Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik wilgotnościowy pompą do nawadniania

Corvax2 04 Lip 2017 13:26 432 4
  • #1 04 Lip 2017 13:26
    Corvax2
    Poziom 4  

Koleżanki i Koledzy

Ponieważ jestem całkowicie zielony z elektroniki mam prośbę o pomoc jak mógłbym złożyć prosty czujnik wilgotności gleby w doniczkach, który po spadku wilgotności ziemi załączałby akwarystyczną pompkę wody chodzącą na 220 V.

Mam już złożony cały system nawadniania w taką właśnie pompką. Działą. Całość jest sterowana włącznikiem czasowym wtykanym w gniazdko elektryczne i włącza się codziennie o określonej godzinie na 10 minut. Kwiatki dostają porcję wody. Wszystko to przygotowałem na czas urlopu. Ale po kilku dniach opadów zauważyłem, że wszystko prawie pływa i dolewanie kolejnej porcji wody może tylko pogorszyć sytuację. Chciałbym więc aby w mój "system" włączyć jeszcze czujnik wilgotności, tak aby o tej określonej godzinie pompka włączyła się tylko wtedy jeśli ziemia będzie sucha.

Na aliexpress widziałem sensory FC-28. Na YT obejrzałem, że fajnie to działa i można ustawić poziom wilgotności po którym zapala się diodka (OUT). Fajnie. Tylko co z tym zrobić, żeby w wyniku tego sygnału włączała się ta pompka 220V i podlewała kwiatki. Czyli miałbym dwa włączniki w systemie. Ten czasowy i drugi wilgotnościowy. Kwiatki dostawałyby wodę tylko jeśłi oba się włączą jednocześnie. Ludzi to podpinali do jakiegoś Arduino i coś programowali ale to na razie całkowicie poza moim zasięgiem umiejętności a urlop tuż tuż :/

Czy ktoś byłby w stanie łopatologicznie mi podpowiedzieć co konkretnie kupić i jak to połączyć. Przy czym to musi być baaaardzo proste. Ja nie mam pojęcia o elektronice i tylko raz w życiu coś lutowałem (kabelek z kabelkiem :)).

Z góry dzięki!

0 4
  • #3 10 Lip 2017 11:31
    Corvax2
    Poziom 4