Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan_qashqai 1,6 diesel - kontrolka_check_engine

30 Jun 2017 18:12 2874 5
  • Level 5  
    Witam,
    Próbuję zebrać informacje na temat usterki w nissan qashqai 1,6 diesel (silnik R9M).
    Usterka polega na tym ,że swieci się w sposób ciągły kontrolka "Check_engine" na desce rozdzielczej, poza tym nie odczuwam innych dolegliwości w użytkowaniu, chociaż dzisiaj chciałem ostro wystartować na skrzyżowaniu i samochód wydawał mi się jakiś mułowaty
    Z zebranych dotychczas informacji wynika, że usterka jest związana z układem recyrkulacji spalin.
    Samochód był podłączony do skanera. Skaner podał :
    kod błędu: DTC 1480-klapa wylotu powietrza(żądane położenie niemożliwe do osiągnięcia -nieciągły),
    kod błedu :DTC 1480- klapa wylotu powietrza(siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym- nieciągły),
    kod błedu: DTC 1525- zgodność sygnału multipleksowego dla tempomatu/ogranicznika prędkości )

    Zakupiłem schemat elektryczny do nissan qashqai w wydawnictwie AUTOELEKTRO ale niestety nie dotyczy on silnika R9M (1,6 diesel). Z oglądu części umieszczonych w silniku , które mogą być potencjalnie odpowiedzialne za świecenie się kontrolki "check engine" wynika ,że mam przeustnicę Renault A2C53351598, przepustnicę Renault A2C53350932, zawór EGR Valeo V29006558.
    Moje pytanie :
    W jaki sposób mógłbym zdobyć schemat do qashqai 1,6 diesel z silnikiem R9M, gdzie znajdę informacje o działaniu wymienionych wyżej części (przepustnice, egr) tj jakie sygnały elektryczne na której końcówce złącza , zakres ciśnień etc.
    Czy programy diagnostyczne, które oferuje np firma Magneti Marelli lub Bosch zawierają takie informacje?
    A może ktoś z kolegów zaproponuje mi jakieś rozwiązanie tego tematu?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    autokrig - Krzysztof
  • IGE-XAOIGE-XAO

  • Level 34  
    Nagminnie w tych modelach pada klapa spalin w układzie wydechowym, i nie o EGR chodzi.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 20  
    Przecież klapa spalin w układzie wydechowym jest częścią układu niskociśnieniowego EGRa.
  • Level 5  
    damdam wrote:
    Nagminnie w tych modelach pada klapa spalin w układzie wydechowym, i nie o EGR chodzi.

    W porządku, tylko jak się do tej klapy dostać i jak sprawdzić ją na złączu elektrycznym?
  • Level 2  
    p. Krzysztofie mam identyczną przypadlość. Czy rozwiązał Pan problem?
  • Level 5  
    Temat świecącej kontrolki check engine rozwiązałem metodą ekonomiczną (minimalne koszty) , ale jest to póki co rozwiązanie na ok. 1000...2000km przebiegu. Po tym czasie trzeba zejść ponownie pod samochód i trochę się pobrudzić. W okolicach klapki na rurze wydechowej zrobiłem otwór (fi6) przez który aplikuję środek do czyszczenia zaworów EGR lub zwykły K2, kierując plastikową rurkę wylotową na oś klapki od środka. Po wszystkim otwór zamykam blachowkrętem. . Sytuacja będzie o.k. jeżeli będzie można ręcznie zmieniać położenie klapki, a sprężyna zwrotna sama wróci klapkę do położenia " otwarty."
    Pozdrowienia.
    Można się zastanowić nad udoskonaleniem tej metody, ale to w wolnej chwili.
    Krzysztof