręciłem MAF'a na szrocie z jakiegoś trupa, teraz auto działa pięknie. Czekam jeszcze, aż kontrolka zgaśnie. Dzięki!