Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II 1.4 TDI - Łańcuch napedu pompy oleju

lukasz921 04 Jul 2017 14:42 3576 3
    lukasz921
    Level 5  
    Czesc,
    Przymierzam się do wymiany łańcucha w pompie oleju w silniku 1.4 TDI . Jestem amatorem ale robilem juz wiele rzeczy przy samochodzie choć jest to najtrudniejszy temat z którym się spotkam. Pogooglowałem w temacie i zastanawia mnie jedna sprawa. Musze do tej operacji ściągnąć pasek rozrządu czy jeśli ma on przebieg 20-25 tys to czy moge go zamontowac ponownie ? Wydaje mi się że tak. Natomiast głownie zastanawia mnie to jeśli poblokuję rozrząd to będę musiał odkręcić koło zębate wału korbowego . To w jaki sposob najlepiej zabezpieczyć się aby ten wał się nie przestawił? Znalazlem gdzies na forum informacje ze jak bedzie miska sciagnieta to mozna bedzie go zablokowac klockiem drewnianym ? Albo zablokowac gdzies od strony kola zamachowego ? Chyba że wał mogę oznaczyć i jeśli się przestawi to można go potem odpowiednio ustawic ? Byłbym wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    Łukasz
  • Helpful post
    mario 77
    Level 23  
    lukasz921 wrote:
    Musze do tej operacji ściągnąć pasek rozrządu czy jeśli ma on przebieg 20-25 tys to czy moge go zamontowac ponownie ?

Możesz zamontować ponownie tylko zaznacz sobie w jakim kierunku pracował i tak samo zakładaj.
    lukasz921 wrote:
    Chyba że wał mogę oznaczyć i jeśli się przestawi to można go potem odpowiednio ustawic ?

Koło ma klin więc inaczej nie założysz a do ustawienia rozrządu są znaki i blokadki. Nie odkręcaj centralnej wału na założonej blokadce.
    lukasz921
    Level 5