Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piekarnik Ariston F87V.1IX - faza na obudowie

awl 01 Lip 2017 13:09 291 3
  • #1 01 Lip 2017 13:09
    awl
    Poziom 9  

Witam,

Próbówka przyłożona do obudowy świeci. Odłączyłem PE i N od zasilania, pozostawiłem podłączony tylko L. Napięcie pomiędzy L a PE wynosi ok 50V. Między PE a N też ok 50V. Odłączyłem przewód L od zasilania i wszystkie przewody wewnątrz od odbiorników (grzałek, silników. itp). Pomierzyłem miernikiem, czy nie ma przejścia pomiędzy tymi elementami a obudową i wygląda na to, że nie ma "przebicia". Podłączyłem znów przewód L do zasilania i podłączałem po kolei wszystkie przewody. Próbówka zaświeciła jak podłączyłem zasilanie do zasilacza. Nowy zasilacz, to wydatek ok 650PLN.

Z wykształcenia jestem elektromechanikiem, chociaż nie pracuję w zawodzie, to zagadnienia elektryczne nie są mi obce, więc pomyślałem, że spróbuję zdiagnozować usterkę z Waszym wsparciem. Które elementy mogą powodować taki stan rzeczy? W załączeniu zdjęcie zasilacza.

Z góry dziękuję za pomoc.
    Piekarnik Ariston F87V.1IX - faza na obudowie

0 3
  • #2 01 Lip 2017 13:17
    kokapetyl
    Poziom 43  

awl napisał:
    . Napięcie pomiędzy L a PE wynosi ok 50V. Między PE a N też ok 50V.

Jeśli jest to pomiar napięć na przewodach zasilających to urządzenie, to wynik jest nieprawidłowy.
    Wychodzi chyba na to, że PE wisi gdzieś w powietrzu.
    Pomiędzy N a PE powinno być zero napięcia, Pomiędzy L a PE pełne napięcie zasilające.
    Do sprawdzenia stan instalacji zasilającej.

0
  • #3 01 Lip 2017 16:47
    awl
    Poziom 9  

kokapetyl napisał:
    Do sprawdzenia stan instalacji zasilającej.