Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Filament
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt tokarki CNC_ sprzężenie/synchronizacja silników krokowych z silnikiem DC

mkazmierczak34 02 Lip 2017 17:03 3357 5
  • #1 02 Lip 2017 17:03
    mkazmierczak34
    Poziom 3  

Witam,
    Proszę o pomoc
    Jestem początkującym elektronikiem a chciałbym zrealizować projekt mini tokarki CNC. Chciałbym wykorzystać do sterowania stołem krzyżowym silniki krokowe np. NEMA 23 do osi x i y. Natomiast jako silnik wrzeciona chciałbym użyć silnik DC 300W . Wszystko chciałbym kontrolować za pomocą Arduino i Shieldu CNC. Aby toczyć np. gwint potrzebuje synchronizacji pomiędzy obrotami wrzeciona mini tokarki a posuwem. Dlatego chciałbym zastosować enkoder magnetyczny AS5040. Moim celem jest to ,że po ustawieniu prędkości silnika DC za pomocą zewnętrznego regulatora (lub za pomocą Arduino jeśli jest taka możliwośc) zachować stały stosunek prędkości obrotów silnika DC i krokowego tzn. na jeden obrót wrzeciona silnik krokowy powinien wykonać jeden obrót śrubą aby zrealizować skok gwintu o 1mm. Ktoś jest mi w stanie pomóc gdzie mogę znaleźć jakieś informacje na temat realizacji programowej w Arduino oraz schematu podłączeń. Poniżej na zdjęciach umieszcze Hardware.

Chyba ,że istnieje możliwość zastosowania silnika krokowego, jeśli tak to jakiego ? Tokarka ma toczyć w tworzywie i drewnie.

Z góry dziękuje za pomoc.

0 5
  • Filament
  • Filament
  • #3 02 Lip 2017 19:03
    satanistik
    Poziom 27  

Jest taki sterownik firmy CSlab - nie jest tani bo koszt ok 3000zł + przystawka do gwintów 450zł, potrzebny jest enkoder inkrementalny.

Można użyć xmegi bo one mają dekoder kwadraturowy i można obsługiwać enkoder sprzętowo bez ryzyka gubienia kroków. Należy tylko napisać odpowiedni program.

0
  • #4 02 Lip 2017 20:23
    Jacekser
    Poziom 16  

satanistik napisał: