Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue

ptr92 03 Jul 2017 18:12 18978 27
  • #1
    ptr92
    Level 18  
    Cześć,

    przerabiał ktoś problem w Sharanie z takimi błędami:
    P229F00 - Czujnik NOx 2 rząd 1, Sygnał niezrozumiały
    P20EE00 - Katalizator SCR NOx, rząd 1 - sprawność zbyt niska

    błędy wychodzą dopiero po dłuższej jeździe. Pewnie ma to związek, dodatkowo jest sterownik silnika widzi 99,5% poziomu adBlue, wskaźniki natomiast 1000km zasięgu, co komunikowane jest na wyświetlaczu licznika.

    pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    ptr92
    Level 18  
    a co z Ty wskaźnikiem zasięgu? zauważyłem że sterownik silnik widzi taki poziom jaki mu wpiszemy, czyli jak zresetuję napełnienie, to wartość będzie 100%. Możliwe, żeby uszkodził się czujnik poziomu płynu bądź wiązka i nie wyrzucało błędów?
    Znalazłem gdzieś informację, że te błędy są spowodowane tym, że brakuje Adblue
  • #4
    jacek074
    Level 28  
    Czy możesz cofnąć blokadę rozruchu ? Błędy wykasujesz w sterowniku silnika ale w zestawie wskazników będzie komunikat sprawdź poziom adblue i w zależności od wersji oprogramowania sterownika silnika blokadę rozruchu będzie można cofnąć procedurą. Przy nowszym oprogramowaniu kasowanie usterek wykasuje też komunikat w zestawie wskaźników ale usterka wróci bo uszkodzony jest czujnik NOx
  • #5
    stiko
    Level 10  
    Witam, podepnę się pod temat ponieważ dopadł mnie podobny problem.
    Sharan 2011r. 2.0TDI 170KM pojawiało się powiadomienie żeby dolać Adblue i odliczanie od 1050 km.
    program pokazuje błąd P20EE00 sprawność katalizatora NOx poniżej wartości progowej Blok 1- stałe
    Po wykasowaniu błąd nie wrócił na razie, ale komunikat na desce dalej widnieje. Płyn oczywiście uzupełniony na max. Weszło może 3 litry.
    Jakaś diagnoza ?
  • #6
    jkm73
    Level 21  
    Komunikat można usunąć tylko poprzez procedurę resetu komunikatu o usterce systemu scr w zestawie wskaźników. Robi sie to podczas jazdy
    ,upierdliwy temat.
  • #7
    stiko
    Level 10  
    Temat okazał się faktycznie upierdliwy. Po uruchomieniu procedury kasowania komunikatu w zestawie wskaźników (program VASPC) program prosi o wyłącznie zapłonu po czym odlicza 60 sekund, następnie włączyć zapłon, uruchomić silnik i tu się zaczynają schody. Program tak jakby nie rozpoznawał, że silnik pracuje. VAS pyta czy były problemy z uruchomieniem silnika i dwie opcje do wyboru:TAK-sinik nie uruchamia się . NIE- silnik jeszcze nie został uruchomiony
    Podpowiedzcie proszę co z tym fantem zrobić.
  • #8
    Pietka 1
    Level 8  
    Witam Panowie. Czy uporaliscie się z tymi błędami bo u mnie jest ten sam temat. Sharan z 2011r przebieg 130tys . Błędy wykasowałem a licznik dalej odlicza . I niewiem od czego zacząć. Proszę o porady.

    Pozdrawiam
  • #9
    stiko
    Level 10  
    Pietka 1
    Ja załatwiłem temat usuwając w sterowniku auta system adblue. Od tej pory brak jakichkolwiek błędów związanych z tym pseudo-ekologicznym badziewiem. Jest sporo magików w necie którzy mogą zmodyfikować soft. Wystarczy przejrzeć OLX
  • #10
    Pietka 1
    Level 8  
    Na razie nie myślałem o odłączeniu tego badziewia , próbuje coś z tym zrobić bo licznik odlicz, już zostało 150 km do nie odpalenia silnik.
    A umie są takie błędy , jak by ktoś luknął kto miał z tym do czynienie.

    Adres 7E8: 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    P20EE - Katalizator SCR NOx; zespół 1: sprawność za mała
    P229F - Czujnik 2 NOx; zespół 1: niewiarygodny sygnał.

    Po skasowania powróciło to

    Adres 01: Silnik (J623-CFFB) Plik etykiet:. 03L-906-018-CFF.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03L 906 018 HH HW: 03L 907 309 Q
    Komponent: R4 2.0l TDI H24 9980
    Weryfikacja: 44H24--- Numer seryjny:
    Kodowanie: 0019003A042401080000
    Kod serwisu: WSC 33804 184 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018HH 003015
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906018H.rod
    VCID: 77FCD340CECD45FEA0-8022

    Znaleziono 1 błąd:
    15733 - Katalizator SCR NOx; zespół 1
    P20EE 00 [101] - sprawność za mała
    Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 136161 km
    Data: 2018.02.12
    Czas: 09:01:26

    Prędkość obrotowa silnika: 2078.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 67.1 %
    Prędkość pojazdu: 113 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 85 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.940 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Długotrwałe dopasowanie dozowania środka redukującego: 1.00
    Zmierzona przemiana NOx: -0.500
    Obliczona sprawność przemiany NOx: 0.868
    Próg sprawności przemiany NOx: 0.300
    Aktualna temperatura w katalizatorze redukcyjnym NOx: 263.0 °C
  • #11
    billy
    Level 11  
    Witam

    Ostatnio z tym walczyłem, jak dojdzie do 0 to nie odpalisz silnika, ale jak wykasujesz błędy z silnika, (nawet jak ich nie masz) to pojawi się 50 km na liczniku
    ostatecznie trzeba wymienić NOx

    Pozdrawiam
  • #12
    Pietka 1
    Level 8  
    Witam .

    Wykonałem to:

     VCDS->Engine->Basic Settings->Check of SCR efficiency po 20 minutach kończy się komunikatem "Aborted-Safety reasons | Cancel" .

    Kontrolka Adblue i odliczanie zgasło.

    Pozdrawiam
  • #13
    Maciej_F
    Level 10  
    Witam .
    A ja walczę z sondą NOx
    Wymieniona i dalej odlicza :cry:
    Próbowałem robić procedurę powyższą i nici
    Miele z godzinę i nie mam komunikatu ''Cancel''
    To się robi tylko na włączonej stacyjce ? czy w czasie jazdy ?

    Jeszcze poszperałem w VCDSie inne procedury związane z Adblue i to wykonało .
  • #14
    Pietka 1
    Level 8  
    Witam kolego.
    Tą procedurę robisz na włączonym silniku, trwa to około 12-15min. Warunek ,przed tą procedurą musisz wykasowanać wszystkie błędy.
  • #15
    Maciej_F
    Level 10  
    No to hajda w samochód i kabelek w ( drugą ) dłoń !
    A ja ..... miele to w garażu na postoju .O jo joj :oops:

    Dzięki !
  • #16
    bartek60001
    Level 10  
    Witam 
    Posiadam VW Passata b8 2.0 bitdi 240km , kod silnika CUAA, błąd na desce - usterka adblue i info o unieruchomieniu silnika za 1000km.
    Błąd z VCDS 29630 ( P218F00 w załączniku) - wg serwisu usterka pompy adblue. 
    Pompa została wymieniona a check nadal widnieje na wyświetlaczu , błąd w VCDS nie powraca.
    Proszę o pomoc w temacie

    Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue

    Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pietka 1 wrote:
    Witam kolego.
    Tą procedurę zrobisz na włączonym silniku, trwa to około 12-15min. Warunek ,przed tą procedurą musisz wykasowanać wszystkie błędy.


    Kolego, czy VCDS załatwi sprawę?
    Silnik ma być uruchomiony czy w trakcie jazdy wszystko się odbywa???

    Jeśli mógłbyś opisać dokładniej procedurę to będę bardzo wdzięczny.
  • #17
    Pietka 1
    Level 8  
    Witam

    Ja też to robiłem VCDS.
    Robisz to wszystko na postoju i na włączonym silniku, oczywiście przed tą procedurą wykasuj wszystkie błędy w eku.
    Jak to już ogarniesz
    Wchodzisz w sterownik 09 silnik, później wybierasz nastawy podstawowe. Następnie szukamy takiej komendy jak SPRAWDZENIE SPRAWNOŚCI SCR. Wybierasz tą opcję a na stępnie potwierdzasz przyciskiem IDŹ, po chwil program każe ci Wcisnąć i trzymać pedał hamulca A na stępnie pedał przyśpieszenia. Auto samo wejdzie na wyższe obroty i tak trzymać aż do zakończenia całego cyklu sprawdzenia układu Adblue.
    Trwa to około 8min.
    Jeżeli jest wszystko wpożądku, po całej procedurze kontrolka Awarii i odliczanie układu Adblue gaśnie.

    Mam nadzieję że Ci to wszystko klapnie 👍

    Pozdrawiam
  • #18
    bartek60001
    Level 10  
    Kurczę, nie wiem czy nie mam problemu z VCDSem
    , ni choroby nie podpowiada kiedy mam wcisnąć dany pedał.

    Procedura bez wyciskania też przechodzi poprawnie, lecz błąd nadal widnieje na desce
  • #19
    Maciej_F
    Level 10  
    To zostaje ci tylko liczyć na to , że samo zgaśnie :cry:
    Ja nie zdążyłem zrobić procedury adaptacyjnej w/g kol. Pietka 1 .
    Nastąpiłą samoadaptacja po dłuszej jeździe po autostradzie . Ale to się tyczyło wymiany sondy NOx .
    Czy z pompką będzie tak samo ? Masz czysto w błędach w VCDSie w grupie silnika 01 . Może dla pompki też potrzebuje czasu ?
    Aha w VCDSie w blokach adaptacyjnych były jeszcze inne procedury adptacyjne od Adblue . Chyba było coś od pompki .
  • #21
    bartek60001
    Level 10  
    Problem rozwiązany
    Wypalenie filtra dpf (najpierw jazda, później już na postoju silnik zwiększył obroty, wentylatory zaczęły pracować i charakterystyczny zapach - trzymałem go na biegu jałowym 2,5k obr aż skończył) .

    Następnie zgodnie z procedurą opisaną na niemieckich forach dalsza jazda autostradowa - Obroty silnika w przedziale 1500, 2100obr. , skrzynia ustawiona w ręczny tryb na najwyższym biegu, po czym jedziemy na tempomacie jednostajną prędkością przez 5-6 sekund, następnie gwałtownie wciskamy gaz na 5-6 sekund i gwałtownie zdejmujemy mogę z gazu.

    Tak zrobiłem kilka razy - błąd nadal widniał, auto zgaszone na ok 1h i po ponownym rozruchu było już ok.
    Błędów brak :D

    Dziękuję za pomoc.
  • #22
    ptr92
    Level 18  
    I podczas próby dopalania pojawia mi się komunikat „przerwano ze względów bezpieczeństwa” i podczas próby „sprawdzenia sprawności scr”.
    Wpisujecie jakiś login?
  • #23
    Pietka 1
    Level 8  
    Kolego link na górze masz podany . Też mi tak się zdarzyło to że przerwało ze względu bezpieczeństwa to wyłączyłem kompa i ponownie włączyłem , poszło bez problemu.
  • #24
    kuchta0
    Level 1  
    z mojej wiedzy jeszcze wynika ze aby przeprowadzić tą procedure (Check of SCR efficiency) reset kontrolki rezerwy ad blue.
    -muszą być zamknięte drzwi w pojeździe.
    -włączony ręczny.
    -rozgrzany silnik.
  • #25
    Pietka 1
    Level 8  
    Zgadza się, silnik musi być rozgrzany sam tego doświadczyłem.
  • #26
    bartek60001
    Level 10  
    Witam
    W dniu wczorajszym znowu zawitał problem z Adblue - czy ktoś spotkał się z błędem P204F00 (Układ czynnika redukującego - zespół 1)
    Błędu po usunięciu ze sterownika silnika nie ma i nie powraca, natomiast zegar oblicza czas do unieruchomienia auta i wyświetla komunikat Usterka: AdBlue. Uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000 km

    Sharan 2,0TDI 103kW 2011 - P229F00 i P20EE00 NOx adBlue
  • #27
    neswiedz
    Level 1  
    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).

    Dodano po 14 [minuty]:

    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).
  • #28
    bartek60001
    Level 10  
    neswiedz wrote:
    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).

    Dodano po 14 [minuty]:

    bartek60001 jaki był dalszy los błędu adblue u Ciebie? Mam identyczne objawy (też silnik bitki cuaa).


    Kontrolka sama wygasła po dolaniu Adblue - niestety do dziś - objawia się tym samym błędem