Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba MKI - Wygłuszenie auta

Tektronik 02 Lip 2017 00:51 1161 10
  • #1 02 Lip 2017 00:51
    Tektronik
    Poziom 3  

    Cześć :)

    (W razie czego proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu)

    Kilka miesięcy temu wygłuszyłem swoje auto częściowo, a mianowicie ścianę grodziową silnika od strony kabiny. Mam w planach wygłuszenie całego auta, ale zastanawia mnie jedna sprawa...

    Czy używając nawet najlepiej tłumiących mat możliwe jest doprowadzenie ciszy w aucie niższej klasy do poziomu aut klasy wyższej ?. Czy na Cisze w aucie ma również jego konstrukcja np. dzielona komora silnika (np Audi 80 lub A8 D2) , bądź odległość silnika od ściany grodziowej ?

    0 10
  • #2 02 Lip 2017 07:52
    Ireneo
    Poziom 40  

    Na ciszę mają wpływ uszczelki i tutaj raczej nic juz nie zrobisz.

    0
  • #3 10 Lis 2017 08:18
    Tektronik
    Poziom 3  

    A jeśli chodzi o grodź silnika ?

    Jak na razie alubutyl 2.5mm + Mata (pianka) Kaiflex 25mm że aż ledwo nagrzewnica weszła ... i praktycznie dużo się nie zmieniło .. coś tam tak.

    Zastanawiam się jeszcze nad wygłuszeniem podszybia i grodzi od strony silnika, ale chciałbym uzyskać możliwie maksymalny efekt. Taki Phaeton czy A8 są wyciszone filcem a efekt taki że można szeptać.

    0
  • #4 10 Lis 2017 08:30
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Kolego kwestia wygłuszenia to też w duzym stopniu sprawa aerodynamiki pojazdu ,opływu masy powietrza po bryle auta. Wygłuszenie ok ale nie zmieścisz np. filcu w osłonach słupków A bo nie ma tam miejsca przewidzianego przez konstruktora jak w audi ,bmw itp. Dobre wygłuszenie matami to koszt 1000-1500zł minimum. materiał i swoja cięzka robota. Końcowy efekt w przypadku takiego auta jak twoje i tak bezzwrotny przy sprzedaży. Nikogo nie interesuje ile,i co wsadziłes liczy się cena za rocznik . Ale jak to sam przerobiłem zrobisz po swojemu :) i będziesz dłubał. Powodzenia.

    0
  • #5 11 Lis 2017 23:45
    kakibara
    Poziom 27  

    Słupki, drzwi,tunel, nadkola, bagażnik, dach, cała podłoga, np co mogę dodać od siebie to np. U mnie peugeot 508 mam także niby specjalną wygłoszona szybę przednią - pprzy wymianie dostałem taką informacje - relingi, długa antena np cb radio, brak płyty pod silnikiem, i alusy zamontowane powodują niby większy hałas w środku - najbardziej pełne kołpaki i obniżenie auta zmniejsza opór i delikatnie hałas.
    Powodzenia. Plus opony - do tej pory uważam że michelin- y są najbardziej ciche. Chyba że jestem w błędzie?

    0
  • #6 12 Lis 2017 00:03
    Tektronik
    Poziom 3  

    Zastanawia mnie jak jest rozwiązane wygłuszenie np w A6 C6 czy Takim phaetonie ale jeśli chodzi o samą grodź silnika.

    Głównie chodzi mi własnie o wyciszenie silnika możliwie jak największe. Czy pianka poliuretanowa ma większą zdolność pochłaniania niż fabryczne filce ?. Zastanawiam się czy nie lepiej dociąć taki materiał z innego auta.

    O dziwo w najnowszych autach nadal używa się filcu/porsa a nie samoprzylepnych pianek.

    0
  • #7 12 Lis 2017 08:42
    kakibara
    Poziom 27  

    Dlatego żeby auto nie wazylo za dużo - zużycie paliwa.
    Dwa koszt specjalnych tworzyw, technologia ich montażu,

    0
  • #8 12 Lis 2017 11:25
    Tektronik
    Poziom 3  

    Zastanawia mnie czy pogrubienie grodzi alubutylem ponad grubość w fabrycznym aucie i zastosowanie identycznego materiału po obydwu stronach może dać taki sam efekt.

    0
  • #9 12 Lis 2017 14:55
    kakibara
    Poziom 27  

    Zastosuj i przekonamy się.

    0
  • #10 12 Lis 2017 17:25
    djpeterek
    Poziom 23  

    Nowe uszczelki zrobią robotę na drzwiach i karoserii.

    0
  • #11 06 Gru 2017 09:43
    Tektronik
    Poziom 3  

    Głównie zależy mi na jak najlepszym wyciszeniu silnika na obrotach jałowych przy zamkniętym aucie

    0