Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Traktorek TZ4K14 - Problem z paleniem.

KomendantPojazdow 02 Jul 2017 22:00 3414 13
  • #1
    KomendantPojazdow
    Level 6  
    Witam.
    Jestem posiadaczem tz4k14, miałem problem z odpaleniem silnika, jednak w końcu odpalił, chodziło wszystko ok, hulało jak trzeba, do czasu pęknięcia szpilki cylindra. Wszystko zrobione, szpilki wymienione, tłok nowy jak i pierścienie rzecz jasna (stary miał okropne wżery), cylinder bez rys. Ale palenie zdechło, nie robione było nic z wtryskiem oraz pompą paliwa, jedynie zmieniony simering wału silnika. Po złożeniu problem z paleniem, jak załapał na chwilę biały dym, siwy jak ze świecy dymnej. Wiem, że trzeba ustawić początek wtrysku, jednak nie mam pojęcia, jak wyciągnąć pompę paliwa, proszę o pomoc lub też o podpowiedź, wtrysk pyli na szybszych ręcznych obrotach wałem, tyle było sprawdzone, z góry przepraszam za odnowienie tematu, ale proszę i dziękuje za pomoc, pozdrawiam.
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Zmierz ciśnienie sprężania, może źle założony uszczelniacz wału. Instrukcja obsługi jest na forum.
  • #3
    KomendantPojazdow
    Level 6  
    Dzieki za pomoc, sie sprawdzi, ale chcialbym wiedziec jak wyciaga sie ta pompe, dzis ja dokrecilem troche mocniej, uszczelki siadly i juz chodzil lepiej, uszczelki-podkladki zalozone sa papierowe, i nie wiem, czy oryginalne sa metalowe, czy wlasnie papier. Instrukcje mam i katalog czesci, ale za pierona nie mozna się domyslec o ci chodzi temu co to tłumaczył, hmm.. Ciekawe co palił przy tym tłumaczeniu...
  • Helpful post
    #4
    baciar44
    Level 11  
    Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc kolokwialnie:) rozrusznikiem i nic :( Okazało się że wtrysk następował ,kiedy tłok już się całkiem cofał z górnego położenia.Tak więc trzeba było ustawić pompę wtryskową jak i to, aby jej wtrysk nastąpił w górnym położeniu tłoka .Kolega mi pomógł i dzieki temu traktor odpalił bez problemu.
  • #5
    KomendantPojazdow
    Level 6  
    Witam Pana Baciar44, ja od dłuższego czasu się tym nie zajmowałem, ale czas się za to zabrać😓muszę się Pana poradzić, jak ustawić wtrysk i pompę, bo może faktycznie tak jest, może być opóźniony. Dziękuję za podpowiedz i serdecznie pozdrawiam😉
  • #6
    Seba19870
    Level 6  
    Witam panowie rozwiązaliście może problem?? Mam podobny po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki nowa pompa i nowa końcówka wtrysku nowy olej czyszcona pompa oleju i nowe filtry. Wtrysk ustawiony na 140 pompa zaczyna podnosić paliwo na pierwszej kresce na kole. A po odaleniu dymi mocno na biało - szaro mocno gryzący dym wyrzuca paliwo wydechem nie spała wszystkiego. Nie wymieniałem uszczelniaczy na wale.
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Seba19870 wrote:
    po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki

    W jakim celu honuje się zużyty cylinder i jakich efektów należy się spodziewać?
    Gryzący dym może świadczyć o marnym sprężaniu a stąd też niepełne spalanie. Teraz to jaszcze zastosuj pomiar ciśnienia sprężania. Rozumiem że nowa końcówka wtrysku jest dedykowana do tego silnika?
  • #8
    Seba19870
    Level 6  
    Cylinder trafił do firmy zajmującej się szlifami po pomiarach stwierdzili ze jest idealny i wykonano tylko honowanie. Tak oczywiście wszystkie części oryginalne. Ile powinno wynosić sprężanie? sprężanie wykonujemy z włączona pompą, podającą paliwo na wtrysk?
  • #9
    trojan 12
    Level 38  
    O ile pamiętam tam idzie 2 suwowy silnik diesla. Jest bardzo wrażliwy na montaż tłoka- na denku jest strzałka jak.
    Ponieważ to było dość dawno mogłem pomylić z innym silnikiem.
  • #10
    Seba19870
    Level 6  
    Tak silnik 2T strzałka na wydech
  • #11
    mczapski
    Level 39  
    Seba19870 wrote:
    po pomiarach stwierdzili ze jest idealny i wykonano tylko honowanie


    W takim razie z jakich powodów wykonujesz naprawę?
    Seba19870 wrote:
    sprężanie wykonujemy z włączona pompą, podającą paliwo na wtrysk?


    Jeśli dobrze pamiętam tam nie ma świecy więc jak wykonać pomiar bez wyjęcia wtryskiwacza?
    Ja nie znam zalecanych firmowo wielkości ciśnienia ale przy dobrym zestawie cylinder-tłok spodziewałbym się 30 kG/cm.kw.
    Rozumiem, że głowica w porządku i zawory odpowiednio wyregulowane.
  • #12
    Seba19870
    Level 6  
    Wykonałem naprawę ponieważ dymił były zluzyte pierścienie ale naprawa nic nie pomogła. To jest silnik diesla 2t zaworów nie posiada
  • #13
    trojan 12
    Level 38  
    Kolego mczapski- ciśnienie sprężania silnika Star to 24kG/cm2.
    Raczej 2T tego ciśnienia nie osiągnie.
    Dlaczego akurat Star- szukałem innemu koledze kąta wtrysku do 266.
  • #14
    mczapski
    Level 39  
    trojan 12 wrote:
    ciśnienie sprężania silnika Star to 24kG/cm2.

    Jak wspomniałem wartości firmowych nigdy nie znałem a z tym sprzętem miałem do czynienia ponad dziesięć lat wstecz. Z rozruchem to egzemplarz z którym miałem do czynienia zawsze miał pod górkę. Dymienie chyba też zawsze towarzyszyło jego pracy. Obecnie nie mam gdzie zweryfikować swojej wiedzy w tym zakresie. Ale wielkość 24kG/cm2 to trochę mało jak na spasowany zestaw dla samozapłonu.
    Tyle że kolega jeszcze nie zbadał swojego przypadku.