Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka kierownicy PC - zmiana przycisków

irocket 01 Jul 2017 15:01 1461 7
  • #1
    irocket
    Level 9  
    Witam. Kupiłem ostatnio kierownicę Tracer Sierra (używka), żeby trochę się pobawić i spróbować zmodyfikować (zmienić kąt, koło kierownicy, przełączniki itp). Co do zmiany kąta obrotu (fabrycznie 180 stopni), to znalazłem przekładnię coś około 1:4,5 więc będzie ok, problem jest z przyciskami. Kierownica posiada 12 przycisków, niestety tylko 4 z nich są to fizyczne switche, które można wylutować i przedłużyć im przewody, reszta to coś takiego, jak na foto (są też takie dzielone przez środek, bez zawijasów).
    Przeróbka kierownicy PC - zmiana przycisków
    W związku z tym mam pytanie - czy można te stykowe przełączniki przerobić jakoś na normalne switche? Z tym na foto nie ma akurat problemu, bo można odlutować kable i podpiąć switch, ale jest jeszcze 6+dpad bezpośrednio na płytce głównej. Ewentualnie czy nie będzie problemem jeśli pod taki chwilowy switch zostanie podłączony przełącznik (np manetka od kierunkowskazu), który będzie stale podawał sygnał? Chyba, że istnieją jakieś układy albo przekaźniki, które będą wysyłać chwilowo stan wysoki (tudzież łączyć dwie linie) przy narastającym i opadającym zboczu (włączenie i wyłączenie kierunkowskazu czy innego przełącznika)?
    Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i wskazówki.
  • Helpful post
    #2
    WędkarzStoLica
    Level 31  
    Nie wiem jak kierownica, ale pewnie to samo.
    Przerabiałem pada z gumkowych styków na switche.
    Po prostu wpinałem się w ścieżki i wyprowadzałem kable.
  • #3
    irocket
    Level 9  
    Czyli w miejscu styku gumki można normalnie przylutować przewody np w miejscu, gdzie styka gumka i potem do switcha?
  • Helpful post
    #4
    WędkarzStoLica
    Level 31  
    Tak. Uważaj żeby ich nie zlutować, wybierz miejsca oddalone od siebie.
    Lepiej będzie zeskrobać lakier z ścieżki i tam się wlutować, w razie jakby ktoś chciał wrócić do oryginału to zawsze będzie mógł. Polutowane pola stykowe to uniemożliwią.
  • #5
    irocket
    Level 9  
    A nie będzie przeszkadzać jakbym zamiast przycisku zastosował przełącznik? Niby testowałem, że jak się trzyma dany przycisk cały czas, to nic złego się nie dzieje, nie ma czegoś takiego, że wyłącza i włącz daną funkcję. Chociaż dla świętego spokoju wolałbym chyba coś takiego, żeby przy włączeniu i wyłączeniu łączyło przewody idące do przełącznika. W sensie włączam przełącznik, jakiś układ przepuszcza przez np 0.5s prąd imitując kliknięcie przycisku, wyłączam przełącznik, dzieje się to samo. Coś jak przerzutnik T, ale bardziej skomplikowane.
  • Helpful post
    #6
    WędkarzStoLica
    Level 31  
    irocket wrote:
    A nie będzie przeszkadzać jakbym zamiast przycisku zastosował przełącznik? Niby testowałem, że jak się trzyma dany przycisk cały czas, to nic złego się nie dzieje

    Logika podpowiada, że będzie działać i nic się nie stanie. Przecież to to samo co trzymanie styku gumowego.
  • #7
    irocket
    Level 9  
    Dobra, dzięki :) Trzeba kupić sobie lutownicę jakąś małą, znaleźć trochę zepsutej elektroniki i nauczyć się lutować :D Tematu jeszcze nie zamykam, może ktoś będzie miał jeszcze jakieś lepsze pomysły.
  • #8
    irocket
    Level 9  
    Sprawy mają się tak: zaopatrzyłem się w multimetr i przyjrzałem się dokładnie wnętrzu kierownicy. Każdy "przycisk" ma obok siebie małe pole miedzi, do którego można bez problemu przylutować przy odrobinie wprawy przewód. Dodatkowo wszystkie przyciski (wraz z mechanicznymi) mają jedno wspólne połączenie. Poszukałem też trochę w sieci i znalazłem schemat czasówki działającej na pojawienie się i zanik napięcia (bramka XOR podłączona do układu RC). Zastanawiam się teraz, czy takie coś, jak na schemacie poniżej będzie działać:
    Przeróbka kierownicy PC - zmiana przycisków
    O ile dobrze rozumiem, to przy pojawieniu się, bądź zaniku napięcia na wejściu, na wyjściu bramki pojawia się przez 1s napięcie, które płynąc przez cewkę w przekaźniku złącza na chwilę przewody idące od i do kierownicy. Dodatkowo chciałbym zapytać, czy dobór wartości elementów R i C jest odpowiedni, aby uzyskać około 1s opóźnienia?