Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Master 2,5 DCI 120KM DF053 - df053 kontekst: zwiększenie wielkości recyrkulac

04 Jul 2017 17:37 3363 16
  • Level 5  
    Witam,
    na wstępie zaznaczę, iż przewertowałem wszystkie tematy związne z moim problemem i rozwiązania nie znalazłem. Auto zachowuje się typowo do opisywanych sytuacji przez innych, mianowicie odpala bez problemu (od kopa) po pewnym czasie wyskakują pomarańczowe kontrolki serwis i "spiralka" auto traci moc, jakby odcinało turbine, po chwili jak auto się nagrzeje zazwyczaj po przekroczeniu 2000-2200 obr/min odcina go, wyskakuje dodatkowo czerwona kontrolka silnika stop. (nie napis STOP) Auto gaśnie, wystarczy przekręcić ponownie kluczyk w stacyjce i auto odpala bez najmniejszego problemu. Po chwili cała procedura się powtarza. Wyskakuje błąd DF053 funkcja regulacji ciśnienia listwy, 3 DEF Zwiększenie wielkości recyrkulacji spalin. Teraz apropo tego co zostało zrobione, auto wcześnie było u "znachora", który walczył z problemem odpalania auta. Wymienione jest mnóstwo czujników na nowe/oryginalne BOSCH. Czujnik wału korbowego, wałków rozrządu, regulator ciśnienia na pompie, regulator ciśnienia na rampie ten elektroniczny jak i ten mechaniczny oraz została zakupiona również nowa sonda Lambda (5-cio przewodowa). Czujniki są nowe oryginalne. Odebrałem dziś auto z serwisu RENAULT. Stwierdzili, że należy wymienić wtryski i przewody wysokiego ciśnienia paliwa. Ogólnie odniosłem wrażenie, że chcą się pozbyć tego auta i problemu. Nie sądzę, żeby to była wina wtryskiwaczy i pytając ich wprost czy auto wtedy będzie jeździć, odpowiadali wymijająco. Mogę kupić te wtryski itd, tylko czy auto zacznie jeździć, bo nikt nie daje gwarancji, a nie sztuką jest kupować i wyrzucać w błoto pieniądze, co zresztą niestety wcześniej miało już miejsce, bo te czujniki parę groszy kosztują. Pompa wtryskowa sprawdzona jest ok.
    Może jest ktoś z Łodzi, bądź okolic i mógłby mi pomóc z tym autem, bo nawet serwis olał temat. Auto od 4 miesięcy stoi generuje koszty i nikt nie potrafi ustalić usterki.
    Wręcz błagam już o pomoc.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 18  
    Ty tam masz sterownik EDC15 czy EDC16? Jak podasz numer BOSCH sterownik to sprawdzę. W EDC16 występuję wstępna pompa paliwa w baku, znając życie do niej nikt nie zajrzał.
    A swoją drogą, zapłaciłeś coś w serwisie za ich "diagnozę"?
  • Level 5  
    Nie mam chwilowo możliwości, żeby podejrzeć numer sterownika, ale mam zdjęcia z CLIPa z oznaczeniem i opisem błędów i na górze jest napisane "moduł elektroniczny wtrysk EDC16 C36"
    Na temat jakiejś pompki wstępnej w zbiorniku nigdy nikt nie wspominał...
    Jeśli chodzi o serwis to tak, zapłaciłem za diagnozę, sprawdzenie komputerem błędów (150zł), test układu paliwowego (600zł) w cenie promocyjnej zapłaciłem "jedyne" 550zł... a auto jak jeździło tak jeździ...
  • Level 18  
    to jak znajdziesz usterkę, to nic tylko tam pojechać... choć w sumie, co do tego ma biedny doradca serwisowy...
    Warto sprawdzić czy przekaźnik ma odpowiednie ugięcie, czy nie jest wypalony, czy złącze do pompki nie jest spalone i czy w ogóle pompka działa prawidłowo;)
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 5  
    Niestety, ten model nie posiada, żadnej dodatkowej pompki w zbiorniku... CZy te błędy mogą być spowodowane jakimś uszkodzeniem mechanicznym? Np. głowica (dźwigienki, wałki, może zawory się nie otwierają do końca)
  • Level 18  
    Mi ESItronic mówi, w tym samochodzie z systemem typu EDC16 pompka wstępna jest. EDC15 nie ma. dziwne
  • Level 11  
    Pompa paliwa niskiego ciśnienia znajduje sie po prawej stronie od spodu można powiedzieć na wysokości pasażera często końcówki na złączach oxydują i pompa nie podaje dośc paliwa
  • Level 34  
    W takich przypadkach test powrotu na wtryskiwaczach i na rampie wtryskowej za przelewowym zaworem bezpieczeństwa. Jakie są wartości tych przelewów ?
    Może w serwisie RENAULT mają rację ( może robili test przelewowe) i wyszło że przelewy wtryskiwaczy są poza normą , a przewody wtryskowe wymienia się po każdym demontażu na nowe.
    Zapłaciłeś w serwisie za test układu paliwowego to zażądaj wyników tego testu.
  • Level 5  
    W notatce z odbioru napisali tak:
    "Diagnostyka CLIP - defekt funkcji regulacji listwy, kontrola układu zasilania paliwem - pompa wtryskowa przy rozruchu 230bar (wartość minimalna 170bar) test wtryskiwaczy 3 i 4 wtryskiwacz od strony koła zamachowego, zalecana wymiana 4 wtryskiwaczy + przewody wysokiego ciśnienia wtryskiwaczy, nieszczelne przelewy wtryskiwaczy."

    Z rozmowy telefonicznej podobno na przelewach wtryski miały 1 i 2 po 30ml a 3 i 4 po 50ml. (wtrysk nr. 1 był regenerowany 2 m-ce temu, koszt prawie 850zł)

    Dziwne tylko, że auto nie ma żadnych problemów z odpaleniem. Na pytanie czy po wymianie wtrysków będzie ok, nie potrafili odpowiedzieć wprost że tak.

    Wczoraj rozebrałem górę, bo i tak był duży wyciek oleju spod pokrywy zaworów, wtryski oddam do sprawdzenia, będzie wiadomo wtedy na 100%.
    Zastanawia mnie fakt, iż wałki są strasznie "zużyte" na panewkach i dźwigienki też wyglądają na "zepsute". Wygląda na to, że zawory nie otwierały się tak jak powinny.
    Jest możliwość, że auto nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza? EGR nie jest w stanie pobrać, większej ilości powietrza, niż potrzebuje do odpowiedniej mieszanki i przez to np. odcina mu paliwo? (EGR jest zaślepiony.)
    Z góry dziękuję za podpowiedź.
  • Level 23  
    Slawek58Speed wrote:
    wtrysk nr. 1 był regenerowany 2 m-ce temu, koszt prawie 850zł)

    Za tyle kupiłbyś nowy.

    Slawek58Speed wrote:
    EGR jest zaślepiony


    Dlaczego? Jak zaślepiłeś EGR "programowo" wyłączyłeś sterowanie?
    Tu masz problem z napisem Service i sprężynką.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Slawek58Speed wrote:
    Witam,
    Wyskakuje błąd DF053 funkcja regulacji ciśnienia listwy, 3 DEF Zwiększenie wielkości recyrkulacji spalin.


    Kontekst błędu, mówi gdzie jest problem.
  • Level 5  
    EGR jest zaślepiony przy głowicy kawałkiem "blaszki" od kilku lat (uszkodzenie mechaniczne silniczka, który się w nim znajduje), świeciła się "sprężynka" i SERV, ale to nie miało, żadnego wpływu na jazde samochodem. W tej chwili EGR i przepustnica są wymienione, gdyż ząb czasu pozżerał piny. Wszystko teraz jest tak jak należy, więc zapewne odślepie ten egr. Po przekręceniu stacyjki zapalają się wszystkie kontrolki i po odpaleniu wszystko gaśnie tak jak być powinno. Dopiero po przekroczeniu obrotów 2200/2400 zaczyna się cała procedura opisana w pierwszym poście.
  • Level 23  
    Slawek58Speed wrote:
    Dopiero po przekroczeniu obrotów 2200/2400 zaczyna się cała procedura opisana w pierwszym poście.


    Po odpuszczeniu gazu, czy podczas rozpędzania też?
  • Level 5  
    Tylko i wyłącznie przy rozpędzaniu auta. Jeżeli odpale auto i jadę do 2000 obr. nic się nie dzieje. Przyspieszając odcina go zapalając SILNIK STOP. Auto gaśnie, przekręcam stacyjkę i odpala bez żadnego problemu i można tak w kółko...

    Co ważnie, dzieje się to tylko jak auto się zagrzeje trochę, na zimno go nie odcina.
  • Level 34  
    Przelewy na wtryskiwaczach 1 i 2 w normie. Na 3 i 4 przekroczone ale nieznacznie.
    Jest problem z ubytkiem ciśnienia paliwa lub zbyt słabym zasilaniem układu.
    Mało paliwa dostaje.
    Może być jeszcze problem w zbiorniku ( zatkany/ nieszczelny smok) Problem z elastycznymi przewodami paliwowymi ( załamane / wsadzone zwężki/ podłączone webasto) , Problem z gruszką odpowietrzającą . Problem z obudową filtra paliwa - zapchane kanały paliwowe. Problem z pompą wtryskową - wytarta . Problem z zaworem przelewowym rampy - otwiera się przy wyższym ciśnieniu niż to które jest podczas testów producenta i nie wyszło w serwisie , a może wychodzić podczas jazdy.
  • Level 2  
    Witam mam taki sam problem coś może wiadomo w tym temacie ?
  • Level 5  
    Auto oddałem do elektryka w celu sprawdzenia całej instalacji. Wyszło, że wszystko jest ok. Coś tam pokazywało jakby jakieś zwarcie w sterowniku było. Kupiliśmy nowy komputer i elektryk przekładał i przeprogramowywał wszystko do niego. Finał jest taki, że auto stoi u elektryka do dnia dzisiejszego. Tak, ponad rok czasu!!! Tak się kwapił z naprawą, że w tej chwili auto nie odpala i nie ma możliwości sprawdzenia czy usterka została usunięta. Ząb czasu jaki stoi spowodował zniszczenia innych podzespołów typu pompa wtryskowa, czujniki ciśnienia itd. Wygląda na to, że finał tej naprawy znajdzie się w sądzie... A auto jak jeździło tak teraz to już chyba na złom się nadaje tylko...
  • Level 2  
    Dzięki za odp. Powodzenia w sądzie