Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue

03 Lip 2017 18:12 9837 27
  • Poziom 17  
    Cześć,

    przerabiał ktoś problem w Sharanie z takimi błędami:
    P229F00 - Czujnik NOx 2 rząd 1, Sygnał niezrozumiały
    P20EE00 - Katalizator SCR NOx, rząd 1 - sprawność zbyt niska

    błędy wychodzą dopiero po dłuższej jeździe. Pewnie ma to związek, dodatkowo jest sterownik silnika widzi 99,5% poziomu adBlue, wskaźniki natomiast 1000km zasięgu, co komunikowane jest na wyświetlaczu licznika.

    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    a co z Ty wskaźnikiem zasięgu? zauważyłem że sterownik silnik widzi taki poziom jaki mu wpiszemy, czyli jak zresetuję napełnienie, to wartość będzie 100%. Możliwe, żeby uszkodził się czujnik poziomu płynu bądź wiązka i nie wyrzucało błędów?
    Znalazłem gdzieś informację, że te błędy są spowodowane tym, że brakuje Adblue
  • Poziom 27  
    Czy możesz cofnąć blokadę rozruchu ? Błędy wykasujesz w sterowniku silnika ale w zestawie wskazników będzie komunikat sprawdź poziom adblue i w zależności od wersji oprogramowania sterownika silnika blokadę rozruchu będzie można cofnąć procedurą. Przy nowszym oprogramowaniu kasowanie usterek wykasuje też komunikat w zestawie wskaźników ale usterka wróci bo uszkodzony jest czujnik NOx
  • Poziom 10  
    Witam, podepnę się pod temat ponieważ dopadł mnie podobny problem.
    Sharan 2011r. 2.0TDI 170KM pojawiało się powiadomienie żeby dolać Adblue i odliczanie od 1050 km.
    program pokazuje błąd P20EE00 sprawność katalizatora NOx poniżej wartości progowej Blok 1- stałe
    Po wykasowaniu błąd nie wrócił na razie, ale komunikat na desce dalej widnieje. Płyn oczywiście uzupełniony na max. Weszło może 3 litry.
    Jakaś diagnoza ?
  • Poziom 21  
    Komunikat można usunąć tylko poprzez procedurę resetu komunikatu o usterce systemu scr w zestawie wskaźników. Robi sie to podczas jazdy
    ,upierdliwy temat.
  • Poziom 10  
    Temat okazał się faktycznie upierdliwy. Po uruchomieniu procedury kasowania komunikatu w zestawie wskaźników (program VASPC) program prosi o wyłącznie zapłonu po czym odlicza 60 sekund, następnie włączyć zapłon, uruchomić silnik i tu się zaczynają schody. Program tak jakby nie rozpoznawał, że silnik pracuje. VAS pyta czy były problemy z uruchomieniem silnika i dwie opcje do wyboru:TAK-sinik nie uruchamia się . NIE- silnik jeszcze nie został uruchomiony
    Podpowiedzcie proszę co z tym fantem zrobić.
  • Poziom 7  
    Witam Panowie. Czy uporaliscie się z tymi błędami bo u mnie jest ten sam temat. Sharan z 2011r przebieg 130tys . Błędy wykasowałem a licznik dalej odlicza . I niewiem od czego zacząć. Proszę o porady.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Pietka 1
    Ja załatwiłem temat usuwając w sterowniku auta system adblue. Od tej pory brak jakichkolwiek błędów związanych z tym pseudo-ekologicznym badziewiem. Jest sporo magików w necie którzy mogą zmodyfikować soft. Wystarczy przejrzeć OLX
  • Poziom 7  
    Na razie nie myślałem o odłączeniu tego badziewia , próbuje coś z tym zrobić bo licznik odlicz, już zostało 150 km do nie odpalenia silnik.
    A umie są takie błędy , jak by ktoś luknął kto miał z tym do czynienie.

    Adres 7E8: 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    P20EE - Katalizator SCR NOx; zespół 1: sprawność za mała
    P229F - Czujnik 2 NOx; zespół 1: niewiarygodny sygnał.

    Po skasowania powróciło to

    Adres 01: Silnik (J623-CFFB) Plik etykiet:. 03L-906-018-CFF.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03L 906 018 HH HW: 03L 907 309 Q
    Komponent: R4 2.0l TDI H24 9980
    Weryfikacja: 44H24--- Numer seryjny:
    Kodowanie: 0019003A042401080000
    Kod serwisu: WSC 33804 184 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018HH 003015
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906018H.rod
    VCID: 77FCD340CECD45FEA0-8022

    Znaleziono 1 błąd:
    15733 - Katalizator SCR NOx; zespół 1
    P20EE 00 [101] - sprawność za mała
    Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 136161 km
    Data: 2018.02.12
    Czas: 09:01:26

    Prędkość obrotowa silnika: 2078.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 67.1 %
    Prędkość pojazdu: 113 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 85 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.940 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Długotrwałe dopasowanie dozowania środka redukującego: 1.00
    Zmierzona przemiana NOx: -0.500
    Obliczona sprawność przemiany NOx: 0.868
    Próg sprawności przemiany NOx: 0.300
    Aktualna temperatura w katalizatorze redukcyjnym NOx: 263.0 °C
  • Poziom 11  
    Witam

    Ostatnio z tym walczyłem, jak dojdzie do 0 to nie odpalisz silnika, ale jak wykasujesz błędy z silnika, (nawet jak ich nie masz) to pojawi się 50 km na liczniku
    ostatecznie trzeba wymienić NOx

    Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Witam .

    Wykonałem to:

     VCDS->Engine->Basic Settings->Check of SCR efficiency po 20 minutach kończy się komunikatem "Aborted-Safety reasons | Cancel" .

    Kontrolka Adblue i odliczanie zgasło.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam .
    A ja walczę z sondą NOx
    Wymieniona i dalej odlicza :cry:
    Próbowałem robić procedurę powyższą i nici
    Miele z godzinę i nie mam komunikatu ''Cancel''
    To się robi tylko na włączonej stacyjce ? czy w czasie jazdy ?

    Jeszcze poszperałem w VCDSie inne procedury związane z Adblue i to wykonało .
  • Poziom 7  
    Witam kolego.
    Tą procedurę robisz na włączonym silniku, trwa to około 12-15min. Warunek ,przed tą procedurą musisz wykasowanać wszystkie błędy.
  • Poziom 10  
    No to hajda w samochód i kabelek w ( drugą ) dłoń !
    A ja ..... miele to w garażu na postoju .O jo joj :oops:

    Dzięki !
  • Poziom 10  
    Witam 
    Posiadam VW Passata b8 2.0 bitdi 240km , kod silnika CUAA, błąd na desce - usterka adblue i info o unieruchomieniu silnika za 1000km.
    Błąd z VCDS 29630 ( P218F00 w załączniku) - wg serwisu usterka pompy adblue. 
    Pompa została wymieniona a check nadal widnieje na wyświetlaczu , błąd w VCDS nie powraca.
    Proszę o pomoc w temacie

    Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue

    Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pietka 1 napisał:
    Witam kolego.
    Tą procedurę zrobisz na włączonym silniku, trwa to około 12-15min. Warunek ,przed tą procedurą musisz wykasowanać wszystkie błędy.


    Kolego, czy VCDS załatwi sprawę?
    Silnik ma być uruchomiony czy w trakcie jazdy wszystko się odbywa???

    Jeśli mógłbyś opisać dokładniej procedurę to będę bardzo wdzięczny.
  • Poziom 7  
    Witam

    Ja też to robiłem VCDS.
    Robisz to wszystko na postoju i na włączonym silniku, oczywiście przed tą procedurą wykasuj wszystkie błędy w eku.
    Jak to już ogarniesz
    Wchodzisz w sterownik 09 silnik, później wybierasz nastawy podstawowe. Następnie szukamy takiej komendy jak SPRAWDZENIE SPRAWNOŚCI SCR. Wybierasz tą opcję a na stępnie potwierdzasz przyciskiem IDŹ, po chwil program każe ci Wcisnąć i trzymać pedał hamulca A na stępnie pedał przyśpieszenia. Auto samo wejdzie na wyższe obroty i tak trzymać aż do zakończenia całego cyklu sprawdzenia układu Adblue.
    Trwa to około 8min.
    Jeżeli jest wszystko wpożądku, po całej procedurze kontrolka Awarii i odliczanie układu Adblue gaśnie.

    Mam nadzieję że Ci to wszystko klapnie 👍

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Kurczę, nie wiem czy nie mam problemu z VCDSem
    , ni choroby nie podpowiada kiedy mam wcisnąć dany pedał.

    Procedura bez wyciskania też przechodzi poprawnie, lecz błąd nadal widnieje na desce
  • Poziom 10  
    To zostaje ci tylko liczyć na to , że samo zgaśnie :cry:
    Ja nie zdążyłem zrobić procedury adaptacyjnej w/g kol. Pietka 1 .
    Nastąpiłą samoadaptacja po dłuszej jeździe po autostradzie . Ale to się tyczyło wymiany sondy NOx .
    Czy z pompką będzie tak samo ? Masz czysto w błędach w VCDSie w grupie silnika 01 . Może dla pompki też potrzebuje czasu ?
    Aha w VCDSie w blokach adaptacyjnych były jeszcze inne procedury adptacyjne od Adblue . Chyba było coś od pompki .
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany
    Wypalenie filtra dpf (najpierw jazda, później już na postoju silnik zwiększył obroty, wentylatory zaczęły pracować i charakterystyczny zapach - trzymałem go na biegu jałowym 2,5k obr aż skończył) .

    Następnie zgodnie z procedurą opisaną na niemieckich forach dalsza jazda autostradowa - Obroty silnika w przedziale 1500, 2100obr. , skrzynia ustawiona w ręczny tryb na najwyższym biegu, po czym jedziemy na tempomacie jednostajną prędkością przez 5-6 sekund, następnie gwałtownie wciskamy gaz na 5-6 sekund i gwałtownie zdejmujemy mogę z gazu.

    Tak zrobiłem kilka razy - błąd nadal widniał, auto zgaszone na ok 1h i po ponownym rozruchu było już ok.
    Błędów brak :D

    Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 17  
    I podczas próby dopalania pojawia mi się komunikat „przerwano ze względów bezpieczeństwa” i podczas próby „sprawdzenia sprawności scr”.
    Wpisujecie jakiś login?
  • Poziom 7  
    Kolego link na górze masz podany . Też mi tak się zdarzyło to że przerwało ze względu bezpieczeństwa to wyłączyłem kompa i ponownie włączyłem , poszło bez problemu.
  • Poziom 1  
    z mojej wiedzy jeszcze wynika ze aby przeprowadzić tą procedure (Check of SCR efficiency) reset kontrolki rezerwy ad blue.
    -muszą być zamknięte drzwi w pojeździe.
    -włączony ręczny.
    -rozgrzany silnik.
  • Poziom 7  
    Zgadza się, silnik musi być rozgrzany sam tego doświadczyłem.
  • Poziom 10  
    Witam
    W dniu wczorajszym znowu zawitał problem z Adblue - czy ktoś spotkał się z błędem P204F00 (Układ czynnika redukującego - zespół 1)
    Błędu po usunięciu ze sterownika silnika nie ma i nie powraca, natomiast zegar oblicza czas do unieruchomienia auta i wyświetla komunikat Usterka: AdBlue. Uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000 km

    Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue
  • Poziom 1  
    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).

    Dodano po 14 [minuty]:

    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).
  • Poziom 10  
    neswiedz napisał:
    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).

    Dodano po 14 [minuty]:

    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).


    Kontrolka sama wygasła po dolaniu Adblue - niestety do dziś - objawia się tym samym błędem