Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

w906 sprinter ABS Adaptacja - wymiana Ecu , pompa ABS ma inny VIN ,i nie dziala

pawlo82 01 Jul 2017 18:19 3657 5
  • #1
    pawlo82
    Level 11  
    Posiadam W906 sprinter 2006
    w aucie byl wymieniony komputer ecu kluczyki oraz stacyjka z licznikiem - standardowa wersja na odpalenie
    problem pojawil sie z ABS ,powykasowaniu bledow pojawiaja sie na nowo , brak mozliwosci adaptacji ,
    w pompie zapisany oryginalny VIN a w ecu jest VIN z dawcy z ktorego byl zestaw ,podejrzewam ze wtym jest przyczyna

    czy jest mozliwosc wykonania remap w Ecu i podanie w mapie nowego (oryginalnego) VIN tak by pompa ruszyla ,
    mam programator i odczytalem cala pamiec z ecu , probowalem wgrac wsad ze starego komputera ale sie nie wgrywa poprawnie , poniewaz ecu jest z nowszego auta (2008) kod ecu jest taki sam ,ale czytalem ze aby wgrac poprawnie nalezy proc komputer

    czy jest mozliwosc modyfikacji mapy,wsady ,lub obejscia tak by abs nie zglaszal bledu i ruszyl ?
  • #2
    ptr92
    Level 18  
    Zmieniałem niedawno moduł pompy ABS w takim sprinterze i nie nie przypominam sobie żebym przepisywał VIN. Raczej chodzi o zmianę kodowania modułu. Pewnie widzi konflikt o tym że nowy sterownik ma np włączoną opcję tempomatu a ABS nie albo sytstem start stop. W SD wchodzisz w system ESP -> dane konstrukcyjne ->Dopasowanie -> Kodowanie wariantowe i mówisz się pobawić
  • #3
    pawlo82
    Level 11  
    nie posiadam SD tylko autel ,mam blad "controlunit N30/4 ESPcontrol unit not available, bez SD sie nie obejdzie ,puki co wylaczylem esp i nie wyswietla bledu na licznik a ABS kontrolka pojawia sie i znika jak by bylo ok ,chociaz nie jest
  • #4
    Frost160
    Level 14  
    autelem to chyba tego nie zrobisz. Ogólnie niczym poza SD ale mogę się mylić.
  • #5
    damdam

    Level 34  
    SD bez Developera też tego nie ruszy.
  • #6
    pawlo82
    Level 11  
    Mam sd c3 , jest informacja ze software pompy jest za stary bo ecu z auta 2009 a pompa 2006 ,do starego ecu byl zagubiony kluczyk ,wiec temat mi wisi ,w dodatku ecu z wersji 130km jedna turbina a silnik 150 z dwiema turbinami i wyskakuje czujnik doladowania jak sie domyslam jest to inny czujnik w wersji 130km ,jedynym sposobem jak sie domyslam jest modyfikacja ecu ,mam zczytany caly ecu i potrzeba mi program lub kogos kto dokona modyfikacji wsadu ,z oryginalnego komputera wrzucenie wsadu nie skutkuje odpaleniem ,wiec remap wersji 130km z 2009 roku tak by hulal a nie wyskakiwal blad silnika, ktos poleci lub ma taki wsad bo ruszy kod komputera a 150 646 .......