Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Carprotect BX30 - otwieranie klapy z pilota

kondziaaa12 30 Cze 2017 19:52 1026 9
  • #1 30 Cze 2017 19:52
    kondziaaa12
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z centralką carprotect BX30 a konkretnie z otwieraniem klapy z pilota. Siłownik klapy to uniwersalny "mocny 8kg" z alledrogo, podłączony jest przez przekaźnik sterowany masą bo centralka wysyła sygnał ≤-500mA. Dodatkowo w kabinie mam przycisk do otwierania klapy, który po wciśnięciu łączy z masą i załącza przekaźnik, problem w tym że otwieranie z pilota nie działa, instalacja jest w fiacie seicento, dołożone były oryginalne zamki z siłownikami i kupiłem też w zestawie używaną taką centralkę, zamki i kierunki działają bardzo dobrze, mam to zamontowane już może z pół roku i problemów nie było, teraz zdecydowałem się dołożyć otwieranie klapy bagażnika. sam siłownik działa i klapę otwiera, przekaźnik też jest dobrze bo po wciśnięciu przycisku w kabinie wszystko działa, otwieranie z pilota też działało przez pół dnia, zaraz po podłączeniu nie działo, jakąś godzinę później jeszcze wcisnąłem przycisk otwierania drzwi na ~2s i magicznie zamek się otworzył, działało to do końca dnia, rano jak wstałem to już klapy z pilota nie otworzyłem. Centralka jest używana, i z początku podłączyłem kabel z centalki bezpośrednio pod siłownik, bo nie wiedziałem że wymagany jest przekaźnik (nigdzie w instrukcji nie pisze) dopiero przeglądając internet dowiedziałem się ze impuls jest za słaby aby siłownik zadziałał, czy mogłem uszkodzić tym centralkę? dodam że w pilocie jest nowa bateria, stara była słaba i myślałem że dłuższe przytrzymanie przycisku wyłącza pilot bo brakuje mu prądu. Jeśli okazałoby się że centralka jest uszkodzona, czy wtyczka jest taka sama jak w innych urządzeniach z rodziny BX? bo jeśli miałbym ją wymienić na nową to wolałbym założyć wersję która ma więcej opcji jak np możliwość podpięcia układu domykania szyb itp.

    0 9
  • #2 30 Cze 2017 20:41
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Odłącz przekaźnik i sprawdź co masz na tym przewodzie z centralki po wciśnięciu guzika od klapy.

    0
  • #3 30 Cze 2017 20:52
    kondziaaa12
    Poziom 8  

    dopiero jutro mogę to sprawdzić bo nie mam miernika przy sobie.

    0
  • #4 01 Lip 2017 05:04
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Wystarczy żarówka 1,2W

    0
  • #5 01 Lip 2017 07:44
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    kondziaaa12 napisał:
    podłączyłem kabel z centalki bezpośrednio pod siłownik

    Mogłeś nadmiernie obciążyć driver na wyjściu centralki, który po kilku kolejnych "otwarciach" uszkodził się całkowicie.
    kondziaaa12 napisał:
    czy wtyczka jest taka sama jak w innych urządzeniach z rodziny BX?

    BX 10, 20, 30 to, to samo złącze.
    BX 40, 50, 60, 70 mają już inne podłączenia.

    0
  • #6 01 Lip 2017 22:15
    kondziaaa12
    Poziom 8  

    miernik pokazał około 1.3V, ale ogólnie jakoś dziwnie jest, bo centalka jakby nie czyta tego dłuższego przyciśnięcia do otwarcia klapy tylko nieważne jak długo trzymam słychać przekaźniki do otwierania zamka drzwi i kierunki migają jak przy normalnym wciśnięciu, dodam że przy nie wciskaniu żadnego przycisku na kablu jest jakieś 0.6V, i przy normalnym otwieraniu zamków drzwi pilotem tez na tym kablu pojawia się te 1.3V
    jak ma wyglądać prawidłowe podłączenie siłownika klapy w tym modelu? może dalej coś źle zrobiłem, a nie chce uszkodzić następnej centralki bo i tak planuje zmienić na taką która obsługuje domykanie szyb np BX50, i ta centralka ma do wyboru też otwieranie bagażnika plusem lub minusem, jak rozumiem musi to być również podłączone przez przekaźnik?

    Dodano po 8 [godziny] 45 [minuty]:

    nikt nic?

    0
  • #9 02 Lip 2017 18:04
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Dobrze jest podłączone. Zapewne uszkodzona centralka. Pomiary robiłeś przy podłączonym czy odłączonym przekaźniku. Po drugie to zrób test z żarówką a nie z miernikiem.

    0
  • #10 02 Lip 2017 22:14
    kondziaaa12
    Poziom 8  

    pomiary robiłem na samym kablu idącym od centralki, jeden kabel miernika dałem do niego a drugi do +12v i taki wynik się pojawił, próbowałem też żarówką taką do podświetlenia rejestracji w5w bo innej nie miałem i ani nie błysnęła. Czyli centralka do wymiany, dzięki za pomoc.
    Zapytam jeszcze tutaj żeby nie zakładać nowego tematu, jaki moduł domykania szyb polecacie? ma on pracować w fiacie seicento i współpracować z centralkami carprotect bx40-70 nie wiem dokładnie z którą ale to chyba bez różnicy, byleby miała opcje domykania.

    0