Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wymiana akumulatora ni-cd na li-ion 18V wkrętarka nie wchodzi na wysokie obroty

comandos21 30 Jun 2017 22:14 5343 13
  • #1
    comandos21
    Level 18  
    Witajcie, wiem to już któryś post mój z kolei ale mam problem z wkrętarką Verto. Wymieniłem w niej wkład akumulatora ni-cd (już nie trzymał napięcia) na li-ion z balanserem 5S.

    Akumulator ładuje się do 21V chyba bo tyle ma na wejściu mieć.

    Ale jest jedno "ale" wkrętarka po nagłym wciśnięciu przycisku obrotów nie wchodzi nagle na wysokie obroty dopiero gdy delikatnie przycisk wciskam ale z wyczuciem daje wejść na wysokie obroty i są przecudne... Powiedzcie mi jak "dać kopa" silniczkowi wkrętarki by po nagłym wciśnięciu przycisku działała jak trzeba

    Proszę o pomoc i pozdrawiam.
  • #2
    goldi74
    Level 43  
    A jakie ogniwa Li-Ion zostały użyte do przeróbki?
  • #4
    Jawi_P
    Level 35  
    To pytanie czy nowe czy z odzysku.
    Czy jak zatrzymasz ręką rozpędzony silnik to wstaje i rusza dalej?
    Jak nie, to podejrzewam, że podczas nagłego startu jest znaczny pobór prądu, jest tak duży spadek napięcia, że sterownik głupieje/zawiesza się.
    Znaczy wydajność prądowa ogniw jest za mała.
  • #5
    comandos21
    Level 18  
    Jawi_P wrote:
    To pytanie czy nowe czy z odzysku.
    Czy jak zatrzymasz ręką rozpędzony silnik to wstaje i rusza dalej?
    Jak nie, to podejrzewam, że podczas nagłego startu jest znaczny pobór prądu, jest tak duży spadek napięcia, że sterownik głupieje/zawiesza się.
    Znaczy wydajność prądowa ogniw jest za mała.



    Z baterii do laptopa jeszcze sprawnej.
    Nie da sie jej zatrzymac ręką za duże obroty jak dam na wiercenie, zaś jak daję sprzęgło na np 3bieg to tryka po puszczeniu głowicy idzie dalej.

    Ona.ma problem z kopem na silnik jakby.
    Jakiś kondensator przed silnikiem może dać?
  • #6
    goldi74
    Level 43  
    Możliwe też, że to sam układ BMS (balanser) ogranicza prąd płynący podczas rozruchu. Zrób próbę podłączając bezpośrednio pakiet Li-Ion do wkrętarki z pominięciem układu BMS. Wtedy będzie wiadomo co jest przyczyną.
  • #7
    comandos21
    Level 18  
    goldi74 wrote:
    Możliwe też, że to sam układ BMS (balanser) ogranicza prąd płynący podczas rozruchu. Zrób próbę podłączając bezpośrednio pakiet Li-Ion do wkrętarki z pominięciem układu BMS. Wtedy będzie wiadomo co jest przyczyną.

    Podpiąłem jak napisałeś śmiga aż miło.

    Co teraz zrobić?

    Jak to przerobić?
  • #9
    goldi74
    Level 43  
    comandos21 wrote:
    Zrobić P+ i P- tylko na wtyk ładowarki czy jak?

    Możesz tak zrobić. Jednak wtedy BMS nie odłączy pakietu od obciążenia przy nadmiernym rozładowaniu ogniw. Trzeba będzie wyczuć kiedy pakiet jest rozładowany lub częściej go ładować. Ewentualnie dołożyć do kompletu mały woltomierz cyfrowy za kilka złotych i nim kontrolować napięcie pakietu.
  • #10
    comandos21
    Level 18  
    goldi74 wrote:
    comandos21 wrote:
    Zrobić P+ i P- tylko na wtyk ładowarki czy jak?

    Możesz tak zrobić. Jednak wtedy BMS nie odłączy pakietu od obciążenia przy nadmiernym rozładowaniu ogniw. Trzeba będzie wyczuć kiedy pakiet jest rozładowany lub częściej go ładować. Ewentualnie dołożyć do kompletu mały woltomierz cyfrowy za kilka złotych i nim kontrolować napięcie pakietu.

    Masz na myśli jakiś konkretny voltomierz?

    Zrobię chyba rak bo nie ma sensu kolejnego balsnsera kupować.

    Do ilu wolt max rozładowywać aku?
  • #12
    wodzu12240
    Level 13  
    Witaj może taki zastosować jak w tym linku, Jak napięcie spadnie poniżej nastawionej granicy to włączy się buzzer. Taki jak na tym filmie . https://www.youtube.com/watch?v=bn9R3RiBctE . Na znanym portalu wpisz Miernik buzzer tester napięcia LIPO to znajdziesz czego szukasz.
  • #13
    comandos21
    Level 18  
    wodzu12240 wrote:
    Witaj może taki zastosować jak w tym linku, Jak napięcie spadnie poniżej nastawionej granicy to włączy się buzzer. Taki jak na tym filmie . https://www.youtube.com/watch?v=bn9R3RiBctE . Na znanym portalu wpisz Miernik buzzer tester napięcia LIPO to znajdziesz czego szukasz.

    Właśnie taki zamówiłem, podpiąc też do balansera każde z ogniw tak żeby indywidualnie miernik monitorował napięcie?
  • #14
    morling1
    Level 13  
    Mam podobny problem.

    Zastosowałem identyczny balanser jak pokazany tutaj na forum i wkrętarka Ryobi CDI-1801 18V nie statrtuje, chyba zbyt duży prąd startu. Natomiast wkrętarkę EUROTEC WPCD105 18V nie idzie ręką zatrzymać tak dobrze pracuje. Testowane na ogniwach SAMSUNG-a INR 18650-15Q 1500mAh posiadające prąd zwarcia 18A.

    Pokusiłem się o identyczny test tylko na ogniwach SONY US18650VTC4 2100mAh o prądzie zwarcia 30A, sytuacja podobnie jak poprzednio z tym że z silnika EUROTEC-a aż dym idzie.

    Konkluzja: jeżeli to co wyżej w poprzednich postach napisane jest prawdą że bez balansera któraś wkrętarka wystartowała (nie testowałem) a z balanserem nie, to dziwi mnie dlaczego skoro balanser daje - dopuszcza tak duży prąd na starcie że aż w EROTEC-u poszedła dym z silnika a wkrętarki nie idzie zatrzymać ręką - uściskiem na obracającym się zacisku bitów, czyżby były inne wkrętarki które w swej normalnej pracy potrzebują jeszcze większy ?

    Do powyższego, przeprowadziłem test bo nie dawało mi spokoju. Odlutowałem przewody od P+ i P- aby pominąć wyjście całego napięcia pakietu z balansera i przelutowałem na B+ i B- aby podpiąć wyjście prądu bezpośrednio do pakietu baterii z pominięciem balansera i wkrętarka ruszyła. Jednocześnie stwierdzam że wkrętarka Ryobi CDI-1801 18V na pakiecie ogniw działa trochę słabiej niż EUROTEC WPCD105 18V i spokojnie można zatrzymać ją ręką co sugerowało by mniej wysiloną przekładnię Ryobi lub słabszy silnik za to bardziej prądożerny. Rozwiązaniem do powyższego aby wkrętarka pracowała z balanserem kontrolującym rozładowanie ogniw, byłoby poszukać balanser dający większy prąd na wyjściu lub taki w którym + całej baterii, wszystkich połączonych szeregowo ogniw jest jednoczesnie + blansera, podobnie z minusem też jest wspólny. Wtedy pełna moc baterii będzie uwolniona.

    Coś jak to z linku poniżej z tym że to jest 4s a nie 5s:

    https://www.google.pl/search?q=balanser+5s&so...UICigB&biw=1024&bih=613#imgrc=dydWHcFIJnnHCM:

    Znalazłem też 5s troszkę mocniejszy jak ten z poprzednich wpisów tego forum:

    https://www.google.pl/search?biw=1024&bih=613......0i30k1.0.cuTu5ac4kvs#imgrc=__BDySJDf9jgoM: