Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Sharan 1.9 TDI ASZ - Szarpanie przy 3k obrotow - sporadyczne. Błąd przepływki

02 Lip 2017 12:15 888 6
  • Poziom 11  
    Witam,
    problem tyczy się sharana ASZ 130KM, 2005r.
    Jadąc trasę zaczęło poszarpywać przy ok 3k obrotów, niezależnie od biegu.
    Problem jest inny niż wszystkie które znalazłem tutaj, a trochę się naszukałem.
    Szarpanie ustąpiło po kilku razach, było ono od ok 2,8k, do 3.2k obrotów, w pozostałym zakresie szło dobrze.
    Po przejechaniu kolejnych 100km, znów to samo. Szarpanie w stylu odcinki paliwa.
    Później znów ustało.
    Przyjechałem na miejsce, zabrałem się za diagnozowanie. Podłączyłem komputer, VAG no i ukazał się błąd:

    Cytat:
    17552 - Mass Air Flow Sensor (G70) Open or Short to Ground
    P1144 - 35-10- --Intermittent


    Był to jedyny błąd, auto akurat szarpało, więc odłączyłem przepływkę i jechałem bez. To samo. Tak samo szarpał.
    Następnie podłączyłem przepływkę znów, błąd wykasowałem, samochód troszkę ostygł.
    Obecnie jedzie jak powiniem w pełnym zakresie obrotów zarówno z podłączoną przepływką jak i BEZ niej!!
    Logowałem kanały 003,008,011.
    Oto wartości z podłączoną przepływką:
    http://vaglog.com/log-003_008_011_Z1BOAeQ.html
    Oto wartości bez przepływki:
    http://vaglog.com/log-003_008_011_kF5W6J.html

    Logowałem 3 bieg, do oporu, zmiana na 4 bieg i dalej gaz w podłogę.

    Niestety obecnie za chiny samochód nie chce zacząć szarpać, i już nie wiem co diagnozować.
    Kolega mówił mi o listwie zasilającej pompowtryski.
    Samochód nie szarpie, wskazania na grupie 013 niemalże idealne wszystkie poniżej 0,5 bądź -0,5.
    Nie mam pojęcia co robić już, jutro samochód musi znów jechać w trasę.
    Skoro to przepływka to nie rozumiem dlaczego szarpał zarówno z podłączoną wtyczką jak i bez niej. Jednak błąd wskazuje na przepływkę.

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Z góry dziękuję.
  • Poziom 17  
    Może spróbuj zrobić test czasu reakcji pompowtryskiwaczy? Nie wiem jakiego VAGa używasz, ale ale w VCP w "procedurach CAN" jest taka opcja. Może któryś z pinów na kostce się poluzował
  • Poziom 11  
    Nie umiem doprowadzić obecnie do stanu, aby samochód szarpał. Co myśli ktoś, kto się zna na rzeczy o zamieszczonych logach?
  • Poziom 14  
    logi są w miarę ok nic nie widać :) turbo wstaje, trzyma seryjne doładowanie, dawki nic nie tnie
  • Poziom 11  
    Tutaj proszę nowy log:
    http://vaglog.com/log-003_013_79kJwk.html
    Jest to po przegonieniu na 3 biegu. Proszę odpowiedzieć, czy z przepływką wszystko ok, czy coś wskazuje na jej niesprawność? Pompki widzę w normie.
  • Poziom 14  
    przepływka wydaje się być dobra. Następnym razem wskazania z przepływki lepiej jest ocenić z kanału 10 lub 3 i 11
  • Poziom 36  
    Rozebrać elementy dolotu powietrza, recyrkulacji spalin, wyczyścić , sprawdzić szczelność podciśnień. Potem do wykonania logi. Zanieczyszczenia nagarem i klinowanie mechanicznych elementów są częstą przyczyną zakłóceń