Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.9 TDI AFN 1996 - Audi A4 B5 niesprawny ABS + kontrolki

jazzik 02 Lip 2017 20:13 312 5
  • #1 02 Lip 2017 20:13
    jazzik
    Poziom 9  

    Moze opisze od poczatku, bo nie wiem, co jest istotne a co nie. Po kupieniu auta najpierw odpalal sie ABS tuz przed zatrzymaniem pojazdu, juz przy minimalnej predkosci, niepotrzebnie za kazdym razem. Po paru dniach ABS przestal w ogole dzialac (3 pikniecia, kontrolka ABS i ukl. ham.). Podpialem pod VAG i widze:

    Control Module Part Number: 4D0 907 379 D
    Component and/or Version: ABS BOSCH 5 7402
    Software Coding: 0265108005
    Work Shop Code: BB 37402
    1 B31d Zapis.:
    00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
    35-00 - -

    Gdzies przeczytalem, ze z pewnoscia lewy przedni czujnik. Kupilem nowy i wymienilem ze sporymi trudnosciami. Starego nie dalo sie wyjac bez calkowitego zniszczenia, a i miedzianej koronce odrobine sie oberwalo. Po wlozeniu nowego, dalej brak ABS, pikniecia i kontrolki. Podpialem VAG i poza powyzszym, pojawil sie dodatkowy blad, tez na lewym przednim kole, ale niestety go nie zapisalem. Troche poruszalem czujnikiem, troche przejechalem i po ponownym podpieciu znow wyskakuje jedynie blad ABS Outlet Valve: Front Left (N102), jak na poczatku. Czy jest mozliwe, ze problem lezy gdzie indziej? Na przyklad przy sterowniku ABS, przy wejsciu tego wlasnie czujnika? Wybaczcie jesli nomenklatura jest nieakuratna, ale jestem raczej laikiem w tych kwestiach. Postanowilem sam podlubac, bo pogoda ladna, a i sie naczytalem, ze mozna zostawic mnostwo pieniedzy u mechanikow (szczeg. w Wawie) i pozostac z problemem. Z gory dzieki za wszelka pomoc.

  • Pomocny post
    #2 02 Lip 2017 20:21
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Problem leży w sterowniku ABS. Konkretnie w elektrozaworze wylotowym przedniego lewego koła. O czujniku w błędach nie widzę ani słowa. Sądząc po numerach sterownika, masz osobno sterownik i osobno zespół elektrozaworów. Sprawdź wiązkę pomiędzy sterownikiem a modułem zaworów i pomierz oporność zaworów.

  • Pomocny post
    #3 02 Lip 2017 20:32
    ociz
    Moderator Samochody

    jazzik napisał:
    sie naczytalem, ze mozna zostawic mnostwo pieniedzy u mechanikow (szczeg. w Wawie) i pozostac z problemem

    Tak samo można brać się samemu za coś o czym się nie ma pojęcia i tylko więcej szkód narobić.
    Masz wersję z ESP więc sterownik osobno i problem będzie raczej w zgniłej wiązce między sterownikiem a pompą niż w samym zaworze.

  • #4 03 Lip 2017 20:53
    jazzik
    Poziom 9  

    Dzieki ladamaniac i ociz za szybka odpowiedz. W najblizszych dniach przyjrze sie w takim razie wiazce.

    ociz, przeczytalem rowniez artykul ze stopki, trudno sie nie zgodzic. Pewnie skonczy sie na tym, ze zwroce sie do warsztatu. Na szczescie wyglada na to, ze nic nie zepsulem, skoro nie pojawia sie blad dotyczacy samego czujnika. Chyba, ze dopiero po usunieciu usterki powodujacej blad wyjdzie na jaw problem z czujnikiem.

  • #5 03 Lip 2017 21:05
    ptr92
    Poziom 16  

    zbyt wczesne włączanie się ABS to najczęściej wina koronki bądź złej odległości czujnika od niej

  • #6 16 Lis 2017 18:46
    jazzik
    Poziom 9  

    W warsztacie okazalo sie, ze lewy przedni zawor wylotowy pompy byl uszkodzony. Wymienilem pompe na inna, niestety komputer wskazal tym razem prawy przedni zawor wylotowy. Samochod zostal sprzedany z niesprawnym ABS.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo